Example-of-a-CTA-2

چگونه Call to Action خود را نمایان سازید

طراحی دکمه فراخوان - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۵ تیر ۱۳۹۳

رعایت سه مورد می‌تواند میزان توجه مخاطبان به Call to Action ها (انحصارا CTA) را افزایش دهد:

۱. محل قرارگیری: CTAها معمولا در سمت راست و یا چپ صفحه قرار می‌گیرند و عمدتا فاصله مناسبی نسبت به کادر صفحه دارند.

۲. طراحی ظاهری CTAها : رنگ و طراحی CTAها باید چشم‌نواز باشد.

۳. متمرکز بودن نوشته ها و  CTAها در یک بخش: در یک صفحه و یا بنر بهتر است که CTA و نوشته مربوط به آن صفحه یا بنر در یک جا متمرکز باشند.

 

به دو نمونه زیر توجه کنید:

نمونه ۱:

نمونه ۲:

در نمونه ۱، همان طور که می‌بینید سه CTA در کنار هم قرار گرفته اند و هر سه یک رنگ هستند. از طرفی اطلاعات مربوط به CTA ها در کنار آنها قرار نگرفته‌اند. از طرفی از لحاظ رنگ و طراحی هم این CTAها حرفی برای گفتن ندارند!

در نمونه ۲ یک CTA سبز رنگ می بینید که درکنارش اطلاعات مربوطه هم نوشته شده‌اند.

در نهایت می توان گفت که نمونه دوم در برابر نمونه اول به موفقیت می‌رسد. زیرا اصول طراحی یک CTA مناسب در آن رعایت شده است.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !