Depositphotos_7653792_original_downsize

کسب و کارهای محلی: چگونگی موفقیت در اینترنت

گوناگون - نویسنده : شایان شلیله - ۲۲ تیر ۱۳۹۳

امروزه اکثر کسب و کار های محلی می دانند که برای موفقیت باید در فضای اینترنت نیز حضوری کارآمد داشته باشند. بعضی کسب و کارها  ویترین دارند، و برخی یک ویترین مجازی و بسیاری نیز ترکیب ویترین مجازی و فیزیکی و فروشگاه آنلاین برای خود دایر کرده اند. بعضی از آنها یک وبسایت دارند که از آن به عنوان فضایی برای به نتیجه رساندن بازاریابی آنلاین خود استفاده می کنند.

 

کسب و کار های محلی اغلب برنامه ی بازاریابی اینترنتی خود را بدون اینکه بدانند باید استراتژی مشخصی در وب داشته باشند شروع می کنند، اما آنها نوعا می دانند چه اهداف تجاری ای دارند. آنها فقط می دانند مشتریان هدفشان چه کسانی هستند، اطلاعات چشم انداز شان را می دانند، و اینکه چه چیزهایی به مشتریان انگیزه می دهند تا خرید یا پرداخت کنند.

 

کسب و کارهای محلی که تجربه ی بازاریابی آنلاین داشته اند باید به موازات برنامه های خود، روی شبکه های اجتماعی جدید فعال باشند، تکنیک های جدید تبلیغات در وب را دنبال کنند و به عبارت دیگر باید بتوانند تصمیم بگیرند که کدام روش ها و چه ترکیبی از آنها برایشان کارآمدتر و موثرتر است.

 

در تبلیغات آنلاین اهمیتی ندارد در کدام شهر هستید، شما می توانید تاکتیک ها و مراحل مختلفی داشته باشید. وقتی از کسب و کار های مختلف پرسیده می شود که می خواهند به چه چیزی برسند، نوعا همه ی آنها به این موارد اشاره می کنند: ترافیک بیشتر روی سایت، بالا بردن نرخ تبدیل، بیشتر شدن یا کمتر شدن تماس های تلفنی، کمتر شدن تماس ها با بخش پشتیبانی مشتریان، استفاده بیشتر مشتریان از پرداخت آنلاین، دانستن اینکه مشتریان از چه راهی آنها را یافته اند، و اینکه کدام یک از کانال هایشان بیشترین بازدهی را داشته و بیشترین مشتریان را آورده است.

 

تصمیمات کلیدی

اولین قسمت از یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق تصمیمی ست که برای هدفگذاری می گیرید. البته بر طبق ترتیب موارد زیر:

  • تعریف نقاط هدف: فراهم کردن اطلاعات، جمع آوری مدارک، دریافت اطلاعات تماس های تلفنی، فروش محصولات.
  • هدفگذاری درست روی مشتریان: آنچه آنها نیاز دارند، چرا به آن نیاز دارند، کجا، چه زمانی و چگونه به اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت.
  • تصمیم در مورد منابع و پلتفرم فنی: مشتریان شما با وسایلی به اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت؟ کامپیوتر خانگی، تبلت ها، گوشی های همراه، یا هر سه؟ قرار است چه کسی کار برنامه نویسی و کارهای فنی را انجام دهند؟
  • تعریف محتوای وبسایت: چه محتوایی دارید؟ چه محتوایی لازم است توسعه یابد؟ و کجا می توانید از آن استفاده کنید یا استفاده مجدد آن مجاز است یا خیر؟ محتوا باید متناسب با نیاز مشتریان و متناسب با چشم انداز کسب و کار شما باشد و شما در رسیدن به اهداف تجاری تان کمک کند.
  • توسعه دادن یک برنامه: چگونه محتوای خود را منتشر خواهید کرد و با توجه به آن آیا می توانید ترافیک مورد نظر را جذب کنید؟
  • تعریف چگونگی اندازه گیری موفقیت: چگونه می توانید موفقیت فعالیت ها را اندازه گیری کنید؟

 

 

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

شایان شلیله

اگر می‌خواین منو بیشتر بشناسین، اسممو تو گوگل سرچ کنین... :دی

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !