good-bad-craps-bets

کمیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا بنرهای خوب را شناسایی کنید

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : فرید اسدی - ۲۴ آبان ۱۳۹۳

در مطلب قبلیمان که در مورد شناخت یک بنر خوب بود، گفتیم که خیلی از بنرها ظاهر زیبایی داشته ولی در نتایجی که پس از اتمام کمپینشان ارائه می‌دهند، نشان می‌دهد که زیبایی برای موفقیت آنها کمپین‌ها کافی نبوده. اما سوال اینجاست که کدام کمیت‌ها هستند که به ما در این مسیر کمک کرده و به ما نشان می‌دهند که کدام بنر موثر و کدام بی‌اثر بوده.

 

– Clicks/Click-throughs: به تعداد بازدیدکنندگانی گفته می‌شود که روی لینک بنر کلیک کرده و وارد وب‌سایت آگهی‌دهنده شده‌اند، گفته می‌شود.

 

– Page views: به این کمیت impressions هم گفته می‌شود که در حقیقت تعداد دفعاتی که یک صفحه وب از سروری درخواست می‌شود به حساب می‌آید. این کمیت نمی‌تواند تاثیر یک کمپین برندینگ را تعیین کند و فقط می‌تواند نشان دهد که چند نفر در معرض بنر تبلیغاتی تبلیغ‌دهنده قرار گرفته‌اند.

 

-Click-through rate: این کمیت که انحصارا CTR نامیده می‎‌شود با تقسیم تعداد بازدید از صفحه به کلیک‌ها بدست می‌آید. به طور معمول این عدد کمتر از ۱ بوده و کمپین‌های تبلیغاتی‌ای که CTR بزرگتر از ۱ درصد دارند، بسیار موفق به حساب می‌آیند.

 

Cost per sale: این کمیت نشان می‌دهد که تبلیغ‌دهنده چه هزینه‎‌ای پرداخت کرده تا یک فروش صورت گیرد. خیلی تبلیغ‌دهندگان با کمک کوکی‌های اینترنت فعالیت بازدیدکنندگان را ردیابی کرده و آنها را ذخیره می‌کنند. این تکنولوژی به سایت‌ها این امکان را می‌دهد که به واسطه اطلاعات خرید و  اعمال خریداران، متوجه شوند که هر خریدار از کجا آمده؟

 

اکثر آگهی‌دهندگان حرفه‌ای کمپین‌ها و بنر‌های خود را به کمک این کمیت‌ها ارزیابی می‌کنند؛ ولی کمیت‌های دیگری هم هستند که بسته به نوع کمپین و هدف کمپین، اندازه‌گیری شده و از آنها تنیجه‌گیری می‌شود.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر - نه تماماً - است.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !