174729__sad-smiley-happy-smileys_p

یک تجربه تلخ از تبلیغات اینترنتی

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : شایان شلیله - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

چند وقت پیش یکی از مشتری های ما٬ برای کمپین تبلیغاتی خود٬ تمایل داشت که همزمان با تبلیغات کلیلی و دیگر روش ها٬ تبلیغات بنری توی چند تا سایت بزرگ را هم تجربه کند٬ این تجربه نه تنها شیرین نبود٬ بلکه تجربه ی خیلی تلخی رو به همراه داشت.

در تبلیغات اینترنتی٬ یکی از ساده ترین روش ها که می‌توان بازگشت سرمایه را حساب کرد٬ بررسی قیمت تمام شده برای هر کلیک ورودی است که به آن Cost Per Click گفته می‌شود. یعنی تقسیم پول پرداختی برای آن فضای تبلیغاتی، تقسیم بر تعداد کل کلیک‌هایی که وارد سایت شده‌اند. یعنی اگه شما برای یک باکس تبلیغاتی٬ مبلغ یک میلیون تومان پرداخت کرده‌اید و در کل ۱۰۰۰ تا کلیک وارد سایت شما شده٬ قیمت تمام شده هر کلیک برای اون سایت برابر با ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.

10576964_762850693766984_7941323351333441895_n

در نمونه واقعی ما دیدیم که وقتی شما برای تبلیغات در سایت X، خوشحال باشید که تبلیغ ۲ میلیون تومانی را با ۵۰درصد تخفیف گرفته اید٬ یعنی در کل ۱ میلیون تومان پرداخت کرده‌اید٬ نباید از این موضوع غافل باشید که هزینه تمام شده هر کلیک برای شما چند در آمده٬ یعنی اگه در کل ۱۴۰۸ کلیک دریافت کرده باشید٬ قیمت تمام شده هر کلیک ۷۱۰ تومان خواهد بود و حالا اگر شانس تخفیف گرفتن نداشته باشید قیمت تمام شده هر کلیک برای شما ۱۴۲۰ تومان در می‌آید.

به نظر شما قیمت تمام شده یک کلیک از ۷۲۰ تومان تا ۱۴۲۰ تومان!!! مناسب خواهد بود؟

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

شایان شلیله

اگر می‌خواین منو بیشتر بشناسین، اسممو تو گوگل سرچ کنین... :دی

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “یک تجربه تلخ از تبلیغات اینترنتی
  1. ابی
    مرداد ۲۵, ۱۳۹۳ — ۸:۳۰ ب.ظ

    برخی سایتها هستند که این موضوع رو تضمین می کنن/ به عبارتی قیمت دریافتی رو مرتبط می کنند با کلیک دریافتی.
    من چنین سایتی رو دیدم در ایران/تهران!

  2. masi
    اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴ — ۶:۴۳ ق.ظ

    ممنون عالی بود اموزنده

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !