unnamed

یک مثال اقتصادی در استفاده از صفحه فرود

طراحی صفحه فرود - نویسنده : حسام اسعدی - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

نمودار زیر یک مثالیه از این که استفاده از صفحه فرود چه تاثیر روی CPA شما میزاره.

CPA یا همون Cost Per Acquisition/action مقدار هزینه ایه که شما دادین تا یک کاربر، عملی که شما خواستین رو انجام بده.

2314

منبع: Google، Omniture  (آمار ها جهانی هستند و در ایران اعداد متفاوت خواهند بود)

 

بهینه سازی صفحات فرود دریچه نرخ تبدیل رو بازتر می کنه

 

همونطور که توی جدول بالا دیدین با مدیریت صحیح بودجه روی بخش های مختلف هزینه CPA رو پایین و پایین تر میارین. بهینه سازی صفحه فرود تاثیر بسیار بالایی روی بازگشت سرمایه شما یا همون ROI داره. بهینه سازی صفحه فرود مزیت های زیر رو برای شما داره:

 

– سدهای جلوی راه مشتری ها رو برمیدارین: شما با اصلاحاتی که انجام می دین، می تونین بفهمین چه چیزی از جذب کاربرها و مشترین بالقوه جلوگیری می کنه و اونها رو از بین ببرین.

 

– مشتریهاتون رو بفهمین: با تست کردن صفحه فرودتون، متوجه می شین رفتار کاربرتون چجوریه و با توجه به رفتار اونها صفحتون رو اصلاح کنین.

 

این یه سوالی که از همه تیم های پرکار بازاریابی شنیده میشه، اما جوابش کاملاً با بازگشت سرمایه یا همون ROI داده میشه. ترافیکی که با پرداخت پول روی صفحه فرودتون میارین نظر خیلی از بازاریابا رو به خودش جلب می کنه اونم به این خاطر اینه که نتیجه ای قابل و هزینه ای مشخص و قابل پیشبینی داره. با این حال، این قابل پیشبینی بودن یک جورایی هم خوب نیست چون هر کاری بکنین نتیجه همون که هست میمونه.

 

اگر صفحه فرود شما نرخ تبدیل ۱۰% داره، با زیاد کردن ترافیک از اینی که هست بهتر نمیشه. یعنی اگر به جای ۱۰۰ نفر ۱۰۰۰ نفبیان توی این صفحه نرخ تبدیل در خوشبینانه ترین حالت باز هم ۱۰% می مونه (اگر کم تر نشه، چون معمولاً حجم بالای ترافیک کیفیت کمتری داره!) حالا اگر شما بیاین و روی افزایش نرخ تبدیلتون سرمایه گذاری کنین و اون رو به ۱۲% ارتقا بدین، هزینه ای که کردین فقط یک بار بدون بازده میشه اما مزیتش تا آخز کمپین تبلیغاتیه شما می مونه. یعنی چی؟ بیاین با یه مثال بررسی کنیم این قضیه رو:

 

سرمایه گذاری روی ترافیک:

– بودجه تبلیغات کلیکی (CPC): 1 میلیون تومان در ماه

– تعداد بازدیدکننده: ۱۰۰۰ نفر

– ارزشی که هر نرخ تبدیل برای شما داره: ۲۰ هزار تومان

– نرخ تبدیل: ۱۰%

 

توی این حالت شما ۱۰۰ نفر رو جذب می کنین بر اساس نرخ تبدیلتون. با حساب این که هر Conversion برای شما ۲۰ هزار تومان ارزش میاورد پس شما  ۲ میلیون تومان بدست میارین و در مجموع ۱ میلیون تومان سود کرده اید.

سرمایه گذاری روی ترافیک + بهینه سازی صفحه فرود حالا در نظر بگیرین که یک مقدار بودجه ای رو هم به بهینه سازی صفحه فرودتون اختصاص دادین و با این کار نرخ تبدیلتون رو افزایش دادین.

 

– بودجه تبلیغات کلیکی (CPC): 1 میلیون تومان در ماه
– بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه فرود: ۴۰۰ هزار تومان
– تعداد بازدیدکننده: ۱۰۰۰ نفر
– ارزشی که هر نرخ تبدیل برای شما داره: ۲۰ هزار تومان
– نرخ تبدیل: ۱۲%

 

در این حالت شما ۱۲۰ نفر رو جذب می کنین که با در نظر گرفتن این قضیه که هر Conversion برای شما ۲۰ هزار تومان ارزش دارد پس شما ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدست میارین و در مجموع ۱ میلیون تومان سود می کنید.

 

الان این دوتا یکی نیستن؟

نه. خب توی ماه اول یکی هستن. هر دوتا توی ماه اول برای شما ۱ میلیون تومان سود آوری دارن اما نرخ تبدیل ثابت می مونه و ماه دوم شما به جای ۱ میلییون تومان ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سود آوری خواهین داشت. به این ترتیب شما با یک بار بهینه سازی ۴۰% در ROI (بازگشت سرمایه) افزایش داشته اید.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسام اسعدی

من در واقع یک میکروبیولوژیستم! اما به دلیل شغل پدرم از وقتی به دنیا اومدم کامپیوتر و دنیای دیجیتال جزئی از زندگی من بوده و من همیشه تو این زمینه فعالیت داشتم و مدتی هم طراح بودم... به نوآوری های دنیای دیجیتال و کارهای دقیق علاقه ی زیادی دارم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “یک مثال اقتصادی در استفاده از صفحه فرود
  1. صمدی
    خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ — ۶:۰۷ ق.ظ

    ممنون بابت این مطلب ….اگر در صفحه فرود علاوه بر اطلاعاتی که برای یک محصول ویژه بیان کردیم، قسمتی برای نظر دادن راجع به اون محصول بزاریم تا گفتگوهایی شکل بگیرد، آِیا بر اساس اصول و ماهیت صفحات فرود درست است یا خیر. چون من تابه حال درصفحات فرود چنین چیزی ندیدم.

  2. mostafa
    خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ — ۹:۱۱ ق.ظ

    سلام
    ممنون مطلب عالی بود
    یه سوال داشتم؛ اینکه بیایم تبلیغات کلیکی بکنیم و در صفحه فرود فقط ایمیل مخاطب رو بگیریم تا در آینده براش ایمیل ارسال کنیم با این که با استفاده از بسته های ایمیل چندهزارتایی بیایم تبلیغات بفرستیم چند درصد تفاوت بازدهی وجود داره؟
    باتشکر

    • رامین جابری
      خرداد ۲۶, ۱۳۹۴ — ۱:۳۶ ب.ظ

      مطمئن باشین وقتی که ایمیل‌ها رو خودتون جمع‌آوری می‌کنین، کاملا به مخاطب احترام گذاشته و قضیه SPAM برای شما پیش نخواهد آمد. لیست ایمیل فقط شما رو به یه فرستنده SPAM تبدیل میکنه، چون اونا ایمیل شمارو نمیخوان!

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !