LG-vs-Samsung-Which-refrigerator-is-better

یک معما؛ کدام ال جی است و کدام سامسونگ؟

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۲۹ مهر ۱۳۹۳

یک معما؛ کدام  ال جی است و کدام سامسونگ؟

بین این دو آگهی چه تفاوت هایی می بینید؟ آیا به واقع با یکدیگر تفاوت دارند؟ اگر شما در بخش تبلیغات، فعال نبودید و به جزییات آگهی ها توجه نمی کردید، آیا اساسا تفاوتی بین این دو آگهی قائل بودید؟ می توانید از دوستان و آشنایانتان این سوال ساده را بپرسید که قادرند آگهی های شهری مربوط به تلویزیون های منحنی ال جی و سامسونگ را به تفکیک توصیف و تعریف کنند؟ از هر کدام از آن ها چه تصویری در ذهنشان نقش بسته؟

یک معما؛ کدام  ال جی است و کدام سامسونگ؟

 

یک معما؛ کدام  ال جی است و کدام سامسونگ؟

توضیح تصاویر: برای مقایسه بهتر، تصاویر آگهی ها، بدون متون آنها نمایش داده شده

زمان نسبتا قابل توجهی از رونمایی محصول جدیدی – تلویزیون منحنی – گذشته است. ال جی زودتر از دیگری وارد بازار شده و آگهی های متفاوتی را اکران کرده است. اما مدتی است که سامسونگ هم وارد رقابت تبلیغاتی با آن شده است. ال جی و سامسونگ هم اکنون و به طور همزمان آگهی های شهری خود را برای این محصول اکران کرده اند. اما آیا این محصول به درستی جایگاه سازی شده است؟
قضاوت من در مورد این دو گاهی مبتنی بر تجربه شخصی است و گسترش آن به عنوان یک حکم ممکن است نتیجه درستی نداشته باشد. پاسخ به این سوال که آیا این دو آگهی در ذهن مخاطبین متمایز هستند و از یکدیگر تفکیک شده و تثبیت شده اند، نیازمند یک تحقیق اصولی و علمی است؛ اما به هر حال می توان از این منظر به این دو آگهی نگاه کرد و به عنوان یک سوال بررسی کرد که آیا متون یک آگهی تصویری آن هم در دو زمینه بصری نزدیک به هم، مثل آن چه در این تصاویر نمایش داده شده می تواند به اندازه کافی در ذهن مخاطب تمایز ایجاد کند؟ و آیا این دو برند بزرگ توانسته اند به درستی خود را در ذهن مخاطب جای دهند؟

بد نیست شما هم نظر خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید و این بار در خیابان های تهران از این زاویه با آگهی های این دو برند روبرو شوید.

منبع: mbanews.ir

نویسنده:

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !