font_choice

۱۰ نکته کارآمد برای انتخاب و استفاده از فونت‌ها

طراحی و گرافیک - نویسنده : پویان وحیدی - ۲۶ آبان ۱۳۹۳

هر طراحی برای ارائه یک طرح خوب، المان‌هایی را درنظر گرفته و روی کار بر آنها تمرکز می‌کند. یکی از این المان‌های مهم که همیشه نقشی اساسی را ایفا می‌کند فونت به کار رفته در طراحی است. البته خیلی از طراحان هم فراموش می‌کنند که چه قدر تغییر فونت و تایپوگرافی بکار رفته در طراحیشان، می‌تواند روی تاثیرگذاری طرحشان تغییر ایجاد کند.

 

اگر شما هم ار طراحانی هستید که با پایه و اساس انتخاب فونت آشنا ندارید، بد نیست به ۱۰ نکته زیر توجه کنید:

 

۱- نوشته خود را به صورت جداگانه در تعدادی Text Box بیاورید.

 

نمونه:

text_boxes

۲- در مورد تراز و موقعیت فونت خود تفکر کنید.

۳- مدل فونت خود را با شخصیت برندتان هماهنگ کنید.

۴- مطمئن شوید که نوشته بکار رفته در طراحیتان خوانا است.

۵- اندازه‌های مختلف یک فونت را تست کنید.

نمونه:

font_sizes

۶- در زبان فارسی این مورد چندان تاثیرگذار نیست، ولی در زبان انگلیسی، نوشته با حروف بزرگ (Capital) تاثیرگذاری بیشتر دارد. اما باز طراحی کلی هم باید در نظر بگیریم.

۷- با فضاهای میان حروف بازی کنید و بهترین موفعیت را انتخاب کنید.

۸- از دو مدل فونت متفاوت بهره ببرید.

نمونه:

font_pair_2

۹- مطمئن شوید که نوشته شما در جایی از طرحتان قرار گرفته که قابل خواندن است.

۱۰- تعداد واژه‌های خود را به حداقل برسانید.

نمونه:

reduce_quantity_of_text

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “۱۰ نکته کارآمد برای انتخاب و استفاده از فونت‌ها
  1. رویا
    آبان ۲۸, ۱۳۹۳ — ۱۱:۴۸ ق.ظ

    جالب بود مرسیییی

  2. سید محمد هاشمی - رسانه بوچیل
    مهر ۱۲, ۱۳۹۴ — ۶:۱۶ ب.ظ

    ساده , مختصر و مفید.
    برندهای ایرانی باید به این اصول اولیه ولی مهم توجه بیشتری داشته باشن.
    آموزنده بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !