interaction

۳ راهکار بازاریابی محتوا برای افزایش تعامل در یک وبلاگ

بازاریابی محتوا - نویسنده : رامین جابری - ۲ تیر ۱۳۹۵

همان طور که یک وبلاگ شخصی، نماینده شخصیت یک فرد به حساب می‌آید، وبلاگ یک کمپانی هم کاملا فرهنگ آن را نشان می‌دهد. پس لازم است که همواره به بهبود آن بپردازیم و رویکردی داشته باشیم که این کانال، برای کمپانی ما سوددهی مطلوبی داشته‌باشد. در ادامه به ۳ نکته می‌پردازیم که شما را در مسیر افزایش تعامل در یک وبلاگ و بازاریابی محتوا همراهی می‌کنند:

 

– استفاده از SlideShare:

اسلاید یکی از شیوه‌های ارائه محتوا است که معمولا برای سخنرانی‌ها و ارائه یک پروپوزال از آن استفاده می‌شود. معمولا در اسلایدها محتوا به صورت مصور و نوشتاری در کنار هم قرار می‌گیرند. برقراری ارتباط با اسلایدها بسیار راحت‌تر است و به خاطر همین است که سرویسی به نام SlideShare بوجود آمده که این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا راحت بتوانند اسلایدهای خود را به اشتراک بگذارند.

 

در حال حاضر خیلی از کسب‌وکارها هستند که از SlideShare برای اشتراک‌گذاری اسلایدها استفاده می‌کنند و خیلی از محتواهای خود را در قالب اسلاید به صورت embed، در وبلاگ‌های خود می‌آورند. این شیوه ارائه محتوا در بازاریابی محتوا ، بیشتر از یک محتوا در قالب نوشته روی مخاطب تاثیر می‌گذارد و با آوردن تصاویر مشخصا فرد راحت‌تر جذب می‌گردد.

 

– درست کردن GIF:

بر اساس چهارچوب‌هایی که برای تولید محتوای وبلاگ یک کمپانی تعریف می‌کنیم، شیوه ارائه محتواهای مصور می‌توانند تغییر کنند. GIF یکی از انواع محتواهای مصور است که اخیرا مورد توجه وبلاگ‌نویس‌ها قرار گرفته و توانسته با ایجاد یک حس سرگرم‌کننده، افراد وبلاگ‌خوان را بیشتر سرگرم کند.

pronounce-gif

جالب اینجاست که خیلی از وبلاگ‌ها که لحنی جدی دارند از GIF‌ها نیز استفاده می‌کنند و نهایت سعی بر این است تا GIF‌های آورده شده با محتوای منتشر شده در وبلاگشان ارتباط داشته‌باشد.

 

– پادکست‌ها:

مدت طولانی‌ای است که پادکست‌ها پا به کشور ما گذاشته‌اند و خیلی از افرادی که میانه بهتری با محتوای شنیداری دارند، به شنیدن آنها روی آورده‌‌اند. پادکست‌ها مورد توجه افراد وبلاگ‌خوان و علاقمند به رسانه‌های جدید هستند؛ زیرا در مدت زمان مناسبی، اطلاعات زیادی را به آنها ارائه می‌دهد و از سوی دیگر به خاطر اینکه با صوت سر و کار دارند، برقراری ارتباط به آسانی صورت می‌گیرد.

 

پادکست‌ها خود انواعی دارند که باید بر اساس هدف خود یکی از این انواع را برای کسب‌وکار و وبلاگ خود انتخاب کنید. مثلا می‌توانند به صورت مصاحبه‌ای یا آموزشی باشند.

 

فراموش نکنید که در صورت آپلود پادکست خود در Sound Cloud، می‌توانید به صورت embed، پادکست مورد نظرتان را به عنوان یک مطلب در وبلاگتان منتشر کنید.

 

یک جمع‌بندی:

همیشه در نظر داشته باشید که محتوای وبلاگ شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا افراد بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. پس لازم است که از مجموعه‌ای از انواع محتوا‌هایی که در چارچوب استراتژی بازاریابی محتوا شما قرار می‌‌گیرند، بهره ببرید.

 

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “۳ راهکار بازاریابی محتوا برای افزایش تعامل در یک وبلاگ
  1. فید بک : ۳ راهکار برای افزایش تعامل در یک وبلاگ | پرتال روزنه نور

  2. ابراهیم نانکلی
    تیر ۵, ۱۳۹۵ — ۵:۲۹ ب.ظ

    بسیار عالی بود خیلی متشکرم خیل به دردم خوردن 🙂

  3. آهنگ روز
    تیر ۶, ۱۳۹۵ — ۷:۲۷ ق.ظ

    درود بر شما

    استفاده از gif ایده جالبیه. هم نسبتا سبکه و هم اکثر مرورگرها پشتیبانی می کنن.

  4. متین
    تیر ۶, ۱۳۹۵ — ۵:۴۱ ب.ظ

    سلام لطفا نرم افزار gif بزار

  5. تجارت الکترونیکی
    مرداد ۸, ۱۳۹۵ — ۷:۲۰ ق.ظ

    شناخت درست مخاطبی که محتوا برای او آماده سازی می شود و درک درست نیاز او از پیگیری مطالب بلاگ و پاسخ مناسب به نیاز و خواست او و عدم ارائه اطلاعات غیر لازم هم در افزایش تعامل کاربر تاثیر گذار خواهد بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !