pepsi-halftime-rochester

۳۰ ثانیه تبلیغ در سوپر بول، فقط و فقط ۴.۵ میلیون دلار!

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

سوپربول نام رسمی مسابقه‌ سالیانه‌ای است که برای انتخاب تیم قهرمان لیگ فوتبال ملی کشور آمریکا برگزار می‌شود. این مسابقه و مراسم‌های جانبی آن در «یکشنبه سوپر بول» برگزار می‌شود که همین مسابقه در طی سالیان دراز تبدیل به پربیننده‌ترین مسابقهٔ تلویزیونی آمریکا گشته‌است. فدراسیون فوتبال آمریکایی به صورت رسمی و قاطعانه اعلام کرده که این مسابقه هر ساله بیش از ۱۰۰ میلیون تماشاچی خواهد داشت و برای اینکه هر سال تعداد این تماشاچیان را بیشتر از پیش کند، از ترفندهای بسیاری بهره می‌برد. فدراسیون NFL در آغاز سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که در این مسابقه مهم، هر آگهی‌دهنده به ازای ۳۰ ثانیه آگهی بازرگانی باید هزینه‌ای برابر ۴.۵ میلیون دلار بپردازد. اما بازاریابان معتقدند که با این هزینه کارهای بسیار تاثیرگذارتری می‌توان کرد که در ادامه این مطلب، نگاهی به این نظریه‌ها خواهیم انداخت:

 

– یک دوره ۱۸ روزه نمایش تبلیغات ویدئویی در دنیای آنلاین: درست است که ۱۰۰ میلیون نفر پای سوپر بول می‌نشینند، اما کمپانی اد بایینگ معتقد است که هزینه ۴.۵ میلیون دلار می‌تواند صرف ویدئوهای تبلیغاتی‌ای شود که می‌توانند در فقط ۱۸ روز در دید ۵۰۰ میلیون مخاطب قرار بگیرند. البته فقط در فضای آنلاین و این کمپانی دلیل منطقی‌تری هم دارد که نباید این هزینه را به NFL پرداخت؛ زیرا تبلیغات تلویزیونی قابل تحلیل نیست، ولی در دنیای آنلاین به خوبی می‌توان آمار و ارقامی از تبلیغات در اینترنت بدست آورد که خیلی دقیق هستند.

 

– داشتن کمپین تبلیغاتی یک ساله در چندین مجله مشهور: مجله‌ها به واسطه محتوای بروزی که به خوانندگان خود ارائه می‌دهند، همیشه محل مناسبی برای تبلیغات به حساب می‌آیند. یکی از بازاریابان آمریکایی گفته که با ۴.۵ میلیون دلار می‌تواند کل تبلیغات طول سال مجلات مِنز فیتنس، دیتیلز، مِنز ژورنال، رولینگ استون، جی‌کیو، گولف دایجست و گلف مگزین را خریداری کند. فقط تصور کنید که تبلیغ شما در ۹۶ صفحه مختص به تبلیغات این مجله‌های دیده شود!

 

– بهره‌وری از تبلیغات بنری: شرکت رسانه‌ای وَریک معتقد است که با این هزینه ۴.۵ میلیون دلاری خیلی کارها در تبلیغات آنلاین می‌توان کرد و بسته به تنوع محتوایی در تبلیغات بنری و کلیکی، آگهی‌دهنده می‌تواند بنرش را حداقل ۸۰۰ میلیون بار و حداکثر ۱.۳ میلیارد بار به نمایش بگذارد.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !