marketing

پنج راه برای گرفتن نتایج خوب در بازریابی کسب‌وکارهای کوچک

گوناگون - نویسنده : سهیل رزمجوی - ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

شما به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، همیشه در حال ثبت کردن منابع بسیاری برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی خود هستید. با این حال لازم است که ابزار های ارزشمندی را برای خود گزینش کرده تا بتوانید به کمک آنها و همچنین میزان تلاش گروه بازاریابی خود، وضعیت بازاریابی‌تان را بهبود بخشید.

در ادامه به پنج روش بازاریابی می‌پردازیم که بوسیله آنها می‌توانید نتایج بسیار خوبی را دریافت کنید:

 

۱. پردازش‌های خود را دیجیتال کنید: در خیلی از کسب‌وکار های نوپا، اطلاعات مربوط به مشتری‌ها به صورت دستی ثبت می‌گردند. در این روش ثبت اطلاعات، پیدا کردن نقاط ردیابی به راحتی صورت نمی‌گیرد و ارتباطات با سرعت بسیار پایینی انجام می‌گیرند. امروزه ابزار های بسیاری برای کسب‌وکار های کوچک، همچون CRM ها توانسته اند به کسب‌وکار های نوپا کمک کنند تا بتوانند به شیوه ای صحیح و حساب شده ارتباطات خود با مشتریانشان را حفظ کنند. البته در حقیقت CRM ها شما را در دسته بندی اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها کمک می‌کنند.

 

۲. بگذارید ایمیل ها در مسیر شما عمل کنند: فرستادن ایمیل‌ها در هر کسب‌وکاری از اهمیت بالایی برخوردارند؛ ولی از یک طرف فراموش نکنید که ارسال ایمیل به صورت دستی، کار چندان عقلانی‌ای نیست و بهتر است از یک نرم‌افزار ارسال ایمیل بهره ببرید. البته این نکته را از یاد نبرید که ایمیل‌های اختصاصی شده، تاثیر بسیار مثبتی روی مخاطب می‌گذارند و نرم‌افزار های ارسال ایمیل این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. فراموش نکنید که خرید ایمیل‌های لیست شده و استفاده از آنها، کار هوشمندانه ای نیست و باید با توجه به امکانات خودتان، ایمیل‌های مورد نظر خود را جمع‌آوری کنید.

 

۳. همیشه یک دید دور از خود داشته باشید: این موضوع بارها عنوان شده، ولی مشکل اینجاست که خیلی از بازاریابان در حین فعالیتشان این قضیه را همچنان در نظر نمی‌گیرند. برای مثال باید از خود بپرسید که شخص خودتان به چه ایمیل‌هایی عکس‌العمل نشان می‌دهید و باعث می‌شوند که به سمت خرید نزدیک شوید. در نظر بگیرید که سوالات و پاسخ‌ها برای هر محصول و خدمتی متفاوت خواهد بود. از طرفی هم در گوشه ای از ذهن خود داشته باشید که برای محتوای این ایمیل‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید و نقاط درد هر مشتری چگونه در قالب محتوا رفع می‌‌گردد.

 

۴. همیشه به فکر فروش نباشید: همیشه عبارت منو بخرید، به درستی عمل نمی‌کند. در این عصر که به عنوان عصر رسانه‌های اجتماعی عنوان می‌گردد، مخاطبان دوست دارند با برندها درگیر شده و توسط آنها به واسطه روش درستی مورد توجه قرار بگیرند. شما به کمک محتوایی آموزنده و سرگرم‌کننده، می‌توانید وارد رابطه ای با مشتری شده و در ادامه این مسیر، او را به یکی از مشتریانتان تبدیل کنید.

 

۵. مشتری را در اولویت قرار دهید: اکثر کسب‌وکارهای نوپا گمان می‌کنند که کافیست محصول خود را به فروش رسانده و سپس ارتباطشان را با مشتری قطع کنند. در صورتی که پس از اینکه یک موقعیت فروش به یک مشتری تبدیل می‌شود، شما باید به امور او رسیدگی کرده تا موجب خریدهای بیشتری شوید. پس سعی کنید همیشه مشتری را در اولویت قرار داده و به حل مشکلاتشان بپردازید.

 

در سخن آخر، باید بگویم که ابزار ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

 

منبع: Inbound Marketing Agents

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سهیل رزمجوی

خلاقیت، تنوع و شادی از واژه های مهم زندگی ام هستن، به همین دلیل ​مهمترین علایق زندگی من فعالیت در زمینه مارکتینگ و تبلیغات میباشد، چون تمام واژه ها رو می توانم در این حرفه لمس کنم. از برخورد با چالش ها و موانع نمیترسم و از حل کردن آنها لذت میبرم. اهل شومن بازی نیستم و سرم به کارم خودمه، دوم و سوم برام معنی نداره چون باید اولین بود، عاشق خوردن لازانیا و کله پاچه ام، هیچی دیگه خیلی هم کوووولم :دی

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “پنج راه برای گرفتن نتایج خوب در بازریابی کسب‌وکارهای کوچک
  1. Ali HajiMohammadi
    شهریور ۳۱, ۱۳۹۳ — ۵:۴۵ ق.ظ

    سلام خیلی جالبی بود مخصوصا گزینه ۳ خیلی خیلی متونه بازدهی رو افزایش بده
    ممنون

  2. حمید امیری
    مهر ۱۴, ۱۳۹۳ — ۱۲:۴۳ ق.ظ

    سلام خسته نباشید مطالب خوبی بود وکلیات این گزینه ها همگی موثر نشون میدن اما فکر میکنم این روش ها برای کسب وکار های کوچک ونوپا که معمولا واکثرا صاحبان آن دنبال نتایج سریع درسود دهی میباشند کمی زمان بیشتری را باید منتظر دربرگردان سرمایه هاشون بمونند و اینگونه روش ها را یک نوع ریسک میدانند با علم به اینکه میدوند اشتباه است این همون موانع وچالش هائی است که شما از آن عبور میکنید اما آنان اصولا به سمتش نمیرند که بخوان ازش عبور کنند.ممنون که حوصله کردی . پاینده باشی “راستی یادم رفت بگم که منم خیلی گوولم اما با چندتا “و” کمتر از شما.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !