hashtags

۶ اشتباه بزرگ در استفاده از هشتگ‌ها که به هیچ وجه نباید آنها را مرتکب شد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

هشتگ‌ اولین بار توسط شبکه اجتماعی توئیتر معرفی شدند و کاربرد اصلی آنها این است که هر شخص به راحتی می‌تواند با بررسی هشتگ‌های مرتبط با موضوع مورد نظرش، به اطلاعاتی مفید دسترسی پیدا کند و تمام توئیت های مرتبط با آن موضوعات مورد نظرش را از طریق هشتگ‌ها بیابد.
در حالی که هشتگ‌ها میان کاربران توئیتر بسیار فراگیر بوده اند، اما هنوز بازاریابان از آنها چندان بهره ای نمی‌برند. اما معتقدند که از هشتگ‌ها در جهت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید به صورت استراتژیک بهره برد.

در ادامه این مطلب از ۶ اشتباه ساده پرده بر می‌داریم که به بازاریابان کمک می‌کنند تا از هشتگ‌هایی مناسب استفاده کنند.

 

۱- هشتگ های طولانی و گیج کننده:

همان طور که می‌دانید هشتگ‌ها بوجود آمده اند تا کاربران بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را راحت‌تر دنبال کنند. از طرفی توئیتر با ظاهر میکروبلاگینگ خود، به هر کاربر اجازه داده تا در هر توئیت، فقط ۱۴۰ کارکتر بیاورد و به دلیل همین محدودیت اکثر کاربران نهایت سعی خود را می‌کنند تا از هشتگ‌های کوتاه استفاده کنند و معمولا هشتگ‌های بلند، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. پس اگر می‌خواهید که هشتگ‌های شما هم مورد استفاده قرار گیرند، آنها را کوتاه نگه دارید.

hashtag-social

۲- رواج دادن هشتگ‌ها، به تنهایی:

از آن جایی که هشتگ‌ها برای اطلاع رسانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بعضی از کاربران توئیتر برای رویداد‌‌های خود، فقط به رواج هشتگ رویدادشان می‌پردازند. در صورتی که باید در درجه اول هشتگ خود را در تبلیغات آفلاینشان عنوان کرده و آن را به هر نحوه که شده رواج دهند.

۳- در نظر نگرفتن هشتگ‌هایی که بیشتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند:

همیشه قبل از اینکه هشتگ‌های ثابتی برای خود انتخاب کنید، یک کار تحقیقاتی کوچک انجام داده و دریابید که کدام هشتگ‌ها بیشتر توسط مردم دنبال می‌شوند و سعی کنید آن هشتگ‌هایی که به کسب‌وکار شما مربوط می‌شوند را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برگزینید و در توئیت‌هایتان بیاورید.

۴- از هشتگ‌هایی که دید منفی ایجاد می‌کنند، استفاده نکنید:

بعضی اوقات هشتگ‌هایی رواج پیدا می‌کنند که از دید بعضی ها خوب و از دید افرادی دیگر مناسب به نظر نمی‌آیند و در حقیقت دید منفی ایجاد می‌کنند. بهترین برخورد با این گونه هشتگ‌ها این است که از آنها گذر کنید و به مسیر طبیعی خود ادامه دهید.

fb-hashtag-conversations

۵- استفاده از هشتگ‌ نامربوط در یک توئیت:

شاید باورتان نشود، ولی بهره بردن از هشتگ‌های نامربوط به موضوع توئیت‌هایتان ممکن است به ضرر شما تمام شود. توئیتر بدون اعلام رسمی، محتوای هشتگ‎‌ها را بررسی می‌کند و اگر متوجه شود که هشتگ‌ها به توئیت شما مرتبط نیستند، حساب کاربری شما را در هشتگ‌های مربوطه کمرنگ کرده و حتی ممکن است شما را معلق گرداند! پس حتما این موضوع را در نظر بگیرید که هشتگ‌های مورد نظرتان به موضوع توئیت‌هایتان ارتباط داشته باشند.

۶- استفاده بی رویه از هشتگ‌ها:

هنگامی که تعداد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، زیاد می‌شود، ناخودآگاه شما از جامعه هدف خود دور می‌شوید و زیاد پیش آمده که حتی دیگر جامعه هدف کاربر به خاطر استفاده بی رویه از هشتگ‌ها در یک توئیت، در نظر گرفته نشده. پس سعی کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که روی ازش محتوای شما تاثیرگذار باشند.

با در نظر گرفتن این ۶ اشتباهی که عنوان کردیم، شما می‌توانید هشتگ‌های مفیدی را برای توئیت‌های خود انتخاب کرده و در این مسیر به درستی پیش روی کنید. همچنین یک مقاله در رابط با تاریخچه هشتگ در بلاگ‌اد بخوانید

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !