black-friday-title

۶ نکته برای بازاریابی دقیقه نودی در Black Friday

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : امی جمالیان - ۳ آذر ۱۳۹۴

جمعه سیاه، روز بعد از شکرگزاری است که در آمریکای شمالی آغاز سنت خرید کریسمس به حساب می‌آید. اگر بخواهم نام دیگری برای این روز انتخاب کنم، آن : شلوغ‌ترین روز برای فروشندگان خواهد بود.

 

با وجود اینکه این سنت در آمریکای شمالی رایج است، اما مانند دیگر سنت‌های این منطقه به سایر دنیا منتقل شده، از این رو یکی از روزهای مهم در زمینه خرید است و  برای بازاریابان تمام دنیا اهمیت بالایی دارد.

 

برای Black Fridayباید دست کم یک ماه پیش برنامه ریزی می‌کردید. اما نا امید نشوید، ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.

 

اگر فعالیت آنلاین خود را از همین الان شروع کنید و این چند روز تمرکزتان را بر بازاریابی در Blackfriday بگذارید، هنوز هم می‌توانید امید داشته باشید.

 

۱. بدون واهمه ایمیل بفرستید:

اصلا نگران نباشید!  از محصولاتی که می‌خواهید برای پیشنهاد ویژه ارائه دهید یک لیست آماده کنید. با دقت برنامه‌ریزی کنید و پیام هدفمند داشته باشید. حتی در آمریکا هم خیلی از مردم با ایمیل از حراجهای Black Friday مطلع می‌شوند. نکات مربوط به این حراج‌ها را می‌توانید در نکته بعدی، با دقت بخوانید و از آن‌ها استفاده کنید.

 

۲۷٪ از فروش حراجی‌ها در سال ۲۰۱۴، از طریق بازاریابی ایمیلی انجام شده است.

 

دیگر وقتی باقی نیست، بهتر است برنامه ایمیلی را همین الان بچینیم.

 

– یا ۲ روز قبل از روز شکرگذاری: یک ایمیل برای اطلاع رسانی ارسال کنید،‌ به مردم بگویید که   Black Friday نزدیک است و شما حراجی پیش رو دارید. اگر زمان دارید یک landing page ساده هم برای آن درست کنید.

– روز شکرگذاری: لیست محصولات حراجی خود را برای مردم ارسال کنید و به آن‌ها یادآوری کنید که حرجتان نزدیک است.

– روز Black Friday: از فراخوان‌های قوی استفاده کنید. داشتن فراخوان (Call to action) همیشه کاربران را ترغیب می‌کند.

– روز بعد از Black Friday: یک ایمیل بفرستید که پیشنهاد ویژه خود را تمدید کردید و چند ساعتی تا پایان حراج فرصت باقی است.

 

۲. تخفیف‌های هوشمند پیشنهاد دهید:

بهترین پیشنهادهای Black Friday حساب شده هستند، پیشنهادهای دیوانه‌وار ندهید. محصولاتی را پیدا کنید که مدت‌هاست در انبار باقی مانده‌اند یا آن‌ها که ممکن است برای مدت کوتاهی مد باشند و با پایین‌ترین قیمتی که می‌توانید آن‌ها را پیشنهاد دهید.

یا یک جور پیشنهاد کلی مثل ۱۰٪ تخفیف به ازای هر ۵۰ هزار تومان خرید.  البته نگران نباشید که خرید ۸۰ هزار تومانی تخفیف کمی می‌گیرد.

اگر کارت هدیه می‌فروشید، انتخاب دیگر این است که با هر خرید، یک کارت هدیه رایگان پیشنهاد دهید. مثلا یک کارت هدیه ۲۵ هزار تومانی به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان خرید.

و ارسال رایگان خیلی مهم است.

 

۳. در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید:

استفاده از رسانه‌های اجتماعی یک امر واضح است. درست مانند ایمیل می‌توانید محصولاتی که پیشنهاد ویژه دارند را در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا حتی پینترست به طور مرتب پست کنید و فعال باشید. فراموش نکنید که از هشتگ‌های مرتبط مانند #تخفیف #حراج #پیشنهادویژه و #blackfriday استفاده کنید.

برای بازاریابی دقیقه نودی در رسانه‌های اجتماعی ۲ هدف دارید.

اول: بدون آزار دادن فالورها و دوستانتان، پیشنهادها را پست کنید(می‌توانید از همان برنامه ایمیلی استفاده کنید).

دوم: به کاربران پاسخ دهید. خیلی ساده است.

تمرکز خود را برای چند روز بر روی این پیشنهادهای ویژه بگذارید. فراموش نکنید که برای محتوای مربوط به این روزها، از یک طرح یکسان استفاده کنید و محتوای خود را جوری بسازید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

 

۴. به مشتری‌های مهم خود پیام اختصاصی دهید:

همانطوری که مناسبات را به دوستان و آشنایان تبریک می‌گویید، برای مشتریان هم پیام تبریکی ارسال کنید.

می‌توانید از سابقه خرید، مشتریان مهم را انتخاب کنید. این ممکن است برای یک کسب‌وکار کوچک ۱۰ یا ۲۰ نفر باشد و برای یک شرکت سایز متوسط ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ مشتری باشد.

برای هر کدام از این مشتریان، یک دعوتنامه خاص بفرستید و دو چیز را به خاطر داشته باشید:

اول اینکه این پیشنهاد خاص واقعا باید خاص باشد. باید بهتر از پیشنهادی باشد که شما با ایمیل برای هم می‌فرستید یا در اکانت‌های رسانه‌های اجتماعیتان اعلام می‌کنید.

دوم، پیام را برای آن‌ها شخصی سازی کنید. برای مثال، به جای اینکه فقط یک ایمیل بفرستید، یک کارت تبریک بفرستید. اگر همین حالا شروع کنید، زمان خواهید داشت.

 

۵. تبلیغ کنید:

به عنوان صاحب کسب‌وکار، احتمالا شما با تبلیغات کلیکی آشنا هستید. تبلیغات کلیکی راه مناسبی برای ترویج پیشنهادتان برای مخاطبان بالقوه است. از این راه ترافیک بالایی به سمت شما می‌آید و کافی است شما آن چه را که آن‌ها به سراغش آمده‌اند در اختیارشان بگذارید.

توصیه من به شما این است: زمانی که به سراغ تبلیغات کلیکی می‌روید چند چیز را فراموش نکنید:

هدفمند باشید.

مشتریان خود را بخش‌بندی کنید.

آگهی‌های خاص برای محصولاتتان بسازید.

در بنرها از نوشته‌های جالب و جذاب استفاده کنید.

از فراخوان استفاده کنید (call to action).

موبایل را فراموش نکنید.

 

۶. مردم پول‌هایشان را زیر فرش می‌گذارند، آن‌ها را به دست بیاورید:

آیا می‌دانید تنها ۵٪ تا ۸٪ از کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند از شما خرید می‌کنند؟ یعنی ۹۵٪ از کسانی که وارد صفحه می‌شوند برای شما مشتریان بالقوه (لید) هستند. آن‌ها را دنبال و تشویق کنید پول‌های زیر فرش را خرج کنند. هدف‌گذاری مجدد در تبلیغات کلیکی از بهترین نوع هدف‌گذاری مجدد است و بسیار ساده انجام می‌شود.

شما هم نکته دقیقه نودی دارید که در Black Fridayکاربرد دارد؟ دانش خود را با دیگر دوستان تقسیم کنید =)

 

 

 

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “۶ نکته برای بازاریابی دقیقه نودی در Black Friday
  1. Mohamad
    آذر ۳, ۱۳۹۴ — ۹:۱۸ ب.ظ

    مرسى مقاله! حالم رو خوب کردى تو!

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !