november-010

مناسبت‌های آبان ماه و ایده‌های تبلیغاتی این ماه

تبلیغات آنلاین - نویسنده : علیرضا مختاری - ۱ آبان ۱۳۹۵

هر ماه از سال تعداد زیادی مناسبت دارد که با آگاهی از آنها و برنامه‌ریزی برای این رویدادها، می‌توانید روند بازاریابی کسب‌وکار خود را هم در فضای آنلاین و هم در فضای آفلاین، متحول کنید. آبان ماه هم از این قانون مستثنی نیست و آنقدر رویدادهای جالبی در خود جای داده است که فقط کافیست با بررسی آنها نسبت به فرهنگ سازمانی و برندینگ کمپانی خود، برای بهره‌وری از آنها برنامه‌ریزی کنید. این برنامه می‌تواند یک رویداد داخلی با پوشش خبری آنلاین باشد و یا حتی یک کمپین فروش به همراه خود داشته باشد. اما در ادامه، بهترین شیوه برای استفاده از فرصت‌های ایجاد شده توسط رویدادها را با کمک دو نمونه موردی از برندهای موفق عنوان خواهیم کرد:

نمونه موردی پاتری بارن برای هالووین (دهم آبان):

پاتری بارن یک خرده فروش لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی است که در دهه پنجاه میلادی شروع به کار کرد و توانست به یکی از مطرح‌ترین برندهای فعال در این حوزه تبدیل شود. عموم مخاطب هدف این برند، افرادی هستند که در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ قرار دارند و به همین دلیل است که پاتری بارن از هیچ روشی برای هدفگیری مخاطبان خود نمی‌گذرد.

در سال گذشته، پاتری بارن یک کمپین تبلیغاتی برای هالووین اجرا کرده است که برای اجرایش از هر دو روش بازاریابی آنلاین و تبلیغات آفلاین استفاده کرده است. این کمپانی از روش‌های آنلاین برای هدفگیری مستقیم مخاطبانش استفاده می‌کند:

promos_halloween_2

از سوی دیگر برای افزایش آگاهی در مورد برندش، بخصوص در شهرهایی که کمتر شناخته شده و اخیرا در آن شهرها فروشگاه‌هایی برای فروش حضوری خود راه‌اندازی کرده است، از تبلیغات چاپی بهره می‌برد. جالب اینجاست که کمپین‌های آنلاین و چاپی این برند، به صورت هماهنگ اجرا می‌شوند و شاید کمی از لحاظ طراحی به دلیل مخاطب هدفشان، متقاوت دیده شود.

pottery-barn-halloween-mantel

این برنامه‌ریزی که حدودا دو سال است که توسط پاتری بارن برای رویدادهای مهم سال همچون هالووین صورت می‌گیرد، باعث شده این برند بیش از پیش مخاطب هدفش را به خود جذب کند.

کمپین هماهنگ گینس (سی‌ام آبان):

حتما نام رکوردهای گینس به گوش شما هم خورده است که هر ساله در همه زمینه‌ها، رقابت برای گرفتن این مقام مهم وجود دارد. این رکوردها هر ساله در کتابی ثبت می‌شود که توسط کریگ گلندی نگارش می‌گردند و امتیازش به این فرد تعلق دارد.

گینس هم دقیقا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود از راهکارهای چاپی و هم از تبلیغات آنلاین استفاده می‌کند. زیرا هدف نهایی آن، افرادی است که در زمینه‌های مختلف می‌توانند رکورد به ثبت برسانند. چنین افرادی در اینترنت به کمک شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایش بنر هدفمند صورت می‌گیرند.

از طرفی به کمک راهکارهای چاپی، عموم مردم مورد هدف قرار می‌گیرند که ممکن است هر کدام از آنها بتوانند در آینده به یک رکورد دار تبدیل شوند. البته هدف نهایی چنین تبلیغاتی، این است که اطلاع‌رسانی در مورد برند گینس افزایش پیدا کند.

معمولا کمپین‌های گینس به صورت هماهنگ در فضای آنلاین و آفلاین هستند و در روز جهانی رکوردهای گینس آغاز می‌شوند و به همین دلیل است که میزان اثرگذاری آنها بسیار زیاد است.

e19998cea9ec12a98a5bb54e4a96a92a

63ba99a325d8d361f3a7c10ab620ab94

در ادامه می‌توانید بقیه رویدادهای ماه آبان را مشاهده کنید که می‌توانند ایده‌های خوبی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی اطلاع‌رسانی و حتی فروش باشند.

جدول مناسبت‌های آبان ماه:

taghvime-aban2

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

علیرضا مختاری

از دوران نوجوانی به عکاسی علاقمند بودم و به همین علت تصمیم گرفتم که در این زمینه فعالیت کنم. از طرفی کار مدیریت رویدادها رو تجربه کردم و مدتی در کشور امارت متحده عربی تحت همین عنوان فعالیت کردم. از اونجایی به محتوا علاقمندم که خیلی به عکاسی مرتبط هست و الان به یکی از مهمترین بخش بازاریابی تبدیل شده.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “مناسبت‌های آبان ماه و ایده‌های تبلیغاتی این ماه
  1. ما
    آبان ۱, ۱۳۹۵ — ۵:۵۶ ق.ظ

    سلام
    چه خوب بود اگر یه فایل مخصوص تقویم درست میکردید تا بتونیم توی تقویم سیستم همیشه داشته باشیم.

  2. الی
    آبان ۸, ۱۳۹۵ — ۹:۱۳ ق.ظ

    سلام این مناسبت ها و روز جهانی ها واقعی هستن واقعااا؟!

  3. شمس
    آبان ۲۵, ۱۳۹۵ — ۸:۳۶ ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    با تشکر از شما اما به نظرم کمی در نام گذاری روزها دقت کنید؛ به عنوان نمونه امروز روز ملی کارآفرینان در آمریکاس اما شما گفتید روز جهانی کارآفرینان است.
    ممنون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !