Untitled-1

تبلیغات خوب است، اما نه به هر قیمتی!

اسپم - نویسنده : محمد عربگری - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

اخیرا برخی کسب و کارهای اینترنتی کشور به مدل‌هایی از تبلیغات روی آورده‌اند که نه تنها تاثیر مثبتی در میزان اطلاع‌رسانی در مورد آن برند و یا فروش آنها نخواهد داشت، بلکه با تجاوز به حریم خصوصی کاربران به مرور زمان جایگاه خود را در ذهن مخاطبان خود از بین می‌برد. از آنجایی که راهکارهای تبلیغاتی برند‌های بزرگ‌تر همیشه راهنمای تبلیغات کسب و کارهای نوپا است، ما بر آن شدیم که در ادامه این مدل‌های تبلیغاتی را بررسی و اثرات مخرب آنها را بازگو و راه‌های مقابله با آنها را توضیح دهیم.
چه نوع کانال‌های تبلیغاتی به برند شما آسیب می‌زنند؟
۱. تبلیغات پاپ‌آپ
همه ما با تبلیغات پاپ‌آپ آشنا هستیم، این مدل تبلیغات در دسته تبلیغات اسپم جا دارد و می‌تواند برای یک برند بسیار مخرب باشد، تصور کنید که غرق در مطالعه مقاله‌ محبوبتان هستید و با کلیک روی یک لینک، ناگهان چند پنجره‌ جدید بدون خواست شما روی مرورگرتان باز می‌شود و تبلیغات برندی را مشاهده می‌کنید که تا همین لحظه شاید از جمله برندهای مورد اعتماد شما بوده. آیا حاضرید در خرید بعدی‌تان به برندی که به حریم خصوصی شما تجاوز کرده اطمینان کنید؟ برای رفع این مشکل شما می‌توانید یک Popup-Blocker نصب کنید و یا برای ریشه کن کردن آن سرویس‌هایی که پاپ‌آپ ارایه می‌دهند را به مراجع رسمی مربوطه گزارش کنید.
1
۲. تبلیغات سوار بر ویروس
احتمالا تا بحال پیش آمده که مرورگر شما در هر وبسایتی، حتی گوگل و یاهو برای شما پاپ‌آپ باز کند و یا همینطور شروع کند به نشان دادن تبلیغات در جایگاه‌های مختلف وبسایت‌ها، در اینجا باید بگوییم متاسفانه لپ‌تاپ و یا PC شما حامل یک ویروس و یا افزونه ویروسی است. سرویس‌هایی مثل spaceshipads روی مرورگر شما بصورت اتوماتیک پنجره (Tab) جدید بازکرده و وبسایت تبلیغ‌دهنده را بدون خواست شما باز می‌کنند. برای رفع این مشکل شما میتوانید از یکی از این دو روش (روش اول ، روش دوم) استفاده کنید و برای ریشه کن کردن آن از وبسایت‌هایی که از این گونه تبلیغ استفاده می‌کنند دیگر خرید نکنید تا متوجه شیوه اشتباه بازاریابی خود بشوند.
۳. تبلیغات سوار بر سرویس‌های ارایه دهنده اینترنت (ISP)
متاسفانه اخیرا مشاهده شده که سرویس‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی با همکاری برند‌های منفوری چون Wonderlandads تبلیغاتی برای برخی برند‌های داخلی-خارجی انجام می‌دهند. این مدل تبلیغاتی به این صورت است که بلافاصله بعد از اولین کلیک شما روی یک وبسایت، پنجره جدیدی برای وبسایت آگهی دهنده باز می‌شود. متاسفانه از آنجایی که این مدل POPUP روی موبایل و هرگونه وسیله الکترونیکی که دارای مرورگر باشد باز خواهد شد، دیگر سیستم‌های popup-blocker هم به کار شما نمی‌آید. باز هم توصیه می‌کنیم برای ریشه کن کردن این مدل تبلیغاتی، دیگر از سر زدن و خرید از وبسایت‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند پرهیز کنید و همچنین شما می‌توانید برای توقف موقت آن روی مرورگر سافاری از این روش و روی مرورگر کروم از این روش استفاده کنید.
2
امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در مقاله بعدی بصورت جزیی تر در مورد نحوه مقابله با روش‌های تبلیغات اسپم خواهیم نوشت.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

محمد عربگری

از وقتی با دنیای وب آشنا شدم همیشه به اون دید یک بستر برای کسب دانش، اطلاعات و پیرو این‎دو درآمدزایی رو داشتم. به همین خاطر به بحث تجارت الکترونیک و خدمات تحت وب بسیار علاقه‎مند هستم؛ مدتی هست در حوزه ارتباط با مشتری و همینطور طراحی کمپین‎های تبلیغاتی فعالیت میکنم، در نگاه من تبلیغات یک هنره و هنر هم حد و مرز نداره.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “تبلیغات خوب است، اما نه به هر قیمتی!
  1. فید بک : تبلیغات خوب است، اما نه به هر قیمتی! | پرتال روزنه نور

  2. رامین جابری
    بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ — ۶:۵۷ ق.ظ

    این موضوعی که شما مطرح می‌کنین، خیلی خیلی پیچیدس. به نظر منم با تحریم کردن این سایتا، مشخصا درآمدزایی اونا کم میشه و می‌فهمن که روشای بازاریابیشون، خیلی ایراد داشته.

    ولی اگر دولت درگیر این موضوع بشه، بی‌شک اتفاقات خوبی میافته.

  3. Moh3n
    بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ — ۱۰:۱۱ ق.ظ

    بامیلوم کلن حس مخاطباش براش مهم نیست، فقط میخواد به هر قیمتی که شده با دیجی‌کالا رقابت کنه

  4. Ati
    بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ — ۱۰:۱۷ ق.ظ

    بامیلو که یه برند خارجیه ازش انتظاری نداریم حقوق مردم رو رعایت کنه، من موندم این ISPها چطوری این کار ضعیف رو انجام میدن!

  5. منوتو فیلم
    خرداد ۳, ۱۳۹۵ — ۸:۳۴ ب.ظ

    مطالب مفیدی بود 🙂

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !