Picture1

جواب دندان‌شکن مک‌دونالد به برگر کینگ در فیسبوک

گوناگون - نویسنده : زهرا صابری - ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

همان طور که می‌دانید فست فود زنجیره‌ای Macdonald، بزرگترین رستوران‌ زنجیره‌ای دنیا نیز مثل همه کمپانی‌های بزرگ، رقیب‌های خود را دارد.که یکی‌ از بزرگترین رقیب‌های  Burger King است و سالهاست این دو اسم معروف در تبلیغات خود سعی‌ بر جلو زدن از یکدیگر دارند.

 

به تازگی برگر کینگ، پرچم سفید خود را بالا برد و تصمیم گرفت برای روز جهانی صلح ۲۱ سپتامبر دست به حرکت صلح آمیزی بزند. گروه مارکتینگ برگر کینگ در مجله‌های نیویورک تایمز و شیکاگو، تریبون صفحه کاملی اختصاص به پروپزال خود دادند تا در آن‌ پروپزال خود را به مک دونالد بدهند. در این پروپزال برگر کینگ از مک دونالد خواست که در روز جهانی صلح فقط به مدت یک روز همبرگر مشترک خود را تحت نام Mcwhopper به فروش بگذارند و برای یک روز نه به عنوان دو رقیب، بلکه به عنوان ۲ دوست در کنار هم قرار گیرند. نام این همبرگر در حقیقت از همبرگرهای مشهور این دو برند ساخته شده‌است.

 

هدف برگر کینگ از این فعالیت این بود که “بحث روز جهان باشند” و برای روز جهانی صلح ساندویچ‌های مشترک خود را در رستورانی سیار، در شهر آتلانتا به فروش بگذارند. برگر کینگ نه تنها در مجلات برتر درخواست خود را بیان کرد بلکه یک وبسایت منحصر به فرد برای این فعالیت درست کرده و ویدیو پروپزال خود را در آن‌ به اشتراک گذاشته است.

 

واکنش مک دونالد در یک پست فیسبوک چنین بود:

برگر کینگ عزیز،

الهام گرفتن برای یک فعالیت خوب… فکر بزرگیست.

ما برای قصد شما ارزش قائلیم، و فکر می‌کنیم دو علامات تجاری ما می‌تواند سهم بزرگی در تفاوت ایجاد کردن داشته باشند.

ما متعهد به افزایش آگاهی‌ در سراسر جهان هستیم، و شاید شما در این حرکت به ما بپیوندید.

ما باید قبول کنیم که بین کسب و کار ما و شما همیشه یک رقابت دوستانه هست ولی‌ نه به معنای درد و رنج جنگ واقعی‌.

با هم در تماس خواهیم بود.

استیو، مدیر عامل شرکت مک دونالد

ضمیمه. در آینده می‌تونین با یک تماس ساده درخواستتون رو بگین.

 

 Picture2

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

تبلیغات

6 دیدگاه در رابطه با “جواب دندان‌شکن مک‌دونالد به برگر کینگ در فیسبوک
  1. soogand
    شهریور ۱۴, ۱۳۹۴ — ۷:۴۲ ق.ظ

    حالا یعنی قبول کردن که باهم توی اون روز کار کنن یا نه؟

  2. محمود
    شهریور ۱۴, ۱۳۹۴ — ۱۲:۲۶ ب.ظ

    اینگونه پاسخ دادن، دندان شکن و زیرکانه بود

  3. سجاد
    شهریور ۳۱, ۱۳۹۴ — ۶:۲۲ ق.ظ

    “ما متحد به افزایش آگاهی‌ در سراسر جهان هستیم”
    احیانا منظور متعهد نبوده؟

  4. بهرام
    تیر ۳۰, ۱۳۹۵ — ۶:۲۵ ب.ظ

    کاش که قبول می کردن!

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !