World-Languages-Love-350x350

کسب موفقیت چشمگیر به وسیله آنالیز دقیق و ویرایش به موقع کمپین

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : امیرحسین موسوی - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

معمولا از بین مشتریانی که برای مشاوره و اجرای تبلیغات به ما مراجعه می‌کنند، کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی هستند که از موجودیت تبلیغات کلیکی خبر دارند و حتی برای رشد کسب‌وکارهایشان از این شیوه تبلیغات استفاده می‌کنند؛ اما از نتیجه تبلیغات کلیکی خود ناراضی هستند. آنها پس از مشاوره گرفتن از کارشناسان ما و با تغییر استراتژی تبلیغاتشان، به نتایج مطلوبی رسیده‌اند و میزان اثر بخشی‌ بنرهای خود را بالا برده‌اند. در این راستا به بررسی یک کمپین در زمینه تدریس خصوصی زبان‌های خارجی می‌پردازیم :

 

معرفی مشتری:

موسسه دنیای زبان، یک آموزشگاه کامل در زمینه زبان‌های خارجی است که با استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی جهت فراگیری مکالمه زبان‌های خارجی، تاسیس شده و هدف اصلی این موسسه کاهش هزینه‌های مالی و مدت زمان آموزش زبان است.

 

اهداف:

  • جذب ترافیک برای بازدید از وب‌سایت دنیای زبان به وسیله تبلیغات کلیکی
  • برندینگ
  • رزرو اینترنتی کاربران اینترتی بابت تدریس خصوصی در ۳۵ جلسه

 

چالش‌ها:

  • نارضایتی دنیای زبان از میزان اثر بخشی کمپین‌های در حال اجرا خود
  • توجیه افراد به این‌که افراد نیاز به آموزش سریع زبان به این شیوه را دارند
  • وجود رقبایی فعال با فعالیت مشابه

 

استراتژی پیشنهادی:

به نظر همه چیز درست می‌آمد، کمپین‌ دنیای زبان از ۳۱/۲/۹۵ تا ۳/۳/۹۵ در حال اجرا بود و بنرهای تبلیغاتی آن به دلخواه صاحب کسب‌وکار طراحی و بدون مشاوره تخصصی با هدفمندی موضوعی در وبسایت‌هایی با محتوای اقتصادی و مالی ، خبری و نشریات آنلاین، برای جذب کلیک به نمایش در می‌آمدند؛ اما میزان اثر بخشی این بنرها برای جذب مخاطب بسیار پایین بود و به طورمیانگین ۶۰ کلیک در روز توسط آنها حاصل می‌شد.

 

چه عاملی سبب بروز بازخورد نامناسب از تبلیغات شده بود؟ مگر همیشه انتخاب سرویس‌های هدفمندی‌، ما را به هدف نزدیک‌تر نمی‌کند؟ چرا دنیای زبان با این‌که هدفمندی موضوعی که به گفته خودشان مخاطبین ما فقط در وبسایت‌هایی با این مضمون هستند را انتخاب کرده بود اما باز ناموفق بود؟ مگر بنرها فقط به کسانی که به محتوای فراگیری سریع مکالمه زبان علاقه دارند، نشان داده نمی‌شد؟

جواب مشاوران ما بعد از آنالیز طراحی بنرها و استراتژی به کار گرفته شده برای دنیای زبان، این بود که عوامل اصلی اثر بخشی پایین کمپین عبارتند از:

۱- بنرهای ساده و بی‌کیفیت و عدم استفاده از جمله صحیح روی بنرها

۲-انتخاب نادرست هدفمندی برای نمایش بنرها بود

 

بدین ترتیب استراتژی پیشنهادی تغییر کرد و قرار شد که بنرهای تبلیغاتی دنیای زبان برای دیده شدن هرچه بیشتر و جذب مخاطب، توسط تیم دیزاین ای‌نتورک طراحی شوند.

آرشیو کمپین در تاریخ ۴/۳/۹۵ صورت گرفت و سپس نمایش در وب‌سایت‌های پربازدید با قیمت متغیر به همراه هدفمندی جغرافیایی (استان تهران) صورت گرفت.

 

  1. با توجه به هدف مشتری برای نمایش تبلیغ صرفا در وبسایت‌های خبری پر بازدید کمپین را به صورت نمایش در وب‌سایت‌های پربازدید با قیمت متغیر ویرایش کردیم.
  1. نمایش تبلیغات در یک موقعیت جغرافیایی خاص، یعنی شهر تهران کافی بود. زیرا احتمال این ‌که کسی از خدمات موسسه در سایر استان‌ها بهرمند گردد تقریبا صفر درصد بود.
  1. استفاده از هدفگیری جغرافیایی و محدود (فیلتر) کردن تبلیغات روی استان‌ تهران باعث صرفه‌جویی در تبلیغات می‌شود.
  1. نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های پربازدید با قیمت متغیر به همراه استفاده از هدفمندی جغرافیایی برای استان تهران، دامنه افرادی را که بنرها در معرض دید آن‌ها قرارمی‌گیرد را وسیع می‌کند و بدین‌ترتیب شاید کسانی که بدنبال روشی سریع در زمینه آموزش زبان هستند، بیشتر جذب تبلیغات شوند.

 

این یعنی بالا بردن شانس جذب مشتری

نتایج :

  • دریافت ۳۰۰ کلیک به طور میانگین
  • روزانه ۳۰ تماس با آموزشگاه جهت اطلاعات بیشتر؛ در حالی که میزان تماس قبل از ویرایش کمپین ۱ تماس در روز بود.
  • تبدیل شدن ۲۰% تماسهای روزانه به ثبت نام.
  • کاهش ۴ میلیونی رنک الکسا جهانی (از ۹ میلیون به ۵ میلیون) و بوجود آمدن رنک الکسا در ایران (از ۰ به ۶۷۰۰۰).

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امیرحسین موسوی

قبلا در زمینه تبلیغات محیطی و تلویزیونی فعالیت می‌کردم و به دلیل علاقمندی به تبلیغات آنلاین، تصمیم گرفتم که به این عرصه وارد بشوم و به عنوان مشاور تبلیغات آنلاین، کاری جدید انجام دهم. در ضمن من در زمینه گویندگی و صدا پیشگی هم به فعالیت می‌پردازم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “کسب موفقیت چشمگیر به وسیله آنالیز دقیق و ویرایش به موقع کمپین
  1. کسب درآمد اینترنتی
    خرداد ۲۵, ۱۳۹۵ — ۷:۳۴ ق.ظ

    مشخصه که هدفمندی جغرافیایی برای این کمپین تاثیر خیلی زیادی داشته و از طرفی با نمایش ندادن بنر در سایر استانها باعث کاهش هزینه و همچنین افزایش نرخ تبدیل شده. آیا هدفمندی جغرافیایی برای تمام سایتها با موضوعات مختلف باز هم تاثیر چند برابری داره؟

    • رامین جابری
      خرداد ۳۰, ۱۳۹۵ — ۷:۴۵ ق.ظ

      کاملا به محصول یا خدماتی که عرضه می‌کنین بستگی داره و بسته به شرایط عرضه و سیستم فروشتون، می‌تونین تصمیم بگیرین که محصول یا خدماتتون رو بواسطه هدفمندی جغرافیایی تبلیغ کنین یا خیر. مثل یک کاپشن شاید در جنوب کشور ایران فروش چندانی نداشته باشه؛ ولی در نیمه شمالی کشور، مشخصا افراد خیلی بیشتری به خرید کاپشن علاقه نشان می‌دهند.

  2. رضا
    خرداد ۲۷, ۱۳۹۵ — ۸:۱۷ ب.ظ

    بررسی های موردی مثل همین پست، بسیار مفید، کارساز و آموزنده است. در سایر سایت ها، اینچنین موضوعاتی اغلب به صورت کلی بحث شده و کمتر به جزئیات پرداخته می شود.

  3. آهنگ روز
    تیر ۴, ۱۳۹۵ — ۶:۲۰ ق.ظ

    درود بر شما
    آنالیز نمونه های واقعی از مشتریان باعث افزایش اعتماد ما کاربران به شما و درک بهتر از روشهای صحیح تبلیغات میشود.
    اگر تعرفه های تبلیغات کلیکی کاهش می یافت سایتها و بیزینس های بیشتری میتوانستند از اینگونه تبلیغات بهره بگیرند.
    پیشنهاد میکنم پایین فرم نظرات چک باکسی باشد که لا تیک زدن آن، در صورت کامنتهای جدید ثبت شد در ایمیل اطلاع رسانی شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !