firts-animation

انیمیشن، قهرمانی برای دنیای تبلیغات

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۶ آبان ۱۳۹۴

اگر از قدیم تا به امروز، کمی روند رشد علم تبلیغات را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که چه تغییرات عظیمی در این صنعت رخ داده. این اتفاق دقیقا در حوزه انیمیشن هم رخ داده است و اگر از سفال یافت شده در شهر سوخته (حوالی زابل-زاهدان) که جز اولین انیمیشن‌های دنیا است، تا به اثار شرکت دیزنی و پیکسار توجه کنید، متوجه می‌شوید که انقلابی در این صنعت هم رخ داده. در ادامه به دلایلی می‌پردازیم که شاید شما را هم متقاعد کنند که در همه نوع تبلیغات خود از انیمیشن‌ها بهره ببرید:

 

Vase_animation

“تصویری متحرک از اولین انیمیشن که روی کوزه‌ای نگاشته شده بود”

۱- سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود: همان طور که می‌دانید ساختن یک تبلیغ خیلی عادی هم کلی هزینه به همراه خود دارد؛ چه برسد که بخواهید از چهره یک فرد مشهور و مطرح استفاده کنید که خود آن کلی هزینه به همراه دارد که هر کسب‌وکاری نمی‌تواند از پس آن برآید. از طرف دیگر برای تهیه و ساخت تبلیغات غیر آنلاین که بیشتر برای تلویزیون‌ها ساخته می‌شوند، امکاناتی لازم است که هزینه بسیار سرسام آوری دارند.

 

۲- جلوگیری از اتلاف وقت: همان طور که می‌دانید فقط فیلم‌برداری یک تبلیغ، روزها زمان می‌گیرد و ویرایش و تدوین آن به اندازه کافی وقت‌گیر هستند. در حالی که ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی می‌تواند راهکار اثربخش‌تری باشد و بسیار منعطف‌تر به حساب می‌آید.

 

۳- رویاهای بزرگ به حقیقت می‌پیوندند: در ساخت یک انیمیشن هیچ محدودیتی ندارید و با بهره‌وری از تکنولوژی و به‌کارگیری خلاقیت، راه برایتان هموار می‌شود. انیمیشن این امکان را به شما می‌دهد که تمام تصورات خود را به تصویر بکشید.

 

۴- امکان خلق یک کارکتر: خیلی از برندهای مشهور چون پرینگلز، ام اند امز، کیلوگ و خیلی از برندهای شناخته شده دیگر هستند که برای برند خود شخصیت‌های محبوبی رقم زده‌اند. کارکترها دقیقا در عصر طلایی انیمیشن‌ها، یعنی بین دهه ۴۰ تا ۶۰ بسیار برجسته شدند و با روی کار آمدن انیمیشن‌هایی چون باگز بانی و پاپای، برندها به این فکر افتادند که از کارکترها برای ایجاد هویت برند بهره ببرند. دقیقا اینجاست که دیگر نیازی نیست که کلی هزینه کنید تا یک فرد مشهور برای تبلیغات شما ایفای نقش کند و فقط لازم است که یک کارکتر لایق برندتان طراحی کنید.

 

۵- صحنه دنیای انیمیشن‌ها همیشه برای شماست: یکی از مشکلاتی که در ساخت تبلیغ با آن مواجه هستید، محل تصویر برداری است. در حالی که با ساخت یک انیمیشن، نیازی به محل خاصی ندارید و تکنولوژی به شما کمک می‌کند که بهترین محل را برای خود رقم بزنید.

 

۶- انیمیشن‌ها مرگ ندارند: در حالی که چهره‌های مشهور به اوج می‌رسند و سقوط می‌کنند، کارکترهای ماندگار همیشه دوست داشتنی می‌مانند و هر چند سال یک بار، به واسطه تکنولوژی دستی به سر و گوش آنها کشیده می‌شود.

 

دلایل بسیار بیشتری برای بهره‌وری از انیمیشن‌ها برای تبلیغات آنلاین و تلویزیونی وجود دارد. فراموش نکنید که انیمیشن‌ها به تنهایی سبب سرگرم شدن مخاطبان شما می‌گردند و عام مردم با کارکترهای آنها به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !