نکات مهم استفاده از اینستاگرام برای کسب‌وکارهای B2B در سال ۲۰۱۸

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : آرش یاسمن (نویسنده مهمان) - ارسال شده در

اینستاگرام با داشتن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه یکی از بزرگترین قدرت‌های تبلیغاتی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. اگر شما یک برند B2B هستید، ممکن است فکر کنید که سر و کار چندانی با اینستاگرام ندارید؛ اما حالا سال ۲۰۱۸ است و اجازه دهید با کمال احترام خدمتتان عرض کنیم: اشتباه می‌کنید!

در حال حاضر هزاران برند B2B در اینستاگرام دارای حساب کاربری هستند تا به وسیله آن مخاطب بیشتری جذب کنند و آن‌ها را در جریان فعالیت‌های خود قرار دهند.

با بلاگ‌اد همراه باشید تا راهکارهایی عملی و مختصر را درباره بهترین روش استفاده از اینستاگرام در اختیارتان قرار دهیم.

از محتوای واقعی استفاده کنید

عکاسی در آتلیه را فراموش کنید. حالا وقت واقعی بودن است. در اینستاگرام باید محتوایی واقعی تولید کنید تا فرهنگ کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.

محتوای واقعی و زنده می‌تواند چیزی مثل ویدیوهای لایو و بدون فیلتر باشد؛ چیزی که تمامیت شما و محصولتان را به نمایش بگذارد. در چنین ویدیوهایی، استفاده از یک شخصیت واقعی عنصری اساسی است. به این ترتیب می‌توانید ارتباطی قوی‌تر با مخاطبتان ایجاد کنید. عکاسی حرفه‌ای از محصولات هرچند جذاب است؛ اما هیچ روحی در آن نیست و یک تبلیغ سرد به حساب می‌آید. مردم در پی واقعیت استفاده و کاربرد محصولات شما هستند.

Programmatic

سریع باشید

استفاده از اینستاگرام بسیار آسان است. تنها کافی است اپ را باز کنید، عکس یا فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را پست کنید. به همین سادگی.

مزیت استفاده از اینستاگرام همین است: نیازی نیست ساعات زیادی صرف تولید محتوای مورد نظرتان شود. با استفاده از اینستاگرام می‌توانید در هر زمان و مکانی عکس‌های خود را منتشر کنید. در کنار عکس‌های حرفه‌ای، عکس‌هایی که بدون برنامه‌ریزی قبلی از محصولات گرفته می‌شوند و محصول شما را از زوایای مختلف به نمایش می‌گذارند هم می‌توانند در جذب مخاطب و مشتری مفید واقع شوند. امروزه دیگر هیچکس نمی‌خواهد تمام روز به عکس‌ها و نوشته‌های مشابه از یک محصول خیره شود.

در هر جایگاهی که هستید، شروع کنید

منتظر چیزی نباشید، شروع کنید. این مسئله را مد نظر داشته باشید که تنها تولید محتوا کافی نیست؛ بلکه باید به گفت‌وگو بپردازید. باید به نظراتی که زیر پست‌ها گذاشته می‌شود پاسخ دهید. این کار تنها شامل پاسخگویی نیست! وقتی کسی برای شما نظری می‌نویسد، پروفایل او را چک کنید و حتی شما هم برای او لایک کنید و کامنت بگذارید! هرچه وقت بیشتری برای آشنایی با دیگران صرف کنید، آن‌ها هم وقت بیشتری را برای شما صرف خواهند کرد.

instagram bio

از بخش لینک در بیو نهایت استفاده را ببرید.

از آنجا که اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد در کپشن از لینک استفاده کنید، می‌توانید لینک خود را در بخش Bio قرار دهید. ظرفیت بخش بیو در اینستاگرام ۱۵۰ کاراکتر است و می‌توانید یک لینک را هم در آن بگنجانید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند Linktree هم استفاده کنید که به شما کمک می‌کند که تا ۵ لینک را در یک لینک قرار داده و لینک مادر را برای اینستاگرام انتخاب کنید. همچنین می‌توانید لینک‌های خود را در بخش استوری هم قرار دهید؛ اما استوری‌ها تنها ۲۴ ساعت دوام دارند و پس از آن باید یک استوری دیگر پست کنید. با این حال، استوری‌ها هم ابزار بسیار جالبی برای انتشار لینک و جذب مخاطب هستند.

با هر پست یک داستان بگویید

در اینستاگرام، هر کسب و کاری که داستان جذاب‌تری داشته باشد، مخاطب بیشتری هم جذب می‌کند. اگر قصد دارید مخاطب و مشتری بیشتری جذب کنید، باید در میان هیاهوی اینستاگرام داستانی جذاب برای گفتن داشته باشید. خود را به کپشن و پست محدود نکنید. استفاده از استوری هم می‌تواند روش دیگری برای مونتاژ ویدیو، ساخت اسلایدشو و ارسال تصاویر باشد. داستانی بسازید و به وسیله آن مخاطب را با خود همراه کنید.

از متریک‌های پوچ فاصله بگیرید

معیارها و متریک‌های مختلف همه‌ی ماجرا را نمایش نمی‌دهند. در حالی که افزایش کلیک و لایک نمی‌تواند بدون فایده باشد؛ اما این اعداد نمی‌تواند نشان دهد که آیا قشر صحیحی از افراد نسبت به کالای شما جذب شده‌اند یا خیر. به جای توجه به این معیارها، از شاخص‌هایی کمک بگیرید که نشان دهد تا چه حد در امر جذب مخاطب صحیح موفق بوده‌اید. برای مثال، به کامنت‌ها و فالوئرهای جدیدتان توجه کنید. این دو شاخص می‌توانند درک صحیح‌تری از جایگاه و عملکرد خود داشته باشید.

مقاله مرتبط:

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی(قسمت اول)

آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی(قسمت دوم)

به اینستاگرام فکر کنید

در حالی که از اینستاگرام عمدتا در کسب و کارهای B2C استفاده می‌شود، بد نیست که شما هم به عنوان یک کسب و کار B2B با در نظر داشتن نکاتی که ذکر کردیم، به استفاده از ظرفیت‌های آن فکر کنید.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

آرش یاسمن (نویسنده مهمان)

من طراح رابط کاربری هستم و تقریبا تمامِ روز، در دسترس و آن‌لاین هستم. چند سالی هست که به دنیای دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند شدم و در حال کسب دانش در این حوزه هستم. همیشه دوست داشتم کارهای مختلفی انجام بدم و به همه‌جا سرک بکشم. قبلا عکاس همشهری جوان بودم، معتقدم کتاب خوندن و نوشتن به هر نوعی، از بهترین کارهایی هستش که هرکسی باید انجام بده، سری فیفا و متال‌گیر محبوب ترین بازی‌های ویدئویی من هستن، به عکاسی، موسیقی، تماشای سریال علاقه دارم و دوست دارم یک روز پادکستی ضبط و تولید کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در