مناسبت‌های بهمن ماه و ایده‌های بازاریابی مربوط به آن

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ارسال شده در

هر چقدر که به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، فرصت کمتری داریم تا بتوانیم برای محصولات و خدمات کسب‌وکار خود به جذب مخاطبان جدید بپردازیم یا اینکه مخاطبان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنیم. از این رو بهمن ماه، نقش کلیدی‌ را برای کمپین نوروزی هر کسب‌وکاری ایفا می‌کند و پیش‌نیازی است تا بتوانید در این موقعیت مناسبت، موفقیت آمیزانه عمل کنید و در نهایت به هدف فروش سال خود دست یابید. در این مطلب در کنار تمرکز روی رویدادهای مهم این ماه، سراغ این مهم می‌رویم که چگونه می‌توانید از این مناسبت‌ها جهت بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خود بهره ببرید و کمپین‌هایی موفق داشته باشید.

dream-work

روز جهانی تفریح در محل کار – ۶ بهمن
 بازی‌های بسیاری هستند که برای محیط کار مناسب محسوب می‌شوند و از این جهت، تمرکز روی فروش این بازی‌ها توسط فروشگاه‌ها می‌تواند روی درآمدشان تاثیری مثبت بگذارد. البته باید قبل از چنین کمپینی، در مورد تفریح در محل کار و این مناسبت به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بپردازید و در فاز دوم روی فروش بازی‌ها تمرکز کنید.

روز جهانی سرطان – (۱۵ بهمن)
 اطلاع‌رسانی در مورد سرطان و کمک‌رسانی به افرادی که درگیر یکی از انواع این بیماری هستند، ماموریتی است که هر کسب‌وکاری می‌تواند روی آن تمرکز کند. معمولا کمپین‌هایی که برای اطلاع‌رسانی بیماری‌ها و کمک‌رسانی به مبتلایان به آنها طراحی می‌شوند نیز تحت عنوان کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی هستند. برای اثربخشی این کمپین‌ها بهتر است که کمتر روی تبلیغاتی بودن آن تمرکز کنید و هدف اصلی واقعا کمک به بیماران باشد.
کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی معمولا حساب‌های کاربری خود را درون شبکه‌های اجتماعی دارند و از سمتی دیگر برای آنها وب‌سایتی طراحی می‌شود تا افراد بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد کمپین جذب کنند.
برای چنین کمپین‌هایی لازم است که به صورت منسجم به کمک ابزارهایی چون تبلیغات بنریِ هدفمند، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهایی اثربخش چون استفاده از افراد تاثیرگذار (Influencer Marketing)، بیشتر به اطلاع‌رسانی بپردازید.

روز جهانیNutella – (۱۶بهمن)
 در این روز رستوران‌ها و کافه‌ها، می‌توانند روی غذاها و دسرهایی که در آنها شکلات Nutella به کار رفته است نیز تخفیف دهند. در زمانی که چنین تخفیف‌هایی ارائه می‌شود، لازم است که حتما از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیام کوتاه و… به اطلاع‌رسانی بپردازید تا افراد بیشتری تصمیم بگیرند تا به رستوران یا کافه شما مراجعه کنند.
نکته مهم‌تر برای موفق شدن این پیشنهادات، این است که باید زودتر اطلاع‌رسانی در مورد آنها صورت گیرد تا مخاطبان شما فرصت برنامه‌ریزی برای حضور در رستوارن یا کافه شما را داشته باشند.


روز جهانی اهدای کتاب – ۲۵ بهمن
 کاهش سرانه مطالعاتی از مورادی است که به نقطه دردی در کل کشور ایران تبدیل شده است و هر ساله این کمیت کاهش می‌یابد؛ از این رو کسب‌وکارها می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی‌ای را در این روز به مخاطبان خود اهدا کنند تا روی این مورد اثر بگذارند.
از سوی دیگر، این مناسبت چنین پتانسیلی را دارد که بتوانید یک کمپین مسئولیت اجتماعی برای آن طراحی کنید و در آن به تشویق افراد بپردازید که به هم کتاب اهدا کنند و یادآور شوید که چقدر مطالعه می‌تواند روی زندگی افراد تاثیر بگذارد.

Tug of War
روز جهانی مسابقه طنابکشی – ۳۰ بهمن
 خیلی از کسب‌وکارها هستند که از مناسبت‌ها در جهت جذب منابع انسانی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند تا در شبکه‌های اجتماعی به شکلی واقعی، فضای کاری خود را ایده‌آل نشان دهند. به همین دلیل روز جهانی مسابقه طناب‌کشی، فرصت خوبی است تا در محیط کار خود چنین مسابقه‌ای برگزار و آن را تحت پوشش قرار دهید.
مدارس و مراکز آموزشی هم می‌توانند از این رویداد بهره ببرند و چندین مسابقه طناب‌‌کشی برگزار کنند و در نهایت تعامل با مخاطب خود را از این طریق بیان اینکه محیطی مناسب و پویا دارند نیز افزایش دهند.
در ادامه می‌توانید دیگر رویدادهای بهمن ماه را در جدول این ماه مشاهده کنید.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در