net-ray-case-study

تاثیر بنر روی نرخ تبدیل و معرفی نمونه صفحه فرود

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین شجاعی - ۴ مرداد ۱۳۹۵

معمولا اغلب آگهی دهندگان تبلیغات بنری به تاثیر طراحی و رنگ بندی بنرها و صفحه فرود بر موفقیت کمپین تبلیغاتی ٬ واقف نیستند. در این مطلب٬ ۲ کمپین اجرا شده توسط یکی از آگهی دهندگان آژانس تبلیغاتی ای‌نتورک مورد بررسی قرار گرفته است که می‌توانید به عنوان یک نمونه صفحه فرود مناسب به آن نگاه کنید.

معرفی مشتری:

نت رای یک سامانه برای مسابقات و نظرسنجی‌های آنلاین است. نت رای به شکل کاربر محور (UGC) و با استفاده از مفاهیم بازیکاری (رقابت و سرگرمی) مسابقات و نظرسنجی‌هایی را جمع کرده و محیطی هم افزا برای کاربران ترتیب داده است تا اطلاعات خود و دیگران را به چالش بکشد و ضمن لذت بردن از این تفریح شانس برنده شدن جوایز فراوانی را نیز داشته باشند.
 

چالش : افزایش اعضاء

نت رای با هدف افزایش اعضا، اولین کمپین تبلیغاتی خود را در ای‌نتورک با بنرها و صفحه فرود زیر و همچنین بدون دریافت مشاوره و راهنمایی کارشناسان ای‌نتورک ساخت:
old-banner-2
old-banner-1
old-banner-3
سری بنر اول

بررسی نمونه صفحه فرود و بنر های کمپین A:

 
۱. استفاده نکردن از طراحی یکپارچه و قالب یکسان در کمپین تبلیغاتی: این نوع طراحی به دلیل اینکه باعث می‌شود برند شما در ذهن کاربر نماند توصیه نمی‌شود، تمام بنرها در یک کمپین باید از قالب و طراحی یکسان برخوردار باشند.
۲. مشخص نبودن موضوع فعالیت نت رای:‌ کاربر با دیدن بنرها متوجه موضوع فعالیت نت رای نمی‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از کاربران از روی کنجکاوی روی بنرها کلیک کنند.
۳. بنرهای چشمک زن: پس از تجزیه و تحلیل صدها کمپین تبلیغاتی بنری اجرا شده٬ به این نتیجه رسیدیم که استفاده از این نوع طراحی بنر برای کاربر حالت آزاردهنده دارد و بسیاری از کاربران نه تنها روی بنرها کلیک نمی‌کنند٬ بلکه باعث می‌شود سایت نمایش دهنده تبلیغات را به طور کل ببندند و کاهش چشمگیر کاربران وب‌سایت نمایش دهنده رخ دهد.
۴. استفاده نکردن از دکمه Call to action: دکمه فراخوان یا call to action باعث می‌شود که کاربر قبل از کلیک کردن روی بنر٬ متوجه هدف شما شوند. به عنوان مثال در کمپین که هدف آن اطلاع رسانی یا برندینگ است٬ استفاده از گزینه “اطلاعات بیشتر” یا “بیشتر بدانید” توصیه می‌شود، کمپینی که هدف آن فروش است٬ گزینه “خرید کنید” و کمپینی که هدف آن جذب کاربر و ثبت نام است، گزینه‌های “دریافت کد تخفیف” ثبت نام کنید” توصیه می‌شود.
۵. اسلاید سریع: همانطور که مشاهده می‌کنید٬ در بنر سوم سرعت تغییر اسلایدها زیاد است و زمان کافی برای دیدن و فهمیدن مطالب اسلایدها وجود ندارد.
۶. استفاده کردن از چند بنر محدود و سایز کوچک: توجه داشته باشید که قرار دادن سایزهای بیشتر برابر است با بیشتر دیده شدن بنرهای شما در سایت‌های نمایش دهنده. همچنین بنرهای سایز بزرگ٬ نرخ کلیک خوری بهتری دارند و به دلیل فضای بیشتر در این بنرها٬ مطالب راحت‌تر و بزرگ‌تر دیده می‌شوند.
نمونه صفحه فرود

صفحه فرود اولیه

بررسی صفحه فرود کمپین A:

۱. صفحه فرود شلوغ: مورد بسیار مهم٬ در طراحی صفحه فرود طراحی مختصر و مفید است. هرچقدر تعداد لینک‌ها و گزینه‌های پیش روی کاربر کمتر باشد٬ هدف کمپین متمرکزتر می‌شود و در نتیجه به هدف نزدیکتر می‌شوید. قرار دادن لینک‌های زیاد در این صفحه فرود٬ تجزیه تحلیل و زدن هدف را تقریبا غیرممکن کرده است.به دیگر نمونه صفحه فرود که در مقالات دیگر نمونه موردی معرفی کرده‌ایم نیز نگاهی بیاندازید.
۲. گنگ بودن موضوع فعالیت سایت: طراحی صفحه فرود باید به گونه‌ای انجام شود که کاربر در کوتاه‌ترین زمان ممکن متوجه موضوع و فعالیت وب‌سایت شود و اکشن مورد نظر آگهی دهنده (ثبت نام، خرید، اطلاع رسانی و …) را انجام دهد.
۳. پیروی از چندین هدف: توجه داشته باشید که در طراحی بنر و صفحه فرود از یک و یا نهایتا دو هدف پیروی کنید. به عنوان مثال: برندینگ و در پایین صفحه دریافت ایمیل کاربر.
نتیجه کمپین A:
نت رای به دلیل طراحی و رنگ‌بندی نامناسب بنرها و صفحه فرود از کمپین فوق بازخورد خوبی دریافت نکرد، که پس از دریافت مشاوره و راهنمایی های کارشناسان ای‌نتورک در کمپین بعدی صفحه فرود و بنرهای بهینه سازی شده زیر استفاده شدند:
new-banner-1
new-banner-3
new-banner-2

سری بنر دوم

second-landing

صفحه فرود در کمپین دوم

همان طور که قابل مشاهده است٬ در کمپین دوم تمام مواردی که در بالا ذکر شد در یک نمونه صفحه فرود لحاظ شدند و نت‌رای توانست نتایج متفاوتی را دریافت کند.

نتیجه:

بنر های نت رای با اعمال تغییرات در طراحی بنر و صفحه فرود ۱۸۱% رشد در CTR (حدود ۳ برابر) داشتند و در نهایت در این جشنواره هزینه جذب هر کاربر  ۵۳% کاهش یافت.
برای مطالعه بیشتر در مورد اصول طراحی یک لندینگ پیچ به دسته طراحی صفحه فرود مراجعه کنید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین شجاعی

مدتی است که وارد زمینه دیجیتال مارکتینگ شدم و در دپارتمان ارتباط با مشتری فعالیت می‌کنم. همیشه دوست دارم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و نسبت به محیط و مسائل اطرافم بسیار کنجکاو هستم. به بازی‌های ویدیویی، موسیقی، مسافرت، ماجراجویی و ورزشهای هیجانی مثل بانجی جامپینگ و کارتینگ بسیار علاقه مندم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “تاثیر بنر روی نرخ تبدیل و معرفی نمونه صفحه فرود
  1. فید بک : ​بررسی تاثیر بنر و صفحه فرود در نرخ تبدیل در یک نمونه موردی | پرتال روزنه نور

  2. فید بک : ​بررسی تاثیر بنر و صفحه فرود بر نرخ تبدیل در یک نمونه موردی | پرتال روزنه نور

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !