best-ones

۵ تغییر لوگوی موفق در دنیای برندها

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۵ خرداد ۱۳۹۵

در مطلب قبلی‌ای که درباره تاریخچه لوگوها و برندینگ بود، درباره بدترین تغییر لوگوهای دو دهه اخیر صحبت کردیم. در این مطلب روی برندهایی تمرکز می‌کنیم که تغییر لوگوی آنها، نقدهای خوبی دریافت کرده است و توانسته‌اند در بین مخاطبان خود هم حس رضایت بیشتری بدست آورند.

 

۱) PayPal

PayPal یک سرویس پرداخت آنلاین است که پس از ۱۴ سال از شروع فعالیتش، در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت که لوگوی جدیدی برای خود طراحی کند. این لوگو پس از رونمایی، به شدت نظر منتقدارن زمینه طراحی را به خود جلب کرد. از سمتی کاملا با کمپین تبلیغاتی جدید PayPal همخوانی داشت؛ زیرا این کمپین که “مردم اقتصاد را می‌سازند” نام داشت و سعی داشت چهره‌ای جدید از اقتصاد و همچنین برند PayPal، نشان دهد. مخاطبان PayPal، به لوگوی جدید این شرکت القابی چون تازه و مدرن را نسبت دادند.

paypal_2014_logo

۲) McDonald’s

همه نام این کمپانی را شنیده‌اند و می‌دانند که به خاطر قیمت مناسب و کیفیت نسبتا خوب همبرگرهایش مشهور شده‌است. همه چیز برای مک‌دونالدز خوب پیش می‌رفت تا اینکه کم کم در دو دهه اخیر، در بین مردم نظرهای نه چندان خوبی درباره سلامت محصولاتشان شکل گرفت. این بازخوردها باعث شد که مک‌دونالدز تغییراتی در محصولات خود ایجاد کند و بیشتر به سالم بودن محصولاتش اهمیت دهد. اما به نظر بازاریابان مک‌دونالدز، نیاز به یک تغییر بزرگ بود. به همین دلیل این کمپانی رنگ پس‌زمینه لوگوی خود را به سبز تغییر داد تا حس سلامت را در لوگوی خود هم، به مخاطبانش انتقال دهد. این تغییر هوشمندانه، با نقدهای بسیار خوبی مواجه شد و باعث شد که مردم هم سریعا عوض شدن رویکرد مک‌دونالدز را باور کنند. جالب اینجاست که اخیرا لوگوی این کمپانی با پس‌زمینه سفید نمایش داده می‌شود.

Mcdonalds-red-to-green

۳) airbnb

این وب‌سایت که برای  اجاره آپارتمان و اتاق بوجود آمده‌است، در سال ۲۰۰۸ که کار خود را آغاز کرده بود، به خاطر ایده جالبش توانست به شهرت برسد. لوگوی اولیه این کسب‌وکار واقعا ساده و غیر حرفه‌ای طراحی شده بود؛ در صورتی که لوگوی جدید آن، یک لوگوی کاملا حساب‌شده است. این لوگوی جدید به شدت در فضای شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و باعث شد که بیش از گذشته، افراد به Brand Image این شرکت علاقه نشان دهند. زیرا مشخصا به یک هوقت جدید و بسیار قدرتمند رسیده بود.

airbnb_logo-before-n-after

۴) Microsoft

دو دهه بود که مایکروسافت هیج تلاشی برای برندینگ خود نمی‌کرد و به همین دلیل جا داشت که یک تغییر اساسی، ولی موفقیت آمیز برای خود رقم بزند. تغییر لوگوی این غول نرم‌افزار، دقیقا با عرضه تبلت Surface همزمان بود و تحلیل‌گران معتقد بودند که مایکروسافت با این لوگو و محصولات تازه خود، مسیر جدیدی را آغاز کرده‌است. همان طور که انتظار می‌رفت، تغییر لوگوی مایکروسافت مورد ستایش کاربرانش قرار گرفت و توانست به سرعت جای لوگوی قبلی را بگیرد.

microsoft-logo-old-vs-new

۵ّ)CocaCola

اگر کمپین‌های تبلیغاتی کوکاکولا را دنبال کرده باشید، حتما نام کمپین Share a Coke به گوشتان خورده‌است. این کمپین که به صورت آنلاین و آفلاین بود، از این چالش خلق شد که بازاریابان کوکاکولا می‌خواستند که مردم باری دیگر کنار استندهای کوکاکولا ایستاده و دنبال شیشه خودشان بگردند. پروسه آن به این صورت بود که روی تعداد انبوهی از شیشه‌های کوکا، نام‌های مرسوم را به جای لوگوی کوکاکولا قرار دادند تا مخاطب حس کند که به او ارزش بسیار زیادی داده شده است؛ زیرا در هر صورت نام او جای برند قرار گرفته است.

این تغییر برند به یکی از اتفاقات بزرگ تاریخ بازاریابی و برندینگ تبدیل شد و همه این حرکت جسورانه کوکاکولا را تحسین کردند.

Coke-Personal-560

به نظر شما کدام تغییر لوگو بسیار چمشگیر و موفق بوده؟

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

8 دیدگاه در رابطه با “۵ تغییر لوگوی موفق در دنیای برندها
  1. arash
    خرداد ۵, ۱۳۹۵ — ۳:۵۲ ق.ظ

    به نظرم کوکاکولا از همه بهتر بود

  2. محمد
    خرداد ۵, ۱۳۹۵ — ۴:۰۳ ق.ظ

    کار کمپانی کوکاکولا جسورانه بود و حس خوبی رو منتقل میکنه.

  3. محمد
    خرداد ۵, ۱۳۹۵ — ۷:۰۱ ق.ظ

    کار کوکاکولا تغییر لوگو محسوب نمیشه! صرفا یک بازاریابیه!

    • رامین جابری
      خرداد ۷, ۱۳۹۵ — ۲:۳۷ ب.ظ

      حقیقتش اینه که چون این کار داره ادامه پیدا می‌کنه، بیشتر شبیه به یک ریبرندینگ موقته و در حقیقت لوگو عوض شده!

  4. پویان
    خرداد ۵, ۱۳۹۵ — ۹:۵۱ ق.ظ

    airbnb بهترین تغییر لوگو رو داشته به نظرم خیلی مفهومی و مناسب با کاری که انجام میدن

  5. سید یوسف
    خرداد ۵, ۱۳۹۵ — ۱:۱۹ ب.ظ

    به نظر من ایر بی ان بی فوق العاده عمل کرد. حس بسیار بسیار دوستانه و علاقه مندی در لوگوی این شرکت موج میزنه

    ضمنا حرکت کوکا کولا بسیار جسورانه بود و تحسین بر انگیز

  6. جواد همایونی
    خرداد ۵, ۱۳۹۵ — ۲:۰۹ ب.ظ

    مطلب جالبی بود
    باتشکر از آقای جابری
    به نظر من در مورد مک دونالدز اهمیت دیدگاه مخاطبان نسبت به ارزش سلامتی در نظر برند نکته مهمی بود
    تغییر برند کوکاکولا هم جسورانه و به نوعی درگیر کردن مخاطب با برند بوده و خاطره خوشی برای مخاطب
    ایجاد کرده

  7. امین عجمی
    خرداد ۹, ۱۳۹۵ — ۶:۲۶ ق.ظ

    به نظرم استراتژی تغییر لوگو airbnb از همه قوی تر بوده

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !