mechanical-clock

بهترین زمان برای اینکه با موقعیت فروش خود تماس بگیرید

ارتباط با مشتری - نویسنده : حسین موسوی - ۴ مهر ۱۳۹۴

همان طور که می‌دانید، تماس‌های تلفنی هدفمند با افرادی که می‌خواهند از کسب‌وکار شما خدماتی را گرفته یا محصولی را خریداری کنند، می‌تواند شما را به معامله نزدیک‌تر کرده. در اصل موقعیت‌های فروشی که سعی در ارتباط با شما دارند، می‌توانند منبع خوبی برای درآمد کسب‌وکار شما باشند. اما سوال مهم‌تر این است که چه زمانی برای برقراری ارتباط با آنها مناسب است. در زیر آماری را آورده‌ایم که می‌توانند برای شما هم مفید باشند:

 

  • ساعت ۸ تا ۹ صبح، بهترین زمان برای تماس‌های اول روز کاری به حساب می‌آید: با توجه به این که ما همیشه برای معامله کردن باید با مدیران ارشد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط باشیم، لازم است که آنها در محل خود حضور داشته باشند و مرسوم است که چنین پست‌هایی دیرتر از دیگران به محل کار برسند. پس خوب است که پس از ساعت ۸ سراغ تلفن رفته و با موقعیت‌های فروش خود تماس بگیرید.
  • در زمان ناهار تماس نگیرید: زمان ناهار وقتی است که هیچ کس حوصله صحبت کردن را ندارد، پس سعی کنید در چنین زمانی با موقعیت‌های فروش خود تماس نگیرید؛ مگر اینکه آنها با شما تماس بگیرند.
  • تماس‌های بعد از ظهر خود را در بین ساعت ۴ الی ۶ برقرار کنید: همان طور که می‌دانید، بعد از ناهار سنگینی به سراغ انسان می‌آید و از سوی دیگر افراد سعی دارند پس از ناهار کارهای ریز خود را انجام دهد. پس بهتر است کمی زمان شناس باشید.

 

در آخر لازم است به آمار زیر توجه کنید که می‌تواند به شدت در روند مکالامات تلفنی شما با موقعیت‌های فروشتان تاثیر مثبت بگذارد.

 

insidesales2

همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، موقعیت‌های فروشی که کیفیت آنها بیشتر بوده فقط از یک تماس با مدت زمان ۵ دقیقه حاصل شده‌اند و هر چه قدر مدت زمان مکالمه افزایش پیدا کرده، کیفیت موقعیت فروش هم به همان میزان کاسته شده‌است.

 

منابع: Hubspot و Inside Sales

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حسین موسوی

من از اونجایی که علاقه مند به تجارت، اقتصاد و صنعت تبلیغات و بازاریابی بودم و از طرفی همیشه برنامه نویسی و آی تی رو دوست داشتم در دانشگاه کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مهندسی آی تی خوندم. مدیر بخش ارتباط با مشتریان شبکه تبلیغات هستم و کارهای مورد علاقه ام در اوقات فراغت برنامه نویسی و مطالعه هست.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !