Archivo_base

افزایش اثر بخشی کمپین تنها با تغییراتی کوچک

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : امیرحسین موسوی - ۸ تیر ۱۳۹۵

به طور کلی مشکل اصلی تمامی فروشگاههای اینترنتی تازه تاسیس به صورت ذیل طبقه‌بندی می‌شوند:

۱) دیده شدن برند و انجام برندینگ دغدغه همیشگی این نوع کسب و کار بوده است

۲) بازدید روزانه بالا

۳) کسب رضایت مشتریان به طرق مختلف

۴) بروز بودن فروشگاه با نیازهای مخاطبان و در نهایت فروش مداوم فروشگاه

 

در ادامه با یکی ازفروشگاه‌های تازه تاسیس در زمینه لباس بانوان، آشنا خواهیم شد که با تغییرات کوچکی توانست، کمپین برندینگ موفقی را تجربه کند.

معرفی مشتری:

فروشگاه اینترنتی Shery Carven، یک فروشگاه آنلاین لباس است که به یک برند ترک با همین نام تعلق دارد و برای بانوان امروزی پوشاک مدرن تولید می‌کند و نام آن از یک طراح فرانسوی اقتباس شده‌است.

اهداف کلی برای کمپین اول :

  • برندینگ
  • جذب ترافیک برای بازدید از وب سایت شری کارون به وسیله تبلیغات کلیکی

چالش‌ها:

  • ناشناخته بودن برند Shery Carven  در ایران
  • احتمال عدم موفقیت در زمینه برندینگ
  • عدم جذب مخاطب موثر

استراتژی پیشنهادی:

کمپین در روز ۱۳ اریبهشت ماه سال جاری، با هدف برندینگ و بدون هدفمندی ساخته و فعال شد. بنرهای تبلیغاتی با شعار (به شیوه خودت بپوش و بی همتا باش ) توسط تیم دیزاین ای‌نتورک طراحی گردید و در تمامی موضوعات به  نمایش در‌آمدند، اما میزان اثر بخشی این کمپین برای جذب مخاطب بسیار پایین  بود.

 

بعد از آنالیز و استراتژی عوامل اصلی در پایین بودن اثر بخشی کمپین به شرح زیر است :

۱- غیر هدفمند بودن کمپین با توجه به موضوع

۲-نمایش برای همه آی‌پی‌ها با توجه به موضوع

۳- ست نکردن utm  برای آنالیز دقیق‌تر

 

با ذکر این تغییرات کوچک اما موثر، کمپین متوقف شده و برای اعمال تغییرات مجددا در خرداد ماه راه اندازی شد.

  1. با توجه به موضوع وبسایت که شامل لباس‌های بانوان است، کمپین را در هدفمندی خانواده، سلامت و تغذیه ویرایش کردیم.
  2. نمایش تبلیغات را به محدوده فقط در ایران تغییر دادیم.
  3. در وب‌سایت شری کاروان همیشه امکان استفاده از تخفیفات وجود دارد، به همین دلیل پیشنهاد استفاده از لایت باکس ۳۰ درصد تخفیف در صفحه فرود داده و عملی شد.
  4. ست شدن utm  روی لینک صفحه فرود برای آنالیز دقیق و روزانه توسط تیم ای‌نتورک تا نقاط ضعف و قوت آنرا مداوم پیدا نموده که در صورت نیاز تغییرات دیگری اعمال نماییم.

 

نتایج زیر با توجه به اعمال تغییرات به وجود آمده است :

  1. به طور میانگین، دریافت ۱۷۰ کلیک در روز
  2. ثبت ۱۰ فاکتور فروش مجموعا به مبلغ ۲ میلیون تومان از یک کمپین با حداقل بودجه کلی
  3. کاهش ۴ میلیونی رنک الکسا جهانی (از ۶ میلیون به ۲ میلیون ) و رنک الکسا در ایران (از ۸۰۰۰۰ به ۴۰۰۰۰)
  4. افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ کلیک خوری (Click-through-Rate)

اگر یادتان باشد این کمپین صرفا با هدف برندینگ ایجاد شده بود اما در طول بازه ۷ روزه نتایج فوق العاده بالا را نیز کسب کرده است که به گفته صاحب این کسب و کار معجزه شده است.

 

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امیرحسین موسوی

قبلا در زمینه تبلیغات محیطی و تلویزیونی فعالیت می‌کردم و به دلیل علاقمندی به تبلیغات آنلاین، تصمیم گرفتم که به این عرصه وارد بشوم و به عنوان مشاور تبلیغات آنلاین، کاری جدید انجام دهم. در ضمن من در زمینه گویندگی و صدا پیشگی هم به فعالیت می‌پردازم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “افزایش اثر بخشی کمپین تنها با تغییراتی کوچک
  1. محمد کاملان
    تیر ۸, ۱۳۹۵ — ۷:۴۷ ق.ظ

    خط به خط مطالب شما رو می‌خونم و دنبال می‌کنم. ممنون.

  2. عطر
    تیر ۸, ۱۳۹۵ — ۴:۱۹ ب.ظ

    من هم از طریق یکی از دوستان از وجود این سایت مطلع شدم که ایشان هم از طریق کمپین تبلیغاتی شما وارد سایت شده بود به نظر من هم کمپین بسیار موفقی تو سط شما اجرا شده بود

  3. مدیرسنتر
    تیر ۹, ۱۳۹۵ — ۹:۰۲ ب.ظ

    با سلام و احترام
    اگر ممکن است در متون از رنگ بندی یا شاخص سازی واژه ها و جماتت استفاده کنید تا هنگام خواندن متون چشم ها خسته و خط از چشم گم نشود.
    ممنون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !