2017-BMW-3-Series-rear-ligths

۲ ایده تبلیغاتی “ب ام و” برای جذب مشتریان جدید

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : آرش خسرویان - ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

کمپانی “صنایع موتوری بایرن” که اختصارا “ب ام و” نامیده می‌شود، در مارس ۱۹۱۶ شروع به فعالیت کرد و همیشه در زمینه تولید، عرضه و فروش خودروهای لوکس و موتور سیکلت‌های حرفه‌ای موفق عمل کرده است. این کمپانی در سه دهه اخیر آنقدر قدرتمند شد که توانست رولز رویس (۱۹۹۸) و مینی (۲۰۰۰) را به عنوان زیر مجموعه خود خریداری کند و خط تولید آنها را ادامه دهد. “ب ام و” از کمپانی‌هایی بود که در دهه اخیر به دیجیتال مارکتینگ رو آورد و به خصوص با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بنری به بازاریابی پرداخته است. در این مطلب روی دو روش جذب مشتریان جدید می‌پردازیم که توسط “ب ام و” پیاده‌سازی شده‌اند و سه سال متوالی است که این روند ادامه پیدا کرده؛ که این موضوع نشان دهنده اثرگذاری این دو ایده به حساب می‌آید:

 

– تبلیغات محصولات مشخص که به صورت اقساط به فروش می‌رسند:

در همه جای دنیا، افرادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند هزینه‌های خود را کنترل کنند و به جای خرید نقدی اجناس، به صورت اقساط با سود کم خرید کنند. از آنجایی که “ب ام و” همیشه چنین شیوه فروشی داشته است، دقیقا این موضوع را به یکی از ایده‌های تبلیغاتی خود تبدیل کرده و معمولا به اندازه کافی به مخاطب اطلاعات می‌دهد که فرد بی‌دلیل روی بنر کلیک نکند.

02ccb1a3e79f273a48c003e81c5c728e

e7dfc723cdf0935e07f8ee8e5ff4ef61

با توجه به دو بنر بالا، متوجه می‌شوید که چقدر باید بابت هر قسط هزینه پرداخته شود و حتی در یکی از این دو بنر، تعداد ماه‌های قسط‌بندی، عنوان شده‌است. این ایده محتوایی برای تبلیغات بنری، به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند و دقیقا در مرحله جذب (Attract) بازاریابی درون‌گرا قرار دارد. زیرا ممکن است که در مرحله بعدی که فرد وارد صفحه پیشنهادات می‌شود، ایمیلش دریافت شده که به صورت مداوم ایمیل‌های مربوط به پیشنهادات قسطی این کمپانی را دریافت کند.

– تمرکز امکانات ویژه‌ای که خودرو‌های “ب ام و”  برخوردار هستند:

امکانات یک خودرو برای هر مصرف‌کننده‌ای با اهمیت است و از دید تبلیغاتی، یکی از بهترین روش‌های جذب مشتریان جدید همین عنوان کردن امکاناتی است که به خریداران ارائه ‌می‌شود. “ب ام و” در تبلیغات خود روی اکثر امکاناتش تمرکز می‌کند و از کوچک‌ترین آنها نمی‌گذرد.

b195e659cde610aac32d6d26923d650a

در بنر بالا هم دقیقا به امکان استفاده از اسپاتیفای و مرورگر اینترنت در خودرو اکس۳ این کمپانی اشاره شده است که ویژگی چندان بزرگی نیست، ولی خیلی از افراد را تشویق می‌کند که به این محصول علاقمند شوند. زیرا این موارد، نیاز مشتریان این کمپانی به حساب می‌آیند و حتما قبل از اجرای این ایده، روی آن تحقیق و بررسی صورت گرفته است.

حال اگر شما ایده‌پرداز کمپانی ” ب ام و” بودید، چه ایده‌ای را برای تبلیغات بنری این کمپانی پیاده‌سازی می‌کردید؟

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

آرش خسرویان

من یک متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم به عنوان اکانت منیجر در ای‌نتورک فعالیت می‌کنم. تجربه‌هایی در زمینه‌ی طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی درونگرا و مدیریت پروژه دارم و به عکاسی و هنر هم علاقه‌ی زیادی دارم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “۲ ایده تبلیغاتی “ب ام و” برای جذب مشتریان جدید
  1. شمیم
    شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ — ۳:۳۴ ب.ظ

    ایده های جالبی بود
    ممنون از این مطلب

  2. فید بک : انگیزه، آموزش و امکانات، هر سه در تبلیغات "ب ام و" | بالای‌خط

  3. کاپ سرویس
    شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ — ۹:۳۶ ق.ظ

    اصولا شرکت های خودرو سازی در زمینه تبلیغات همیشه بهترین بودن و هستن. بعضی وقتها تبلیغاتی ازشون می بینم که واقعا دهن ادم باز می‌مونه.

  4. عبدی
    شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ — ۸:۳۱ ب.ظ

    سلام
    اولین موضوعی که در این بنر ها آمده، نشان از صداقت در تبلیغات است. و همانطور که نویسنده عزیز هم اشاره کردند، این شرکت با ارائه اطلاعات کامل و دقیق مانع از کلیلک های بی هدف مشتری می شوند، و این همان نقطه عطف است .
    موضوع دوم، نحوه پرداخت و اقساط ماهیانه است که کاملا شفاف بیان شده.
    با سپاس

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !