placement

چگونه محل دکمه فراخوان را انتخاب کنم؟

طراحی دکمه فراخوان - نویسنده : پویان وحیدی - ۹ آذر ۱۳۹۴

در یکی از مطالب قبلی بلاگ‌اَد، در مورد انتخاب رنگ (Call-to-Action) اطلاعاتی آوردیم. در این مطلب بیشتر وارد جزییات طراحی یک دکمه فراخوان می‌شویم و برای شما مواردی را عنوان می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید محل مناسبی برای دکمه فراخوان بنر یا یک صفحه وب انتخاب کنید. بهتر است هر مورد را به دقت در کمپین‌های تبلیغات اینترنتی خود بررسی کنید و در بنر و طراحی صفحه فرود خود بکار بگیرید.

چگونه محل دکمه فراخوان را انتخاب کنم؟

– محلی برجسته برای دکمه فراخوان انتخاب کنید: با توجه به طرحی که فراهم آورده‌اید، باید برجسته‌ترین قسمت را برای Call-to-Action انتخاب کنید. منظور از محل برجسته، جایی است که بهترین دید را به مخاطب بدهد و لازم نباشد که فرد برای پیدا کردن دکمه فراخوان به دنبال آن بگردد.

-به فضای اطراف دکمه فراخوان خود توجه ویژه‌ای داشته باشید: اگر بتوانید به درستی از فضای خالی طرح خود بهره ببرید، بی‌شک به مشکلی برخورد نخواهید کرد. سعی کنید Call-to-Action را در جایی از طرح خود قرار دهید که المان‌های کمتری در آنجا قرار داشته باشد. فضا دادن به چهار وجه کال تو اکشن باعث می‌شود که توجه مخاطب سریع‌تر به آن جلب شود.

-بین پیام تبلیغ و دکمه فراخون یک فضای معقول تعیین کنید: اکثر بنرهای تبلیغاتی دارای پیامی هستند که در خود بنر هم آورده می‌شوند. همیشه لازم است میان پیام و دکمه فراخوان فضای معقولی تعیین کنید تا مخاطب به راحتی بتواند محتوای روی بنر را تشخیص دهد.

-در طراحی دکمه‌های فراخوان مربوط به صفحات وب، به بالای صفحه توجه ویژه داشته باشید: از آنجایی که حدود ۸۰% انسان‌ها فقط به بالای صفحات وب توجه می‌کنند، لازم است که در طراحی صفحات وب‌سایت خود و صفحات فرود، کال تو اکشن را در بالای طرح قرار دهیم تا درصد بیشتری از مخاطبان روی دکمه فراخوان CTA شما کلیک کنند.

چند نمونه خوب برای تعیین جای دکمه :

دکمه فراخوان میل چیمپ

ee386f0a6240e00fe15f2fa9f7176f04

2

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “چگونه محل دکمه فراخوان را انتخاب کنم؟
  1. keyvan
    آذر ۱۱, ۱۳۹۴ — ۵:۴۷ ق.ظ

    سلام
    آقا پویان خیلی مفید و مختصر بود من خوشم بود اینجور مباحث مرتبط با احساسات خرید را من واقعا دوست دارم استفاده کردم
    سپاس

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !