wersm-instagram-ads-new-action-button

وقتی که دکمه‌های فراخوان پا به اینستاگرام گذاشتند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۵ آبان ۱۳۹۴

دکمه فراخوان (Call-to-Action) یکی از مهمترین اجزای بنرهای تبلیغاتی به حساب می‌آید که مخاطب به واسطه آن تشویق می‌شود تا یک عمل را انجام دهد. اخیرا اینستاگرام هم از این دکمه‌های بسیار کاربردی بهره برده و توانسته یک روش جدید تبلیغاتی برای خود ایجاد کند.

در حالی که همه گمان می‌کردند که Call-to-Action ها به عنوان یک امکان جدید به اینستاگرام اضافه می‌شود تا دیگر افراد بتوانند لینک در هر پست خود قرار دهند، این شبکه اجتماعی موفق دست به کار جدیدی زد که کاملا مشخص است که این مورد از سوی فیسبوک، وارد جریان تبلیغاتی اینستاگرام شده.

اینستاگرام روی شیوه جدیدی از تبلیغات کار کرده که بواسطه آن افراد می‌توانند این شبکه اجتماعی را به اسپانسر خود تبدیل کنند. در اصل برای هر پستی که اینستاگرام اسپانسر آنها می‌شود، امکانات خاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد که بواسطه آنها می‌توانید از دو مورد بسیار ارزشمند زیر بهره ببرید:

business-social-media-

۱- از طریق گرفتن اسپانسری اینستاگرام، می‌توانید در یک پست چندین عکس قرار داده و به مخاطب این امکان را بدهید که چندین پست را یک جا مشاهده کند.

۲- مهمترین ویژگی گرفتن اسپانسرس اینستاگرام این است که به راحتی می‌توانید یک لینک در پست خود قرار داده و به واسطه یک دکمه فراخوان لینک خود را تعریف کنید.

البته خود اینستاگرام دکمه‌های فراخوان را تعریف کرده و این امکان به کاربر داده نمی‌شود که متنی برای محتوای روی دکمه فراخوان تعریف کند. این دکمه‌ها عبارتند از:

 

Shop Now: همین الان بخیرد

Book Now: رزرو کنید

Download: دانلود کنید

Learn More: اطلاعات بیشتری کسب کنید

Sign Up: ثبت نام کنید

 

همان طور که از دکمه‌های فراخوان بالا مشخص است، اینستاگرام یک قدم از یک شبکه اجتماعی که بر پایه اشتراک گذاری عکس و ویدئو است دور شده و توانسته خود را چندین قدم به یک کسب‌وکار اینترنتی نزدیک کند و به نظر خیلی از منتقدان حوزه فناوری اطلاعات، رسانه‌های اجتماعی و به خصوص تبلیغات، این روش تبلیغاتی اینستاگرام نه تنها برای کسب‌وکارها مفید است، بلکه می‌تواند راهی برای صفحاتی باز کند که محصولاتشان را به صورت مستقل تولید می‌کنند و تنها راه فروش آنها اینستاگرام است.

متاسفانه در حال حاضر این امکان در ایران قابل استفاده نیست و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که آیا فیسبوک قصد دارد این سرویس تبلیغات خود را به ایران ارائه دهد یا خیر.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “وقتی که دکمه‌های فراخوان پا به اینستاگرام گذاشتند
  1. محتوا پادشاه است
    آبان ۶, ۱۳۹۴ — ۴:۵۱ ق.ظ

    حرکت قابل تاملیه!

  2. ُسپیده
    آبان ۶, ۱۳۹۴ — ۸:۱۶ ق.ظ

    خیلی جالب بود، و جالب نوشتینش.

  3. محمد
    آبان ۶, ۱۳۹۴ — ۹:۲۷ ب.ظ

    حدود یه سالی از اینستاگرام دور بودم، اما حالا که دوباره برگشتم دیدم چقدر امکانات جدید و مفیدی عرضه کرده. از این به بعد سعی کرده ام از اینستاگرام در کسب و کار خودم استفاده کنم.

  4. مسعود
    آبان ۱۲, ۱۳۹۴ — ۱۱:۱۲ ق.ظ

    ممنون مقاله ی بسیار عالی بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !