case-study_-how-airbnb-find-customer-for-its-new-product-on-twitter

مطالعه موردی: چطور Airbnb برای معرفی محصول جدید از توییتر کمک گرفت؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : امی جمالیان - ۷ مرداد ۱۳۹۴

چالش: راه‌اندازی ‌برنامه اجاره ماهیانه در Airbnb

راهحل: استفاده از توییتر برای آگاهی سازی، ارائه تخفیف مشخص و گرفتن مشتری جدید.

نتیجه:

+۴٪ نرخ تعامل (Engagement rate)

افزایش آگاهی از برند

 

Airbnb یک جامعه قابل اعتماد از آدم‌هایی مثل خودمان هستند که مکان‌های مناسب برای اقامت را لیست می‌کنند و دیگران آنها را می‌بینند و میان انتخاب‌های فراوان بین ۲۶٫۰۰۰ شهر و ۱۹۲ کشور، مکانی برای اقامت خود رزرو و اجاره می‌کنند. فرقی نمی‌کند که دنبال آپارتمانی برای یک شب هستید، یا قصری برای یک هفته یا حتی یک ویلا برای یک ماه، Airbnb راحت‌ترین روش برای مدیریت فضای اضافه و نشان دادن آن به مردم دیگر است.

 

چالش:

Airbnb علاوه بر اجاره‌های کوتاه مدت، نیاز به ترویج برنامه ماهیانه داشت. این نیاز مشتریانی بود که در جستجوی اجاره محل اقامت برای مدت زمان بیشتری بودند.

 

راه‌حل:

Airbnb از توییتر برای پیدا کردن مشتریان علاقمند به اجاره‌ ماهیانه استفاده کرد و تصمیم گرفت خبر برنامه ماهانه جدیدش را در توییتر به گوش همه برساند. برای تحریک علاقمندی نسبت به برنامه و افزایش فروش خود، Airbnb پیشنهادی به مبلغ ۲۰۰ دلار تخفیف در اجاره‌های ماهیانه نیز ارائه داد.

 

نتیجه:

Airbnb به رقمی بیش از ۴٪ نرخ تعامل (Engagement Rate) رسید و انتشار این پیام با بیشتر دیده شدن توییت‌ها در تایم لاین کاربران گسترده‌تر شد.

+۴٪ افزایش تعامل کاربران

۲رمز موفقیت کمپین

۱.پیام را به گوش مخاطبان برسانید.

۲.یک پیشنهاد ویژه داشته‌باشید.

 

منبع: توییتر

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

6 دیدگاه در رابطه با “مطالعه موردی: چطور Airbnb برای معرفی محصول جدید از توییتر کمک گرفت؟
  1. علي
    مرداد ۷, ۱۳۹۴ — ۷:۲۲ ب.ظ

    چقدر نا مفهوم بود این پست!

  2. محمد حسین
    مرداد ۷, ۱۳۹۴ — ۸:۳۷ ب.ظ

    سلام، خب حالا Engagement Rate چی هست؟! افزایش ۴ درصدیش چقدر مهم هست مگه؟!

    • امی جمالیان
      مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ — ۷:۴۳ ق.ظ

      Engagement rate یا اصطلاحا نرخ تعامل یعنی کاربرها چقدر با کمپین شما ارتباط برقرار کردن مثلا چند نفر توی توییتر اون رو ریتوییت کردن یا چند نفر دوست داشتن یا چند نفر روی لینکی که شما تو توییت قرار دادی کلیک کردن یا چند نفر رو Call to action که شما تعریف کردید کلیک کردن. برای آشنایی بیشتر حتما یه پست می‌نویسم در این باره =)

  3. امی جمالیان
    مرداد ۱۰, ۱۳۹۴ — ۷:۴۵ ق.ظ

    کدوم اصطلاح‌ها به نظرتون تخصصی بودن که متوجه نشدید؟ با کمال میل براتون توضیح می‌دم. البته فکر کنم نظرات بالا بهتون کمک کنه. اما اگر گنگ بود نوشتم حتما توی نوشته بعدی توضیحات بیشتری می‌نویسم =)

  4. امیر
    مرداد ۱۶, ۱۳۹۴ — ۱۱:۳۸ ق.ظ

    اگر محتوای کمپین تبلیغات Airbnb رو در اینجا نشون میدادید عالی بود 🙂

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !