ceram-graphic-case-study

یک کمپین تبلیغاتی که سبب فروش یک شرکت ایرانی شد

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : میلاد صفایی - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

آگهی‌دهندگانی که سراغ تبلیغات آنلاین می‌آیند و می‌خواهند از این طریق به برندسازی و سپس روی فروش محصولات خود تمرکز کنند، کمتر روی اصولی بودن و بهینه‌سازی کمپین خود زمان صرف می‌کنند و همین دلیل سبب می‌شود که بازخورد مثبتی از کمپین تبلیغاتی خود نگیرند و بودجه آنها تلف شده باشد. اما با برنامه‌ریزی یک کمپین اصولی، این امکان وجود دارد که بتوانید کارهایی غیرممکن را به واسطه تبلیغات انجام دهید. در ادامه به یکی از کمپین‌هایی می‌پردازیم که به شکلی غیرممکن را با رعایت اصول کمپین تبلیغاتی آنلاین، به ممکن تبدیل کند.

معرفی شرکت

شرکت سرام گرافیک در سال ۱۳۷۴ و با هدف اصلی توسعه ی فرهنگی و کارآفرینی در بین جوانان، کار خود را آغاز کرد و توانست به برندی معتبر در زمینه چاپ دیجیتال و لیزری روی سطوح مختلف از جمله کاشی، سرامیک، شیشه، فلز، پارچه و دیگر اجسام مطرح گردد. سرام گرافیک به کمک گروه تحقیقاتی خود تواسنت امکان چاپ روی خیلی از اشیا مختلف را امکان پذیر کند که بازار آن هم ایجاد شده است.

چالش

سرام گرافیک با هدف بسیار متفاوتی تصمیم گرفت که تبلیغات خود را شروع کند و هدف این شرکت، این بود که امتیاز خود را به صورت کامل به فروش برساند.

راهکار

این شرکت تصمیم گرفت که در قدم اول، به اثرگذارترین راهکارهایی که هزینه کمتری هم برای تبلیغات داشتند نیز رجوع کند. سرام گرافیک پس از آشنا شدن با ای‌نتورک و سرویس تبلیغات کلیکی و تبلیغات متنی آن، تصمیم گرفت که با استفاده از یک کمپین روی هر کدام از این سرویس‌ها نیز شانس خود را برای فروش امتیازش امتحان کند.

این کمپین با بودجه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجرا شد و به کمک سرویس بوست درجه ۳ ای‌نتورک، میزان نمایش بنرهای این کمپین نیز بیشتر از حالت عادی صورت گرفت.

تحلیل بنر:

همان طور که در گذشته هم گفته‌ایم، شاید یک بنر تبلیغاتی ظاهر بسیار خوبی نداشته؛ اما طراحی آن نیز طبق اصول صورت گرفته باشد. سرام گرافیک هم از چنین بنری در آخرین کمپین تبلیغاتی خود بهره برده است و به واسطه‌ای متنی بسیار مشخص و دکمه فراخوانی اثرگذار توانسته کمپین خود را به موفقیت برساند. لازم به ذکر است که دکمه فراخوان این کمپین با تکنیک تضاد رنگی طراحی شده و همین مورد سبب افزایش نرخ CTR بنرهای این کمپین شده است.

ceramgraphic

نتایج:

شاید باور این حقیقت کمی سخت باشد؛ اما سرام گرافیک موفق شد که امتیاز خود را به کمک دو کمپین خود و صرف هزینه ذکر شده نیز به فروش برساند. در ادامه می‌توانید آمار و ارقام مرتبط با این دو کمپین را به صورت کلی و اجمالی مشاهده کنید:

– کلیک‌هایی که بنرهای این کمپین دریافت کرده‌اند: حدود ۶۵۰۰ کلیک

میانگین CTR دو کمپین: ۶.۳٪

– هدفمندی‌های تبلیغاتی: خبری نشریه آنلاین /اقتصادی مالی و مدیریت

علت موفقیت این کمپین، شناخت درست از مخاطب هدف و استفاده از هدفمندی‌های مناسب به حساب می‌آید. رعایت اصول طراحی کمپین تبلیغاتی هم کم روی موفقیت این کمپین تاثیر نگذاشته است که در بخش راه حل به آنها پرداخته‌ایم.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

میلاد صفایی

“خلاقیت یعنی همه چیز” برای همین دنیای تبلیغات و چالش‌هاش برای من پر از جذابیته. من از یادگرفتن لذت می‌برم و دیجیتال مارکتینگ فضایی هست که در اون همیشه چیز تازه‌ای برای یاد گرفتن و به کار بردن خلاقیت وجود داره. وقت آزاد من با کتاب، فیلم و همینطور ویکی پدیا! پر میشه. :)

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “یک کمپین تبلیغاتی که سبب فروش یک شرکت ایرانی شد
  1. حسین
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ — ۱۰:۲۵

    ممنون آموزش کارآمدی بود !

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - ۴ اسفند ۱۳۹۵