airplane

جمع آوری شماره تلفن، استراتژی مناسب برای آژانسهای هواپیمایی

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : امیرحسین موسوی - ۷ شهریور ۱۳۹۵

در سالهای اخیر شاهد بودیم که با توجه به استقبال کاربران از خرید آنلاین بلیط پروازها، به صورت چارتری و یا عادی، آژانسهای هواپیمایی متعددی تصمیم بر ایجاد فروش اینترنتی در کنار فروش حضوری خود گرفته‌اند، که به علت استقبال گسترده کاربران، تعداد آنها نیز همچنان در حال افزایش است.

یکی از این آژانس‌ها، ره بال آسمان است که در ادامه با این مجموعه بیشتر آشنا می شویم.

 

معرفی ره بال آسمان :

آژانس مسافرتی ره بال آسمان در  سال ۱۳۸۶ تاسیس و در قسمت‌های فروش خارجی ، داخلی ، بخش تور و گردشگری فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون با دارا بودن مجوز بند الف و عضویت رسمی در انجمن بین المللی حمل و نقل هوائی ( یاتا ) با اکثر ایرلاین‌های خارجی و داخلی قرارداد دارد و با داشتن تیکت ایرلاین‌های یاد شده توانایی صدور بلیت از هر نقطه کشور به تمامی کشورهای جهان را دارا است.

 

ره بال آسمان با مراجعه به آژانس تبلیغاتی ای‎نتورک، نیازهای زیر را برای تبلیغات در مورد کمپین های خود اعلام کرد:

نیاز به دیده شدن (Branding)

نیاز به جذب مشتری (Lead)

استراتژِی :

آژانس تبلیغاتی ای‎نتورک، راهکارها و استراتژی‌ دیجیتال زیر را جهت دستیابی به اهداف و برطرف نمودن نیازهای بالا، به مجموعه ی رهبال آسمان ارائه داد:

۱-کمپین برندینگ:

به طور کلی همه کسب‌وکارها برای دیده شدن و افزایش آگاهی کابران نسبت به خدمات آنها می‌بایست یک کمپین برندینگ در مرحله اول تبلیغات خود در نظر بگیرند، این کمپین در ای‌نتورک بدون هدفمندی یعنی نمایش در تمامی وبسایت‌ها ، نمایش در تمامی سیستم عامل‌ها و نمایش در تمام نقاط جغرافیایی آغاز به کار کرد. به این صورت که کاربر با دیدن بنرهای زیر که توسط تیم دیزاین ای‌نتورک طراحی شده‌اند وارد صفحه اصلی وبسایت رهبال آسمان می شد.

rahbal-branding-campaign-banner

در این کمپین هدف ما آشنایی کاربران با وبسایت و بخشهای مختلف رهبال آسمان بود.

۲-کمپین جذب مشتری:

بد نیست مروری بر تعریف لید و کمپین لید جنریشن داشته باشیم، Lead به افرادی گفته می‌شود که به طرق مختلف به  خدمات شما علاقمند شده‌اند و کمپین لید جنریشن به این معناست که شما با اعطای یک پیشنهاد ویژه ، کاربر را جذب وبسایت خود کرده و راه ارتباطی با آن مشتری را به این روش بدست می آورید.

استراتژی که توسط تیم ای‌نتورک در جهت جذب مشتریان بالقوه برای ره بال درنظر گرفته شده دریافت شماره تلفن کاربران در ازای اطلاع رسانی از آخرین پروازهای چارتری بود، شیوه‌ای موثر که با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی متفاوت است از این جهت که در این کمپین کاربران در صورت تمایل می‌توانند شماره خود را وارد کنند پس در نتیجه هیچ تبلیغی از نوع اسپم برای کاربران فرستاده نمی‌شود.

برای این هدف کاربران اینترنتی با دیدن بنر زیر وارد لندینگ پیج اختصاصی دریافت شماره تلفن می‌شوند.

ما با طراحی این نوع بنر برای کمپین لید جنریشن حس اقدام سریع برای خرید و یا پایان رزرو پروازهای چارتری را در کاربر ایجاد کردیم .

 lead-generation-campaign-banner

و  همانطور که در لندینگ پیج زیر مشاهده می کنید، در کنار اهداف ذکر شده، حس راحتی در رزرو پروازهای چارتری را نیز القا کردیم.

rahbahl-lead-gen-campaign-landing

تحلیل کمپین های رهبال به کمک تیم ای‌نتورک  و با گذاشتن utm بر لینک بنرهای دو کمپین و قرار دادن کد گوگل آنالتیکس در صفحات فرود آن و با تنظیم goal روی دریافت شماره تماس کاربران در لندینگ پیج کمپین لید جنریشن به نتایج زیر دست یافتیم :

 

  • بازدید روزانه کاربران از بخشهای مختلف وبسایت ره بال آسمان و پیدا کردن نقاط ضعف وبسایت
  • نرخ تبدیل میانگین ۵ درصدی بر روی کمپین لید جنریشن
  • دریافت بیش از ۸۰۰ شماره تلفن از کمپین لید جنریشن
  • کاهش ۵۰ درصدی رتبه الکسا

 

پیشنهاد :

اگر شما نیز دارای یک آژانس هواپیمایی هستید کمپین لید جنریشن (ایمیل و یا شماره تلفن) برای تبدیل کاربران شما به مشتریان وفادار بسیار مفید خواهد بود. برای اجرای یک کمپین تبلیغات اینترنتی موفق باید همواره استراتژی دیجیتال مناسب در نظرگرفته باشد تا بودجه و زمان شما هدر نرود.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امیرحسین موسوی

قبلا در زمینه تبلیغات محیطی و تلویزیونی فعالیت می‌کردم و به دلیل علاقمندی به تبلیغات آنلاین، تصمیم گرفتم که به این عرصه وارد بشوم و به عنوان مشاور تبلیغات آنلاین، کاری جدید انجام دهم. در ضمن من در زمینه گویندگی و صدا پیشگی هم به فعالیت می‌پردازم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “جمع آوری شماره تلفن، استراتژی مناسب برای آژانسهای هواپیمایی
  1. رضا
    شهریور ۷, ۱۳۹۵ — ۵:۳۳ ق.ظ

    ممنون. خیلی خوب بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !