آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : -
کسبوکارها و وبسایتهایی وجود دارند که از موجودیت تبلیغات کلیکی خبر دارند و برای رشد کسبوکارهایشان از این شیوه تبلیغاتی استفاده میکنند و در عین حال از نتیجه تبلیغات کلیکی خود ناراضی هستند. اما پس از مشاوره گرفتن از کارشناسان ما با تغییر استراتژی تبلیغاتشان، به نتایج مطلوبی رسیدهاند و میزان اثر بخشی بنرهای خود را بالا بردهاند. در این زمینه به بررسی یک نمونه مراجعه کننده میپردازیم:
معرفی مشتری:
شایراد یک باشگاه پینت بال است که با استفاده از جدیدترین و مجهزترین امکانات مورد نیاز جهت انجام بازی پینت بال در مجموعه کارتینگ آزادی تاسیس شده است و هدف اصلی این باشگاه ارائه محیطی شاد و پر هیجان با بالاترین سطح ایمنی میباشد.
اهداف:
چالشها:
استراتژی پیشنهادی:
به نظر همه چیز درست میآمد، کمپین شایراد در حال اجرا بود و بنرهای تبلیغاتی آن به دلخواه صاحب کسبوکار بدون مشاوره تخصصی با هدفمندی موضوعی در وبسایتهایی با محتوای سرگرمی و ورزش برای جذب کلیک به نمایش در میآمدند اما میزان اثر بخشی این بنرها برای جذب مخاطب بسیار پایین بود. چیزی حدود ۱۷ کلیک در روز!
چه چیزی باعث رخ دادن این فاجعه میشد؟ مگر همیشه انتخاب سرویسهای هدفمندی، ما را به هدف نزدیکتر نمیکند؟ چرا شایراد با اینکه هدفمندی موضوعی را انتخاب کرده بود اما باز ناموفق بود؟ مگر بنرها فقط به کسانی که به محتوای ورزش و سرگرمی علاقه دارند نشان داده نمیشد؟
جواب مشاوران ما بعد از آنالیز طراحی بنرها و استراتژی به کار گرفته توسط شایراد ابدین شرح بود که؛ “عامل اصلی اثر بخشی پایین کمپین، انتخاب نادرست هدفمندی برای نمایش بنرها هست.”
بدینترتیب استراتژی پیشنهادی برای دیده شدن هر چه بیشتر بنرها این شد که، با یک کلیک، نمایش بنرها از “هدفمندی موضوعی” به “هدفمندی جغرافیایی+هدفمندی عمومی” تغییر پیدا کند زیرا:
در نتیجه، هدفمندی عمومی دامنه افرادی را که بنرها در معرض دید آنها قرارمیگیرد وسیع و بدینترتیب شاید کسانی را که یک قرار دسته جمعی برای خوشگذرانی دارند اما علاقهای به اخبار ورزشی ندارند، در وبگردیشان از تبلیغات، زمینه فعالیت و تخفیفهای شایراد باخبر میشدند:
این یعنی بالا بردن شانس جذب مشتری
برچسب ها : بررسی کمپین PPC
تبلیغات
دیجیتال مارکتینگ - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
بازاریابی شبکههای اجتماعی -
بازاریابی شبکههای اجتماعی -
۲ دیدگاه در رابطه با “مشاورهای که جلوی شکست یک کمپین را گرفت”
خیلی هوشمندانه و زیرکانه بوده سرکار خانم نگین منصوری
ممنون بابت مطلبتون
بسیار عالی. نکته مهم این نوشتار به نظر من “مشورت” بود. اینکه ما فکر کنیم در هر زمینه ای کاربلدیم و خودمون می تونیم بهترین تصمیمات رو بگیریم بزرگترین اشتباه در بیزینس و زندگی شخصیه.
تندرست و شااااد باشید