content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - نویسنده : رامین جابری - ارسال شده در

در دوران بازاریابی سنتی، شاهد این بودیم که محتوا برای تمرکز روی برندینگ کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گرفت تا در نهایت حسن شهرت برای آنها ایجاد شود. در آن زمان اینترنتی نبود که وب‌سایت وجود داشته باشد و محتواها عموما در نشریات و مجلات چاپی منتشر می‌شدند. در سال ۱۹۹۶ بود که برای اولین بار عبارت بازاریابی محتوا توسط جان اف.اُپّدال (John F.Oppedahl) مطرح شد.
کمپانی رِدبول (Red Bull) از کمپانی‌هایی است که با یک رویکرد موثر توانست از بازاریابی محتوا بهره ببرد و آنقدر برایش سودآور بود که تصمیم گرفت مجله خودش که The Red Bulletin نام دارد را تاسیس کند و در راستای انتشار محتوای تولیدی خود، از آن بهره ببرد. کسب‌وکارهای بسیاری هستند که رشد چشمگیر خود را مدیون بازاریابی محتوا هستند؛ از میان آنها می‌توانیم به یوتیوب (YouTube)، یِلپ (Yelp)، لینکداین (LinkedIn)، تامبلر (Tumblr) و پینترست (Pinterest) اشاره کنیم که هر کدام از این شرکت‌ها توانستند به موفقیت دست یابند و در زمینه مختص به خود مطرح شوند.

در ادامه یک اینفوگرافیک آورده‌ایم که توسط تیم کانگرو تهیه شده و در آن به صورت کامل روی تاریخچه ابن شیوه بازاریابی تمرکز شده:

 

بازاریابی محتوا

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

۵ دیدگاه در رابطه با “اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا
  1. علی رازقی یدکی
    ۷ اسفند ۱۳۹۵ — ۰۸:۴۲

    مطلب خوبی بود اما ایراداتی درش یافت میشه

    بر خلاف آنچه در اینفوگرافیک اومده، اولین مورد بازاریابی محتوا بر میگرده به ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح زمانی که غار نشین ها به همدیگه تکنیک های مصون ماندن از حیوانات رو بر روی صخره ها و دیواره های غار آموزش میدادن!

    اینم منبعش:
    https://blog.hubspot.com/customers/what-youll-learn-from-hubspots-content-marketing-certification

    ————————————————————
    In fact, one of the first signs of content marketing can be dated back to 4200 B.C. with cave wall publishings on how to stay protected from wild boars.

    • حسین
      ۸ اسفند ۱۳۹۵ — ۰۸:۱۴

      فکر می کنم اگر صحبت از بازاریابی می کنیم یعنی یه فرد یا مجموعه ای داره تلاش می کنه یه محصول یا سرویسی رو بفروشه. اگر اون زمان هم همینطور بوده حق با شما و هاب اسپات هست.

    • آرش
      ۱ مهر ۱۳۹۶ — ۰۹:۴۳

      منظور این متن اینه که “نشانه” هایی از بازاریابی محتوایی بر می گرده به اون زمان نه خود بازاریابی محتوایی.

  2. فید بک : اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا - مرکز مشاوره کسب‌وکار تدبیرنگر

  3. مهران عبدی
    ۲۴ تیر ۱۳۹۶ — ۱۸:۵۷

    جالبه که جزء پر درآمد ترین شغل ها بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در