online-advertising-anetwork

مرجع تبلیغات PPC و تبلیغات CPC

طراحی کمپین تبلیغاتی - نویسنده : رامین جابری - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

تبلیغات CPC

یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین به ویژه برای کسب و کارهای کوچک تبلیغات CPC است. این نوع روش تبلیغاتی اجازه می‌دهد فقط در هنگام کلیک و دیده شدن ،هزینه آن را پرداخت کنید و در بازار رقابتی امروزی بسیار با ارزش و سرعت بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها را دارا است.

CPC(مخفف Cost Per Click) یک کمیت است و می‌توان آن را از دو جنبه بررسی کرد: پیشنهاد شما و قیمت واقعی شما:

– CPC پیشنهادی به مبلغی گفته می‌شود که شما مایل هستید آن را پرداخت کنید تا روی تبلیغات شما یک کلیک شود.

– قیمت واقعی CPC به مبلغی گفته می‌شود که شما برای نتیجه تبلیغات خود پرداخت می‌کنید.

تبلیغات CPC

 تبلیغات PPC

PPC مخفف Pay Per Click بوده و به معنای پرداخت به ازای کلیک است. این روش تبلیغاتی در حقیقت یک مدل قیمت گذاری برای تبلیغات بنری و نوشتاری است که در آن نمایش‌دهنده، آگهی‌دهنده و آژانس تبلیغاتی ارائه‌دهنده سرویس برنده به حساب می‌آیند. در این مدل قیمت گذاری، آگهی‌دهنده بدون در نظر گرفته شدن تعداد دفعاتی که تبلیغ نمایش داده شده، فقط برای کلیک‌ها هزینه پرداخت می‌کند و در برابر این اصل، آگهی‌دهنده هم به ارائه‌دهنده سرویس هزینه‌ای می‌پردازد که بخشی از آن به نمایش‌دهنده می‌رسد.

پرداخت بر اساس نرخ ثابت Flat Rate PPC

در این روش تبلیغ دهنده و ناشر (سایت) با یک مقدار ثابت پرداخت به ازای هر کلیک توافق می کنند و معمولا در این مواقع محتوای تبلیغ با موضوع سایت نمایش دهنده همخوانی دارد.

نکاتی برای عملکرد بهتر در تبلیغات PPC:

ممکن است ساعت های برای تبلیغات PPC یا تبلیغات CPC وقت بگذارید ولی اگر برای بهینه سازی کمپین و بررسی و آنالیز آن کاری انجام ندهید عملا هزینه و سرمایه خود را تلف کرده اید در این قسمت نکاتی برای شروع یک کمپین را بیان می‌کنیم :

  • نمای کلی هدف تبلیغاتی خود را مشخص کنید: آیا می خواهید تعداد بازدیدکننده خود را افزایش دهید یا قصد افزایش ۲ یا ۱۰ درصدی فروش را دارید ؟
  • تعریف میزان بودجه تبلیغاتی : اگر یک بودجه کلی برای تبلیغات PPC خود تعریف کنید هزینه ها تحت کنترل و مدیریت بهتری خواهید داشت.
  • ایجاد ساختار کمپین بر اساس موضوع : این موضوع نیز به شما در مدیریت و ساماندهی کمپین تبلیغاتی کمک می‌کند.
  • استفاده از یک صفحه فرود اختصاصی : جالب است بدانید تبلیغات ppc که برای کمپین خود از صفحه فرود اختصاصی استفاده کرده اند ۲۵٪ نرخ تبدیل بالاتر را تجریه می‌کنند.
  • استفاده از دکمه فراخون (Call To Action)
  • بررسی و انالیز کمپین تبلیغاتی

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !