مناسبت‌های دی ماه و ایده‌های بازاریابی مربوط به آنها

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ارسال شده در

اکثر افراد دی ماه را به عنوان زمان امتحان‌های دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شناسند و از این رو ماه جذابی برای قشر نوجوان و جوان به حساب نمی‌آید؛ اما فرصت خوبی است تا روی اطلاع‌رسانی مربوط به محصولات مورد علاقه قشر دانش‌آموز و دانشجو بپردازید. زیرا پس از امتحانات، این جو وجود دارد که خانواده‌ها برای فرزندانشان هدیه بگیرند و میزان خرید خود دانش‌آموزان و دانشجویان هم افزایش پیدا می‌کند.

در ادامه به مناسبت‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید برای فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی کسب‌وکار خود نیز از آنها بهره ببرید:

روز کریسمس و شروع سال نو میلادی – ۴ دی و ۱۰ دی

اکثر برندهای شناخته شده در این دو مناسبت به فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات نیز توجه ویژه‌ای می‌کنند و هر ساله بودجه چشمگیری را به این دو مناسبت اختصاص می‌دهند. خیلی از برندهای مشهور بین‌المللی داخل ایران هم، در حال حاضر کمپین‌هایی را شروع کرده‌اند و برندهای داخلی می‌توانند روی این دو مناسبت تمرکز کنند و حال‌و‌هوای سال نو میلادی را در تبلیغات خود لحاظ کنند.

البته اکثر برندها تخفیف‌هایی هم درنظر می‌گیرند که به عنوان یک جشنواره خرید جا افتاده است.

سالروز زمین لرزه بم – ۵ دی

این رویداد تلخ که در سال ۱۳۸۲ رخ داد، بهانه خوبی است تا کسب‌وکارها بیشتر در مورد زلزله اطلاع‌رسانی کنند. بخصوص کسب‌وکارهایی که در زمینه ساخت و ساز و موارد مرتبط با ایمنی ساختمان‌ها و منازل به فعالیت می‌پردازد.

سالروز این واقعه، می‌تواند شروع یک فعالیت مسئولیت اجتماعی باشد؛ زیرا همچنان خیلی از مناطق بم هستند که ویران مانده است و کمک‌رسانی به آن بخش‌ها می‌تواند زندگی خیلی از مقیمان آنجا را تغییر دهد.

روز جهانی بریل – ۱۴ دی

خط بریل راهکاری است که زندگی میلیون‌ها نابینا را در سراسر جهان تغییر داده است تا بتوانند دنیا را ملموس‌تر تجربه کنند و از همه مهم‌تر به ادامه تحصیل بپردازند.

در روز جهانی بریل، کسب‌وکارها می‌توانند روی امتیازاتی تمرکز کنند که برای افراد نابینا درنظر گرفته‌اند و یا در راستای یک کمپین مسئولیت اجتماعی، به اطلاع‌رسانی در زمینه وضعیت این افراد بپردازند و کمک کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.

روز جهانی بادبادک‌ها – ۲۴ دی

کسب‌وکارهایی که به فروش اسباب‌بازی می‌پردازند (شامل فروشگاه‌های حضوری و آنلاین) می‌توانند در این روز یک بازی در نظر گرفته و یا یک مسابقه طراحی و افراد را تشویق کنند تا یا یک بادبادک طراحی کنند و یا حتی از بادبادک بازی خود عکس و ویدیو تهیه کنند و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

لازمه موفق شدن چنین مسابقه‌هایی، تبلیغات و در معرض نمایش گذاشتن این فعالیت است که باید با برنامه‌ریزی دقیقی رو آن تمرکز شود. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری و انتشار اخبار نیز می‌توانند تاثیر دو چندانی روی موفقیت بازی یا مسابقه شما بگذارند.

روز جهانی غذاهای تند – ۲۶ دی

این مناسبت بهترین موقعیت است تا انواع رستوران‌ها بتوانند روی بازاریابی غذاهای تند خود تمرکز ویژه‌ای داشته باشند؛ بخصوص رستوران‌هایی که در زمینه ارائه غذاهای ژاپنی، چینی و هندی به فعالیت می‌پردازند.

اگر تخفیفی برای این مناسبت در نظر می‌گیرید، حتما توجه داشته باشید که آن را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کنید و در صفحات و کانال‌های مرتبط به اطلاع‌رسانی بپردازید. سرویس‌های سفارش آنلاین غذا هم می‌توانند در این روز پیشنهاداتی برای مخاطبان خود به همراه داشته باشند.

در ادامه جدول مناسبت‌های دی ماه را آورده‌ایم که همه روزهای جهانی، ملی و مذهبی در آن قرار داده شده است.

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

مناسبت‌های تیر ماه و ایده‌های بازاریابی مربوط به آنها

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در