تجربه کاربری

تفاوت میان رابط کاربری و تجربه کاربری

تفاوت میان رابط کاربری و تجربه کاربری

تجربه کاربری - ۳۰ آبان ۱۳۹۵

بی‌شک وقتی شما هم با دو واژه رابط کاربری (User Interface) و تجربه کاربری (User Experience) برخورد می‌کنید، برداشتی در ذهن دارید که فرق این دو در چه چیزی است. اما در ادامه ...

۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک (قسمت سوم)

۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک (قسمت سوم)

تجربه کاربری - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

در قسمت های قبلی از سری پست‌های «۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک» در خصوص محتوای متنی و بصری، تعامل‌پذیری  و تجربه کاربری در دستگاه‌های همراه، بهینه‌سازی فرم‌ها و مواردی از این ...

۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک (قسمت دوم)

۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک (قسمت دوم)

تجربه کاربری - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

در قسمت قبلی مرور ۳ قانون طلایی کاربردپذیری در فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی تجارت الکترونیک پرداختیم. این نکته‌ها اگرچه تاثیر بسزایی در کیفیت خدمات و تجربه کاربری در تعامل با محصول شما دارند، ...

تست کاربردپذیری چیست و چگونه با اجرای آن محصول خود را بهتر کنیم؟

تست کاربردپذیری چیست و چگونه با اجرای آن محصول خود را بهتر کنیم؟

تجربه کاربری - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

راه کارهای مختلفی برای تست کاربردپذیری وجود دارد که در ابتدا به مفهوم کاربردپذیری می پردازیم. کاربردپذیری یک مفهوم کیفی است و به این مساله اشاره دارد که کارکرد با یک سیستم یا ...

تاثیر تایپوگرافی بر تجربه کاربری محصول شما

تاثیر تایپوگرافی بر تجربه کاربری محصول شما

تجربه کاربری - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

به احتمال زیاد شما هم در وبلاگ‌ها و کتاب‌های مختلف، مطالبی در مورد برخورد اول بازدیدکننده با وب‌سایت‌ها خوانده‌اید. در بسیاری از منابع گفته شده که "شما تنها 10 ثانیه فرصت دارید تا ...

۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک (قسمت اول)

۷ قانون طلایی کاربردپذیری در تجارت الکترونیک (قسمت اول)

تجربه کاربری - ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

تجربه کاربری، احساسات کاربر هنگام برخورد با یک محصول، سرویس یا سیستم است. تجربه کاربری، جنبه های تجربی، موثر، معنادار و ارزشمند تعامل انسان و محصول را برجسته می‌کند و درک کاربر از ...

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام “قسمت اول”

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام “قسمت اول”

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۵ بهمن ۱۳۹۴

با همه‌گیر شدن برنامه اینستاگرام، برای خیلی از بازاریابان و حتی کسانی که از اینستاگرام استفاده شخصی می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی در ...

چند کار که باعث نفرت کاربران از وبسایت شما می‌شود

چند کار که باعث نفرت کاربران از وبسایت شما می‌شود

تجربه کاربری - ۲۸ دی ۱۳۹۴

اکثر افرادی که یک وب‌سایت دارند، گمان می‌کنند که همیشه درست‌ترین تصمیمات را برای وب‌سایت خود می‌گیرند. در صورتی که همواره اصولی برای رابط کاربری وب‌سایت‌ها وجود دارد تا صاحبان وب‌سایت‌ها بتوانند با ...

افسانه‌های تجربه کاربری: افسانه ۵: دسترس‌پذیری گران و مشکل است

افسانه‌های تجربه کاربری: افسانه ۵: دسترس‌پذیری گران و مشکل است

تجربه کاربری - ۲۳ دی ۱۳۹۴

برای دسترس‌پذیر کردن وب‌سایت خود، ‌نیازی به افزودن قابلیت‌های اضافی و محتوای تکراری نیست. رمز دسترس‌پذیری در طراحی وب‌سایت و محتوا به نحوی است که کسانی که مهارت کم یا دستگاه‌های محدود دارند ...