digikala-back-to-school

بررسی بنر و صفحه فرود “کمپین بازگشت به مدرسه” دیجی‌کالا

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : محمد عربگری - ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور، چندی پیش دسته‌بندی لوازم‌التحریر خود را راه اندازی کرد و حالا با نزدیک شدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید با کمپین ” بازگشت به مدرسه” برای آن بازارگرمی می‌کند. در این پست تصمیم داریم بنر و صفحه فرود این کمپین رو بررسی کنیم.
بنرها
با توجه به حال و هوای ماه مهر و تخته‌های گچی قدیمی، پس زمینه بنرها سبز رنگ انتخاب شده که طبیعتا نسبت به رنگ قرمزی که در بنرهای قبلی دیده بودیم جذابیت کمتری داره، اما طراح بنرها به خوبی از اصل تضاد در رنگها استفاده کرده و با قرار دادن دکمه خرید (Call To Action) قرمز رنگ در قسمت پایینی بنر به نحوی دیگر از جذابیت‌های بصری این رنگ بهره برده.
در این بنر:
۱. لوگو
۲. متن (Copy Writing)
۳. توضیحات (Details)
۴. پیشنهاد (تخفیف)
به خوبی در کنار هم جاگذاری شده‌اند و در مجموع ترکیب نکات فنی و طراحی آن بنر سطح بالایی را تولید کرده، به همین خاطر ما سطح این بنر بی نقص را قابل قبول ارزیابی می‌کنیم.
بنر تبلیغاتی کمپین “بازگشت به مدرسه” دیجی‌کالا (سایز ۳۰۰ در ۲۵۰)
digikala-back-to-school-banner
بنر تبلیغاتی کمپین “بازگشت به مدرسه” دیجی‌کالا (سایز ۶۰۰ در ۳۰۰)
digikala-stationarydigikala-back-to-school-banner2
 در ادامه مطلب و بررسی صفحه فرود این کمپین با ما همراه باشید.
در ابتدای ورود به صفحه فرود این کمپین شما با یک صفحه تیره رنگ مواجه می‌شوید که تنها در وسط آن بصورت یکنواخت و بجایی از تیتر (Headline)، توضیحاتی مختصر و مفید به علاوه پیشنهاد تخفیفی ۵۰ درصدی مطرح شده. متن‌ها سفید، قسمت اطلاع رسانی بازه زمانی کمپین بسیار بجا و به رنگ قرمز و تگ تخفیف که آهسته تکان می‌خورد، سبزرنگ انتخاب شده اند. این رنگ‌ها از نظر روانشناختی نیز در ذهن کاربر اعتمادسازی کرده و اثری مثبت در تصمیم به ادامه دادن او خواهند داشت.
Back-to-School-_-Fall94
وقتی به پایین تر اسکرول می‌کنیم صفحه بصورت پارالاکس، آیکان‌های پیشنهادات را بارگزاری کرده و به محض عبور از خط میانی صفحه فرود، یک نوار سفید رنگ شامل لوگوی دیجی‌کالا، لینکی برای ورود به بخش “تخفیف ها را به من اطلاع بده” و همینطور “بازگشت به سایت” وجود دارد. ورود به بخش عضویت در اطلاع‌رسانی تخفیف‌های دیجی‌کالا، بصورت Target Blank بوده و کاربر بعد از کلیک روی آن در Tab جدید مرورگر خود وارد صفحه‌ای جدید می‌شود که کاربر را تشویق به عضویت می‌کند، این قسمت برای رسیدن به جذب ایمیل علاقه‌مندان که هدف دوم این صفحه فرود بعد از فروش است، در نظر گرفته شده اما اینکه کاربر با کلیک کردن روی این لینک از صفحه فرود خارج می‌شود از نکات منفی این صفحه فرود محسوب خواهد شد که میتوانست یک فیلد ساده روی همان نوار سفید و یا یک Lightbox جایگزین خوبی برای آن باشد، این موضوع در مورد کلیک روی “ورود به سایت” البته نه به صورت Target Blank تکرار می‌شود اما با این تفاوت که وجود چنین لینکی در این قسمت نه تنها مورد نیاز نیست بلکه میتواند بخاطر منحرف کردن کاربر از مسیر خرید مضر هم باشد؛ توصیه می‌شود که اگر تصمیم داشتید روی صفحه فرود خود دکمه و یا لینکی برای ورود کاربر به صفحه اصلی وبسایت خود قرار دهید، آن را در انتهای صفحه پیاده سازی کنید.
پایین‌تر از نوار سفید رنگ، بخش اصلی یعنی لیست ” تحویل رایگان، هدایا و قرعه کشی گروه‌های کالایی خاص” دیده میشود که به خوبی طراحی و تا حدی تعاملی (Interactive) پیاده سازی شده است، در پایان صفحه (Footer) لینک شبکه‌های اجتماعی و اشاره به پشتیبانی ۲۴ ساعته دیجی‌کالا قرار دارد.
در کل کاربر در این صفحه فرود می‌تواند ۴ واکنش داشته باشد:
۱. خرید
۲. عضویت
۳. ورود به صفحه اصلی وبسایت
۴. ورود به شبکه‌های اجتماعی
خرید می‌تواند هدف اول و عضویت در صورت عدم خرید، هدف دوم در یک صفحه فرود وبسایتی فروشگاهی باشد، قرار دادن بیش از دو هدف در اصول فنی طراحی صفحات فرود توصیه نشده که این مورد نیز در صفحه فرود مربوط به دیجی‌کالا رعایت گردیده. در کل این صفحه فرود به جز مواردی جزیی که مطرح شد بسیار خوب طراحی و پیاده سازی شده و همچون بنرهای دیگر دیجی کالا در سطح بالایی قرار دارد.
دیجی‌کالا همیشه با تبلیغات رویداد محور، سعی بر افزایش فروش مقطعی خود داشته و از هر فرصتی برای بالا بردن فروش محصولات خود استفاده می‌کند.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

محمد عربگری

از وقتی با دنیای وب آشنا شدم همیشه به اون دید یک بستر برای کسب دانش، اطلاعات و پیرو این‎دو درآمدزایی رو داشتم. به همین خاطر به بحث تجارت الکترونیک و خدمات تحت وب بسیار علاقه‎مند هستم؛ مدتی هست در حوزه ارتباط با مشتری و همینطور طراحی کمپین‎های تبلیغاتی فعالیت میکنم، در نگاه من تبلیغات یک هنره و هنر هم حد و مرز نداره.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “بررسی بنر و صفحه فرود “کمپین بازگشت به مدرسه” دیجی‌کالا
  1. Meq
    شهریور ۱۵, ۱۳۹۴ — ۶:۰۶ ب.ظ

    اینطور مطالب خیلی مفید و کارآمده لطفا بیشتر روی تحلیل کمپینها مانور بدید.
    ممنون

  2. farhad
    شهریور ۱۶, ۱۳۹۴ — ۷:۴۱ ق.ظ

    تحلیل و بررسی بسیار مناسبی بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !