پیام مستقیم اینستاگرام و آینده محتواهای جذاب شما

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۱۲ دی ۱۳۹۵

خیلی از افرادی که دستی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند، این سوال را مطرح می‌کنند که پیام مستقیم اینستاگرام به چه مقدار می‌تواند روی فعالیت ما و تعامل مخاطبان حاظر در حساب کاربری اینستاگرام کمپانی ما تاثیر بگذارد؟ پس از اعمال تغییرات اساسی روی پیام‌رسان اینستاگرام، اثرگذاری این بخش بر صفحه‌های مختص کسب‌وکارها بیش از پیش مشخص شد. پس پاسخ سوال بالا نیز بلی است.

اول از همه، تاریخچه پیام‌رسان اینستاگرام:

در دسامبر سال ۲۰۱۳ بود که در یک مراسم رونمایی که توسط اینستاگرام برگزار می‌شد، برای اولین بار نام پیام مستقیم (Direct Message) در یکی از سالن‌های شهر نیویورک عنوان و این سرویس معرفی شد. در اولین قدم، اینستاگرام تصمیم گرفته بود که افراد فقط بتوانند از طریق مراجعه به بخش پیام مستقیم، یک عکس یا ویدیو را برای مخاطب خود آپلود کنند.

در یک بروزرسانی که در سپتامبر ۲۰۱۵ صورت گرفت، یک گزینه بسیار تاثیرگذار روی این سرویس اینستاگرام افزوده شد که روی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیاری گذاشته است و کمتر کسی به این مورد توجه می‌کند! این گزینه امکان فرستادن پست‌های داخل خوراک همگانی اینستاگرام (Feed) به دوستان‌مان بود و این پیام کاملا به شکل خصوصی به دست مخطاب ما می‌رسید. از سوی دیگر این امکان هم فراهم شد که بتوانیم خود حساب کاربری فرد را به حساب کاربری دیگر و همچنان به شکل خصوصی ارسال کنیم.

اگر مشتاق هستید در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید همین حالا در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید

مقالات مرتبط:

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام – قسمت اول

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام – (قسمت دوم)

۴ قانون که باید آنها را در اینستاگرام رعایت کنید

پیام مستقیم اینستاگرام چه تاثیری روی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد؟

حتما برای شما هم پیش آمده که حین گشتن در اینستاگرام عکس یا ویدیویی را مشاهده کرده‌اید و آنقدر از آن خوشتان آمده که تصمیم گرفته اید که آن را با چند تن از دوستان خود به اشتراک بگذارید یا آن را به گروه مشترک خود با دوستان‌تان انتقال دهید. همین رفتار قالب بر افراد فعال در اینستاگرام است که سبب می‌شود تا افراد بیشتری درگیر محتواهای تولید شده کسب‌وکار شما شوند.

 

در تصویر سمت چپ، شاهد سه آیکون قرار گرفته در زیر پست اینستاگرام هستید که آیکون سوم برای ارسال پست به صورت خصوصی (Direct Message) است. بر اساس یکی از گزارش‌های The Verge، حدود ۲۵٪ کاربران اینستاگرام از پیام مستقیم این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و این عدد همچنان در حال رشد است.

بخش اعظمی از همین افراد هستند که محتواهای منتشر شده در حساب‌های کاربری مختلف را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و دیگر برای اشتراک‌گذاری آن سراغ تصویربرداری از صفحه (Print Screen) نمی‌روند.

درنظر داشته باشید که فقط محتواهای با کیفیت و مناسب برای مخاطب هدفتان هستند که ارزش ارسال به دیگران را دارند و باید همواره روی تولید محتوای حساب کاربری اینستاگرام کسب‌وکار خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

آیا شما هم تجربه مشابه این رفتار را داشته‌اید و پیش آمده که پست یک برند تولیدکننده لباس یا حتی عکس یک ماشین را به صورت مستقیم برای دوستان خود ارسال کنید؟

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “پیام مستقیم اینستاگرام و آینده محتواهای جذاب شما
  1. هادی محمدی
    دی ۱۳, ۱۳۹۵ — ۵:۱۴ ق.ظ

    امکان جالبی بود که برای اولین بار اینجا دیدم

  2. سلیم نوری
    دی ۲۳, ۱۳۹۵ — ۸:۴۷ ق.ظ

    ممنون از مطالب خوب و مفیدی که میزارید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !