digikala

بنرها را طراحی نکنید، آنها را بسازید!

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : محمد عربگری - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

همیشه لازم نیست که برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، بنرهای را طراحی کنید و از یک نیروی انسانی خود بهره ببرید. مدتی است که سیستم‌های طراحی بنر بوجود آمده‌اند که به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی و بدون صرف نیروی انسانی و هزینه خاصی، بنر مورد نظر خود را طراحی کنید. در این نمونه موردی بیشتر روی اثرگذاری بنرهایی که با سیستم بنرساز طراحی می‌شوند تمرکز می‌کنیم.

به نظر شما کدام یک از بنرهای تبلیغاتی زیر بیشتر توجه کاربران سطح اینترنت را جلب کرده و کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کند؟

Screen Shot 2016-04-12 at 11.48.52

(A)300x250

(B)

در حقیقت این چالشی بود که دیجی‌کالا درگیر آن شده بود و گمان می‌کرد که بنرهای طراحی شده توسط سیستم بنر ساز، بیش از حد ساده هستند و طراحی با جزییات بیشتر می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته‌باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفت که روی این مورد یک A/B تست انجام دهد و بنرهای طراحی شده برای تبلیغ iPhone SE را با نسخه‌های آماده شده با سیستم بنرساز ای‌نتورک تست کند.

 

نتیجه جالب آزمایش A و B یا همان (A/B Testing) بنرهای کمپین آیفون SE دیجی‌کالا در بازه زمانی مشابه مابین بنرهای ساخته شده توسط سیستم بنرساز ای‌نتورک و بنرهای فرمت GIF طراحی شده به شرح زیر بود:

بنرهای طراحی شده (GIF) :
300x250
CTR: 0.11 (Campaign Average)
بنرهای ساخته شده با سیستم بنرساز آنلاین ای‌نتورک:
Screen Shot 2016-04-12 at 11.48.52
CTR: 0.39 (Campaign Average)
حالا بیاید نگاهی به آمار تمامی بنرهای این کمپین بندازیم:
banner-design
بنرهای GIF
banner-gen
بنرهای GIF

همانطور که مشاهده کردید، بنرهای ثابت و تماما محصول محور بیش از سه برابر نرخ کلیک‌خوری بیشتری را داشتند. بنابراین توصیه می‌کنیم در بنرهای محصول محور خود پارامتر‌های محصول، قیمت و دکمه فراخوان را همواره ثابت نگه دارید.

از دیگر نتایج دیگر این کمپین می‌توانیم به این اشاره کنیم که بنرهایی که بواسطه سیستم بنرساز طراحی می‌شوند به اندازه‌کافی اثر گذار هستند و حتی می‌توانند از نمونه‌های طراحی شده توسط طراحان پیشی بگیرند. چون هر جور هم حساب کنیم، این سیستم برای ارائه بنرهای بهینه‌سازی شده بوجود آمده‌است. پس دیگر لازم نیست که برای طراحی بنر سراغ طراحان بروید و کافیست که خودتان آنها را بسازید.

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

محمد عربگری

از وقتی با دنیای وب آشنا شدم همیشه به اون دید یک بستر برای کسب دانش، اطلاعات و پیرو این‎دو درآمدزایی رو داشتم. به همین خاطر به بحث تجارت الکترونیک و خدمات تحت وب بسیار علاقه‎مند هستم؛ مدتی هست در حوزه ارتباط با مشتری و همینطور طراحی کمپین‎های تبلیغاتی فعالیت میکنم، در نگاه من تبلیغات یک هنره و هنر هم حد و مرز نداره.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “بنرها را طراحی نکنید، آنها را بسازید!
  1. سعید
    مرداد ۱۱, ۱۳۹۵ — ۶:۲۳ ب.ظ

    مطلب فوق العاده خوبی بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !