content patern

تاثیر چیدمان محتوا در بهینه‌سازی صفحه فرود

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : نگین منصوری - ۵ مرداد ۱۳۹۵

با یک جابه‌جایی ساده نوشته‌های داخل یک صفحه فرود  که برای دانلود رایگان یک کتاب، طراحی شده‌بود، میزان اثربخشی تبلیغات تا مرز ۶۴.۵۳ درصد بالا رفت. ماجرا از این قرار بود که، مایکل آگاردِ نویسنده بعد از ارائه کتاب خود برای دانلود به صورت رایگان، تمام تلاشش را کرد که میزان این دانلود‌ها را بالا ببرد. در بررسی و آنالیز بخش‌های مختلف تبلیغات خود، مجبور شد موضوعی را با روش A/BTesting  آزمایش کند و در حین این آزمایش‌ توانست میزان اثربخشی تبلیغات خود را به صورت قابل توجهی بالا ببرد و این تجربه خوب را به عنوان یک نکته برای ببهینه‌سازی صفحه فرود ثبت کند:

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

آگارد برای نزدیک شدن به ذهنیت مخاطب هدف، رفتار و واکنش‌های کاربران، فرآیند دانلود را از نگاه یک کاربر مورد بررسی قرار داد و به سه نکته زیر رسید:

  1. وی کتاب خود را کم حجم و آسان برای خواندن معرفی کرد و تاکید داشت که خواندن این کتاب زیر نیم‌ساعت وقت می‌خواهد.
  2. سریع و آسان بودن یا بحث زمان بسیار برای ترغیب کردن افراد اثربخش بود اما عامل دیگری باید اضافه می‌شد تا این اثربخشی را دو چندان کند.
  3. با توجه به اینکه اثربخشی تبلیغات در گروی تضمین‌ها بود آگارد برای طراحی گارانتی محصول خود پرسش و پاسخ زیر را مطرح کرد.

                سوالیک کتاب الکترونیک رایگان چه تضمینی به کاربر می‌دهد که آن را صد در صد دانلود کند؟

                پاسخ: تضمین اثر بخش را می‌توان از انتقادات و پیشنهادات خوانندگانی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند، ساخت.

 

  1. بدین‌ترتیب نویسنده از افراد مشهوری مانند؛ Craig Sullivan ، Peep Laja ،Oli Gardner ،Marcus Sheridan که این کتاب را مطالعه کرده‌بودند، نقل‌قول‌های معتبری برای تضمین درست کرد و آن‌ها را در حکم برگه گارانتی در صفحه فرود خود به کار برد.
  2. این نظرات و رضایت‌مندی‌ها در صفحه فرود(لندینگ پیج) استفاده شد اما از نظر کارشناسی برای قرار گرفتن این نقل‌قول‌ها، دو حالت مختلف وجود داشت و باید A/B Testing می‌شد تا بهترین فرم، برای ترغیب کاربر برای دانلود مشخص شود.
  • فرضیه A/B Testing:

نظرات خوانندگان به صورت یک گارانتی در صفحه فرود به دوحالت پراکنده و منسجم به کار گرفته شد. این یعنی دو حالت برای چیدمان محتوا وجود داشت:

حالت A: قرار گرفتن نقل قول‌ها به صورت یک‌پارچه و منسجم دقیقا جایی زیر دکمه فراخوان دانلود کتاب.

حالتB: قرار گرفتن نقل ‌قول‌ها به صورت پراکنده در بالا و پایین دکمه فراخوان دانلود کتاب.

 

حالت A: تمام نقل قول‌ها به طور منسجم زیر دکمه فراخوان برای دانلود کتاب است

promote ebook a.b test

 

حالت B: نقل قول‌ها در بالا و پایین دکمه فراخوان دانلود کتاب فرار گرفته‌اند.

ebook landing page

  • نتیجه A/B Testing:

در حالت B جابه‌جایی کوچک دو کادر از نقل‌قول‌های خوانندگان رضایت‌مند به بالا و پایین دکمه فراخوان (call-to-action) میزان‌ دانلود‌ها را تا ۶۴.۵۳ درصد بالا برد.

ebook landing page

 

  • آنالیز A/B Testing:

  1. نقل‌قول‌ها در حکم یک برگه گارانتی موثر‌ترین ابزار ترغیب و تحریک دانلود کتاب بودند بدین ترتیب در اطراف دکمه فراخوان به کار رفتند.
  2. چیدمان محتوای شامل نقل‌قول‌ها به دو دسته نسبت به چیدمان منسجم زیر دکمه فراخوان، میزان اثر بخشی تبلیغات را به صورت چشم‌گیری بالا می‌برد.
  3. دلیل اثر‌بخشی بالا در چیدمان پراکنده این بود که، این احتمال وجود داشت که کاربر در لحظه ورود به صفحه فرود اسکرول نکند و نقل‌قول‌های زیر دکمه‌فراخوان را نبیند.
  4. برای پیدا کردن بهترین جا برای استفاده از نظرات مشتریان راضی در صفحه فرود، این سوال را مطرح کنید که این نظرات در کجا بیشترین تاثیر و تحریک را روی واکنش کاربر می‌گذارد و آن را در فرآیند تصمیم‌گیری هدایت بهتری می‌کند.
  5. این خیلی مهم‌است که بدانید، هر چیزی که رایگان باشد دلیل کافی و محکمی برای افراد نیست که اتوماتیک آن‌ را بخواهند، پس اجرای تبلیغات شما حتی برای ارائه رایگان خدمات و محصولات، نیاز به بهینه‌سازی و طراحی دارند.
  6. محتوا هر چقدر قوی باشد اما نیازمند یک چیدمان قوی برای تاثیر گذاری بیشتر روی مخاطب است.

برای اثر بخشی بیشتر کمپین تبلیغاتی خود نیاز دارید صفحه فرود خود را طبق استانداردها طراحی کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله ۳۰ نکته برای بهینه سازی صفحه فرود را در آکادمی این‌نتورک مطالعه کنید.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

نگین منصوری

من فارغ التحصیل رشته معماریم اما فعالیت در خبرگزاری‌های هنری و علاقه ام به عکاسی من رو به سمت تولید محتوا سوق داده. این خیلی هیجان انگیزه که هر روز درگیره یک سری اطلاعات جدید باشی و اونارو بخوای بدست علاقه منداش برسونی...

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “تاثیر چیدمان محتوا در بهینه‌سازی صفحه فرود
  1. فید بک : تاثیر چیدمان محتوا در بهینه‌سازی صفحه فرود | پرتال روزنه نور

  2. بررسی خودرو
    مرداد ۶, ۱۳۹۵ — ۱۱:۳۷ ق.ظ

    خیلی جالب بود اصلا چنین چیزی رو نمیدونستم

    ممنون از شما سرکار خانوم منصوری و همچنین از تمامی همکاران محترمتان

  3. ایشارژیو
    مرداد ۷, ۱۳۹۵ — ۲:۱۹ ب.ظ

    مطلب مفیدی بود، ممنون.
    البته گاها مشکلی که وجود داره این هستش که نمیشه مخاطب رو ترغیب کرد که نظر و دیدگاهش رو بیان کنه، مخصوصا وقتی که هزینه ای نکرده و بیان معایب یا خوبی های اون محصول یا خدمات براش اهمیت پایینی داره. (احتمالا باید یه محصول رایگان دیگر رو هم فقط به کسایی که در نظردهی مفید شرکت میکنند اختصاص بدیم. :دی )

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !