معیارهای سنجش موفقیت کمپین‌های ایمیلی

بازاریابی ایمیلی - نویسنده : علی داریان - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

اگر بعد از اجرای کمپین ایمیلی خود نتوانید آن را تحلیل کنید، عملاً هیچ کار نکرده‌اید و هیچ ارزشی بدست نیاورده‌اید. با تحلیل رفتار کاربران می‌توانید نقاطی که باید زمان بیشتر را روی آن‌ها بگذارید شناسایی کنید و دفعات بعد نتایج را بهبود ببخشید. ۴ روش معمول وجود دارد که بتوانید میزان موفقیت بازاریابی ایمیلی خود را بسنجید:

نرخ باز شدن ایمیل ها:

این معیار نشان‌دهنده این است که چند نفر ایمیل را باز کرده‌اند. درحالت نرمال انتظار می‌رود نرخ باز شدن بین ۲۰تا۴۰ درصد باشد. یکی از روش‌های افزایش نرخ ایمیل‌های باز شده، عنوان‌های جالبی است که حس کنجکاوی، ترس و یا طمع خواننده را بر می‌انگیزد. اکثر فعالان در بازاریابی ایمیلی، نرخ بازشدن ایمیل را با عنوان KPI در نظر می‌گیریم و سعی میکنیم براساس آن موفقیت یا عدم موفقیت کمپین را انداه‌گیری کنیم.

نرخ کلیک در ایمیل:

این معیار گویای تعداد افرادیست که روی لینک‌های موجود در ایمیل شما کلیک کرده‌اند. کلیک‌ها را می‌توانیم با ابزارهای دنبال‌کننده لینک مانند goo.gl رصد کنیم و آن‌ها را ارزیابی کنیم. در کمپین‌های ایمیلی که با مخاطبان جدید سروکار داریم، نرخ کلیک ۲۰٪ می‌تواند موفقیت محسوب شود. معمولا نرخ کلیک در ایمل‌ها به عنوان معیار یا Key Performance Indicator درنظر گرفته می‌شود.

9-email-marketing-tips

تعداد پاسخ دریافتی از مخاطبان:

این معیار زمانی اهمیت پیدا میکند که می‌خواهیم مشتری را آماده‌ی شنیدن معرفی کامل محصول کنیم. از طرفی می‌توانیم میزان مناسب بودن ایمیل از نظر جذابیت و درست درنظر گرفتن مخاطب را بسنجیم.

تعداد درخواست های لغو اشتراک از لیست ایمیل ها:

این معیار نشان‌دهنده افرادیست که دیگر تمایلی به دریافت ایمیل از طرف شما ندارند. متن نامناسب و یا هدف‌گیری اشتباه گروه مخاطبان می‌تواند باعث نارضایتی خواننده شود.

به نظر شما کدام یک از موارد بالا مهم‌تر به حساب می‌آید؟ شما کدام معیار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی کسب‌وکار خود مهم‌تر به حساب می آورید؟

 

*برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

علی داریان

علی داریان هستم از تیم بازاریابی و فروش کاموا و همچنین عضو جدید تیم همفکر تهران. در کاموا به عنوان کارآموز بازاریابی کارم رو شروع کردم و حالا بعد از چندوقت به عنوان پل ارتباطی بخش بازاریابی و پشتیبانی مشتریان فعالیت میکنم و سعی میکنم به درک بهتر نیاز‌های مشتریان و انتقال پیام‌های تیم بازاریابی کمک کنم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “معیارهای سنجش موفقیت کمپین‌های ایمیلی
  1. hamid
    آذر ۱۷, ۱۳۹۵ — ۴:۲۷ ب.ظ

    ممنون از شما
    بخاطر مقالات خوبتان

  2. فید بک : معیارهای سنجش موفقیت کمپین‌های ایمیلی – مجله کاراترین

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

‎۸ تکنیک برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق

طراحی کمپین تبلیغاتی - ۱۳ دی ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !