Kiva

تاثیر ۳ عنصر مهم موفقیت در طراحی صفحه فرود (A/B Test)

طراحی صفحه فرود - نویسنده : رامین جابری - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

در مطلب قبلی‌ای که مربوط به بهینه‌سازی صفحه فرود منتشر کردیم، درباره تاثیر یک عکس روی صفحه فرود کمپانی هاب‎اسپات صحبت کردیم. در این مطلب سراغ یک صفحه فرود دیگر می‌رویم که روی آن با افزودن چند مورد، اتفاقات جالبی رخ داده است.

 

این صفحه فرود به یک کسب‌وکار اینترنتی تعلق دارد که به مخاطبان خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند به کمک یک سری حامی مالی و پول قرض کردن از آنها، به اهداف خود برسند. این افراد می‌توانند صاحبان کسب‌وکارهای نوپا و افراد دانشجو باشند. در ادامه کمی وارد جزییات کمپین کیوا می‌شویم که چه اتفاقاتی برای صفحه فرود آن رخ داده‌است:

 

– چالش: چالش این کمپانی، این بود که بتواند تعداد حامیان مالی را افزایش دهد. ولی یک سوال اصلی بوجود می‌آمد؛ که چگونه کیوا باید افراد را متقاعد می‌کرد که به تیم آنها اعتماد کنند و پول قرض دهند.

 

– راهکار: کیوا با توجه به اینکه اطلاعات مختصر و مفید، نمی‌توانند افراد را متقاعد کند که حامی مالی شوند، تصمیم گرفت که با تست یک صفحه فرود اطلاعات محور در برابر نسخه اولیه آن، حامیان را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر به دو نمونه پایین توجه کنید، متوجه می‌شوید که کیوا سه عنصر را به صفحه فرود خود اضافه کرده است که به شدت روی موفقیت این صفحه فرود تاثیر گذاشته‌اند.

1c1

نمونه اول

2c1

نمونه دوم

  1. آوردن FAQ یا همان پاسخ به سوالاتی که بیشتر پرسیده شده‌اند.
  2. مطالبی که به صورت گزارش‌های مطبوعاتی در رسانه‌های معتبر منتشر شده‌اند که مشخصا حس اعتماد را افزایش می‌دهند.
  3. اضافه کردن آمار و ارقامی به این صفحه فرود، نشان می‌دهد که سرویس آنها معتبر است و مدتی فعال بوده و حامیان می‌توانند به آسودگی اعتماد کنند.

نتایج: اضافه شدن اطلاعات مذکور در پایین نسخه اول صفحه فرود باعث شد که تعداد حامیان، حدود ۱۱.۵% افزایش پیدا کند که مقدار بسیار قابل توجهی به حساب می‌آید و در انتها، به خاطر این A/B تست، کمپین موفق شده‌است.

 

*شما اگر جای کیوا بودید چه تصمیمی برای طراحی صفحه فرود خود می‌گرفتید؟ البته با توجه به اینکه مخاطب ایرانی به خواندن مطالب علاقه نشان نمی‌دهد!

 

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

6 دیدگاه در رابطه با “تاثیر ۳ عنصر مهم موفقیت در طراحی صفحه فرود (A/B Test)
  1. یوسف
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۵:۲۹ ق.ظ

    من خواننده ایرانی هستم که به مطالعه علاقه وافری دارم

    • رامین جابری
      اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۷:۴۶ ب.ظ

      کاملا گفتتون درسته یوسف عزیز؛ ولی همیشه نمی‌تونیم با محتوای کم و بدون اثبات خودمون، افراد رو به کسب‌وکارمون جذب کنیم. حتی آماری جهانی می‌گن نه تنها ایرانی‌ها، بلکه تو خارج از کشور هم افراد از محتوای زیاد فراری هستن.

  2. مصطفی
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۵:۳۷ ق.ظ

    از انیمیشن داخل صفحه استفاده میکردم

  3. ماهان
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۲:۰۵ ب.ظ

    ترجیح میدادم از افکت های حرکتی که با اسکرول صفحه یک رفتاری رو نشون میدن استفاده کنم.

    • رامین جابری
      اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۷:۴۷ ب.ظ

      این مدل صفحه فرودها خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرن و به شدت چشم‌نوازی رو افزایش می‌دن. نظر به جا و بسیار خوبی بود. مرسی ماهان عزیز.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !