farvardin-events

رویدادهای فروردین ماه و ایده‌های مربوط به آن

گوناگون - نویسنده : علیرضا مختاری - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

همه ایرانی‌های سراسر دنیا، این ماه را به دلیل شروع سال نو هجری شمسی و فرار رسیدن نوروز جشن می‌گیرند. خیلی از افراد به دلیل تغییر فصل در این ماه و رویش دوباره گیاهان نیز فروردین ماه را نماد تولد و شروع دوباره می‌دانند. فروردین همچنان فرصت خوبی برای تمرکز روی فروش کسب‌‌وکارها به حساب می‌آید و خیلی از مشتریان بالقوه و بالفعل هستند که حتی حین تعطیلات عید برای خریدهای نوروزی خود اقدام می‌کنند. پس همچنان باید روی کمپین‌های تبلیغاتی هم سرمایه‌گذاری کرد که این فرصت محدود را از دست ندهیم. در ادامه چندین رویداد مهم فروردین ماه را عنوان می‌کنم و ایده‌هایی را برای آنها می‌آورم که برای بازاریابی و افزایش نرخ تعامل کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی مفید هستند.

روز جهانی اسفناج – ۶ فروردین

اسفناج یکی از پرخاصیت‌ترین سبزیجات است که با آن می‌توانیم غذاها و سالادهای متنوع و البته سالمی درست کنیم. از آنجایی که شرکت‌ها در فروردین خلوت‌تر از دیگر ماه‌های سال هستند، می‌توانیم یک رویداد پاتلاک (Potluck) برگزار کنیم که در آن همگی غذاها و سالادهایی درست کنند که شامل اسفناج باشند. به یاد داشته باشین که این رویداد روی خلاقیت نیروی کار شما تاثیر می‌گذارد و فرصت خوبی است که از آن پست‌های خوبی برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجماعی کسب‌وکار خود فراهم آورید و منتشر کنید.

spinach

روز جهانی پیاده‌روی تا محل کار – ۱۸ فروردین

در این روز کسب‌وکارها می‌توانند یک برنامه تیمی برای کارمندان خود درنظر بگیرند و آنها را تشویق کنند تا پیاده به محل کار خود بروند. این برنامه تیمی می‌تواند به صورت کامل در شبکه‌های اجتماعی پوشش داده شود و حتی برای آن بومرنگ طراحی شود تا در بخش استوری اینستاگرام قرار بگیرد.

walk

روز جهانی اشیای عتیقه – ۲۰ فروردین

کسب‌وکارهایی چون شیپور و دیوار می‌توانند به خوبی از این رویداد استفاده کنند و در این روز، تمرکز خود را روی این اشیا ببرند. در حقیقت حاصل این تمرکز می‌تواند یک کمپین بازاریابی موفق باشد که افراد تشویق شوند تا اشیای عتیقه خود را به فروش بگذارند. بهتر است که این رویداد در همه شبکه‌های اجتماعی آنها پوشش داده شود تا افراد بیشتری با آن تعامل داشته باشند.

روز جهانی فروش‌های فوق‌العاده – ۲۶ فروردین

از معدود رویدادهای فروردین ماه که می‌تواند برای همه کسب‌وکارها مفید واقع شود نیز همین روز جهانی فروش‌های فوق‌العاده به حساب می‌آید که فقط لازم است تا کسب‌وکارها در این روز، فروش فوق‌العاده‌ای در برنامه بازاریابی خود درنظر بگیرند و حتی به صورت محدود یک سری از محصولات خود را با قیمتی پایین‌تر از قیمت نرمال به فروش برسانند.

روز جهانی بیماری هموفیلی‌ – ۲۸ فروردین

هِموفیلی دسته‌ای از بیماری‌های ارثی هستند که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده است. روز جهانی این بیماری که درمان بسیار سخت و پیچیده‌ای هم دارد و عموما درمان قطعی برای آن وجود ندارد، فرصت خوبی است تا کسب‌وکارها یک کمپین CSR به منظور کمک به این بیماران طراحی و اجرا کنند. هدف این کمپین می‌تواند جمع‌آوری کمک برای این بیماران باشند و حتی در سیستم‌های جذب حمایت مالی چون ۲نِیت صورت بگیرد.

بقیه رویدادهای فروردین ماه در جدول زیر:

برچسب ها : , , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

علیرضا مختاری

از دوران نوجوانی به عکاسی علاقمند بودم و به همین علت تصمیم گرفتم که در این زمینه فعالیت کنم. از طرفی کار مدیریت رویدادها رو تجربه کردم و مدتی در کشور امارت متحده عربی تحت همین عنوان فعالیت کردم. از اونجایی به محتوا علاقمندم که خیلی به عکاسی مرتبط هست و الان به یکی از مهمترین بخش بازاریابی تبدیل شده.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !