email-marketing-mistakes

۵ اشتباه رایج در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی - نویسنده : فرید اسدی - ۱۵ دی ۱۳۹۵

شما می‌دانید که بازاریابی ایمیلی به‌شدت نیازمند بررسی‌های فراوان است، اما باید بدانید که در این میان، اشتباهات رایجی نیز وجود دارند که اکثر بازاریابان دیجیتالی با آن مواجه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا مدیران ارشد بازاریابی شرکت‌ها را با ۵ اشتباه رایج در بازاریابی ایمیلی آشنا کنیم تا بتوانند از وقوع آن‌ها جلوگیری نمایند:

۱. ارسال پیام‌های ناخواسته بدون لینک‌های اشتراک

یکی از قانون‌های طلایی بازاریابی ایمیلی این است که پیام خود را به‌هیچ عنوان برای کسی که به شما اجازه این کار را نداده، نفرستید؛ چراکه قطعا شما تمایلی ندارید که ایمیل شما در فولدر اسپم آن فرد قرار گیرد.

اما چگونه می‌توانید تا حد امکان از قرارگیری ایمیل خود در فولدر اسپم افراد جلوگیری کرده و شانس دستیابی ایمیل‌تان به صندوق ایمیل شخص را افزایش دهید؟

بدین منظور بهتر است که تا حد ممکن، از عبارات تاکیدی و تبلیغاتی استفاده نکنید؛ عباراتی نظیر “رایگان”، “با کمترین ریسک”، “اینجا کلیک کنید”، “هم اکنون سفارش دهید” و …، کمتر استفاده کنید، علی‌الخصوص اگر قصد دارید ایمیل خود را به زبان انگلیسی ارسال نمایید.

بهترین راه برای جمع‌آوری یک لیست ایمیل مناسب، قراردادن یک لینک اشتراک در وب‌سایت و یا اپلیکیشن موبایل شرکت‌تان است. با این کار شما برای کاربران‌تان این امکان را فراهم می‌کنید که تنها در صورت تمایل، ایمیل‌شان را وارد کرده و ایمیل‌های شما را دریافت کنند.

از دیگر راهکارهای جمع‌آوری ایمیل‌ها که تحت عنوان جمع‌آوری سرنخ (Lead Generation) مطرح می‌گردد، می‌توانیم به تبلیغات کلیکی اشاره کنیم که با هزینه مناسب نیز شما را در مسیر جمع‌آوری ایمیل مخاطبان هدفتان یاری می‌کند.

همچنین یکی از نکات ارزشمند بازاریابی ایمیلی این است که حق عدم اشتراک نیز برای کاربران‌تان فراهم کنید. شما به‌خوبی می‌توانید این کار را از طریق یک لینک عدم اشتراک در ایمیل‌های خود، به انجام برسانید.

۲. انتخاب عناوین نامناسب برای ایمیل

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل شما، بخش عنوان آن است. عنوان مناسب برای ایمیل‌های شما بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

عنوان را ساده بنویسید. لحن آن خبری باشد و اطلاعاتی را به کاربر برساند و در نهایت نیز عنوان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا ارزش بازشدن را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به عنوان خود زرق و برق اضافه نداده و یا آن را گمراه کننده ننویسید.

۳. ارسال ایمیل بدون تقسیم‌بندی‌های هدفمند

یکی از اصلی‌ترین راه‌های از دست دادن مشتری، ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران، بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های مناسب براساس علاقه‌مندی‌های کاربران است. شما می‌توانید اعتماد کاربران‌تان را از طریق تقسیم‌بندی مناسب آن‌ها به دست آورده و از لغو اشتراک آن‌ها جلوگیری نمایید.

classification

درحالی‌که اکثر مدیران ارشد بازاریابی شرکت‌ها این تقسیم‌بندی کاربران را در هنگام ارسال ایمیل لحاظ می‌کنند، اما نکته مهم ایجاد یک بازاریابی برد-برد در بازاریابی دیجیتالی است؛ شما می‌توانید برای هر شخص به صورت مجزا و منحصربه‌فرد، پیامی را آماده کرده و برای او ارسال کنید.

بخش‌بندی کاربران از جنبه‌های جغرافیایی، هزینه‌های پرداختی، آمارهای جمعیتی و یا حتی روانشناختی، می‌تواند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی شما را کاملا منحصربه‌فرد نماید.

۴. ارسال ایمیل‌های غیر تعاملی و یا کسل‌کننده

شما تا به اینجا لیست مناسبی از ایمیل کاربران‌تان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به چند دسته، طبقه‌بندی کرده‌اید. اکنون در این حالت، قدم بعدی چیست؟

اگر تا بدین‌جا همه چیز را به خوبی پیش برده‌اید، اجازه ندهید تا استراتژی بازاریابی شما از فعالیت‌های فرعی لطمه بخورد. ارسال ایمیل به کاربران‌تان بهتر است هر ۱ یا ۲ ماه یک بار اتفاق بیافتد. البته در برخی مواقع ممکن است به دلیل ارائه تخفیف‌های مختلف و یا تبلیغ ویژگی‌های جدیدی که به خدمات/محصولات خود اضافه کرده‌اید، در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری نیز، اقدام به ارسال ایمیل کنید.

بهتر است این نکته را نیز به خاطر بسپارید: ارسال تعداد زیادی ایمیل، دقیقا به اندازه عدم ارسال ایمیل به صورت منظم و در بازه‌های زمانی مشخص، بد است.

شما می‌توانید با قراردادن لینک شبکه‌های اجتماعی در ایمیل‌های خود، قابلیت به اشتراک‌گذاری ایمیل‌هایتان را نیز افزایش دهید.

۵. ارسال ایمیل بدون انجام تست

اگر قصد دارید ایمیل خود را بدون انجام تست ارسال نمایید، شاید بهتر است اصلا هیچ ایمیلی برای کاربران‌تان ارسال نکنید! انجام تست A/B و یا ارسال دو نسخه از یک ایمیل، می‌تواند راه مناسبی برای دستیابی به یک قالب مناسب برای کمپین‌های آینده شما باشد.

اگر تا به حال حین پروسه بازاریابی ایمیلی دچار اشتباهی شدید، آن را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید؟

 

برگرفنه از یک مطلب منتشر شده در Selligent

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر - نه تماماً - است.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “۵ اشتباه رایج در بازاریابی ایمیلی
  1. فید بک : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - اکولینک

  2. سلوک
    دی ۱۸, ۱۳۹۵ — ۵:۳۱ ق.ظ

    با سلام و تشکر از مطالب شما

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

‎۸ تکنیک برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق

طراحی کمپین تبلیغاتی - ۱۳ دی ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !