worst

۵ تغییر لوگوی ناموفق در دنیای برندها

طراحی و گرافیک - نویسنده : رامین جابری - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

خیلی از برندها با تغییر لوگو خود توانسته‌اند، دیدی جدید از برند خودشان به نمایش بگذارند و سبب شوند که نظر خیلی از افراد به آنها جلب گردد. دقیقا برعکس این اتفاق هم وجود دارد! زیاد پیش آمده که یک کمپانی با تغییر لوگو خود، کلی نقد منفی از سمت کاربران و منتقدان زمینه طراحی و کسب‌وکار دریافت کرده‌است. در ادامه به بررسی ۵ لوگویی می‌پردازیم که طراحی جدید آنها به شدت نقد منفی دریافت کرده‌است:

 

۱) نتفیکیلس – کوییکستر:

اگر نام سریال House of Cards را شنیده باشید، بی‌شک نام نتفیلیکس را هم به گوشتان خورده. این سریال که در سه سال اخیر به یکی از سریال‌های پرطرفدار در سطح جهان تبدیل شده، توسط نتفیلیکس که یک رسانه سیال (Media Streaming) است، پخش می‌گردد. نتفیلیکس در آغاز کار خود، فقط یک سرویس ارسال پستی دی‌وی‌دی بود که بعد تصمیم گرفت شبکه سیال را به سرویس‌های خود اضافه کند.

این کمپانی در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت که شبکه سیال خود را جدا کرده و به کل نام و لوگوی آن را به کوییکستر تغییر دهد که پس از اعلام رسمی این تغییر، آنقدر نظرات منفی بود که مدیر عامل نتفیلیکس تصمیم گرفت که به کل این تغییر را معلق سازد.

18kycz92taqszpng

۲) مسترکارت

همه شما لوگوی به یادماندنی مسترکارت را در ذهنتان دارید. در سال ۲۰۰۶، این کمپانی تصمیم گرفت که  لوگوی جدیدی را انتخاب کند که دقیقا در نقطه عکس لوگوی اصلی مسترکارت قرار داشت. یک لوگوی نسبتا شلوغ و زیادی گرافیکی که آنقدر توسط عموم مردم ضعیف عنوان شد که این کمپانی در آخر از تصمیم خود صرف نظر کرد و تغییرات بسیار جزیی‌ای روی لوگویش انجام داد تا بهبود یابد.

mastercard-logo-redesign3

 

۳) کِرَفت

کرفت که یک شرکت صنایع غذایی آمریکایی است به شدت به خاطر پنیرهای بی‌نظیر خود، در سراسر دنیا مطرح شده. کرفت پس از اینکه در سال ۲۰۰۹ تصمیم به تغییر لوگوی خود گرفت، بازخوردها بسیار منفی بود و سبب شد که عمر لوگوی جدیدشان بیشتر از ۶ ماه نباشد. پس از طی شدن این مدت زمان، لوگوی کرفت به حالت قبلی خود برگشت.

kraft

۴) AOL:

اِی‌.اُ.اِل. که یک کمپانی سرویس دهنده اینترنتی و سرمایه‌گذاری روی رسانه‌ها است هم در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت که لوگوی خود را تغییر دهد. پس از نمایش لوگوی جدید اِی.اُ.اِل، نقدهای متفاوتی بیرون آمد و خیلی از آنها منفی بودند. اکثرا منتقدان معتقد بودند که لوگوی قبلی تاثیرگذارتر بود و با این حال این شرکت تصمیم گرفت لوگوی جدیدش را نگه دارد.

150903114802-old-new-logos-aol-780x439

 

۵)لوگوی المپیک لندن:

وفتی که لندن میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شد، تصمیم گرفت که لوگوی متفاوتی از دیگر لوگوهای المپیک طراحی کند که پس از رونمایی از آن نقدها چندان جالب نبود. منتقدان و عموم مردم معتقد بودند که لوگوی المپیک لندن بیشتر شبیه به لوگوی یک برنامه کودک است تا لوگوی مهمترین رویداد ورزشی! البته مشخصا انتظارها از لندن بسیار بالا بود و همه گمان می‌کردند که لوگوی بهتری ارائه خواهد شد.

 

olympic-logo-design

 

به زودی مطلبی در مورد بهترین تغییر لوگوها منتشر می‌کنم که مشخصا برای شما که این مطلب را خوانده‌اید، جالب خواهد بود.

به نظر شما کدام یکی از تغییر لوگوهایی که در بالا عنوان شد، یک شکست بود؟

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

12 دیدگاه در رابطه با “۵ تغییر لوگوی ناموفق در دنیای برندها
  1. فید بک : ۵ تغییر لوگوی ناموفق در دنیای برندها | پرتال روزنه نور

  2. seyed
    اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ — ۶:۰۶ ق.ظ

    ممنون واقعا مطلب جالبی بود

  3. حمیدرضا
    اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۵ — ۱۲:۰۰ ق.ظ

    خیلی مطلب با اطلاعات خوبی در زمینه برندسازی و طراحی لوگو بود مرسی

  4. mahdi
    خرداد ۳, ۱۳۹۵ — ۴:۱۷ ب.ظ

    مطلب خوبی بود ممنون

  5. طراحی لوگو حرفه ای
    تیر ۷, ۱۳۹۵ — ۷:۲۱ ق.ظ

    آقا لوگو اینستاگرامم باید جزو اینا قرار بگیره

    • رامین جابری
      تیر ۸, ۱۳۹۵ — ۶:۱۱ ق.ظ

      اینستاگرام هم جزوشون هست، ولی به زودی مطلبی در این مورد منتشر می‌کنیم که از اینا خیلی کامل‌تره.

  6. بک لینک
    تیر ۱۱, ۱۳۹۵ — ۹:۳۹ ق.ظ

    جالب بود . کاش در مورد استارتاپ های جهانی و ناموفق دنیا هم صحبت کنید

  7. فید بک : ۵ تغییر لوگوی موفق در دنیای برندها – بالای خط

  8. پیکسر
    مرداد ۴, ۱۳۹۵ — ۹:۵۶ ق.ظ

    مرسی از مطالب مفیدتون

  9. سایت ساز وبیسا (هانیه کریم پور)
    شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ — ۴:۳۳ ب.ظ

    خیلی مطلب با اطلاعات خوبی در زمینه برندسازی و طراحی لوگو بود مرسی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !