close-up-google-wallpaper

آشنایی با مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل

سئو و بهینه سازی سایت - نویسنده : رامین جابری - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

هرساله گوگل الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهد. هرچند بسیاری از این تغییرات کوچک هستند اما تغییراتی در الگوریتم‌های اصلی مانند پاندا و پنگوئن و غیره خواهد داشت که تأثیر بسیار زیادی روی نتایج جستجوها خواهد داشت. شناخت الگوریتم های گوگل، شما را در جهت بهبود سئو سایت کمک خواهد کرد. گوگل همواره سعی می‌کند بهترین نتایج را به مخاطبان و کابران خود نمایش دهد به همین دلیل الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند. جهت دنبال کردن به روز رسانی الگوریتم‌های گوگل می‌توانید صفحه MOZ را ببینید و جهت استفاده از تکنیک ها و نحوه پیاده سازی آنها بر روی سایت خود دسته سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید.

 

google-hummingbird-logo

مرغ مگس‌خوار(August 20, 2013 )

این الگوریتم بر اساس دو اصل دقت و سرعت ایجادشده است. الگوریتم مرغ مگس‌خوار تمرکز بیشتری روی موضوع مباحث دارد. این الگوریتم بر تمامی جملات و مکالمات تمرکز دارد به‌جای اینکه بر روی یک کلمه خاص تمرکز کند.

هدف این الگوریتم یافتن صفحاتی است که موضوع مرتبط دارند و نه صفحاتی که فقط چند کلمه کلیدی را استفاده کرده باشند. الگوریتم مرغ مگس خوار در واقع به جستجو نگاه مفهمومی دارد و سعی می کند با درک جستجو نتایج مرتبط و پاسخ نزدیک به سوال را ارایه دهد.

google-panda

پاندا (February 2011 )

الگوریتم پاندا یک فیلتر جستجو است تا وب‌سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت و ضعیف دارند و از روش‌های غیراستاندارد جهت افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل استفاده کردند را شناسایی کند. پاندا بسیار حساس به محتوای تولیدی وب سایت ها است و در واقع شعار “محتوا پادشاه است ” را به خوبی اجرا کرد. این الگوریتم با کپی محتوا از سایت های دیگر و تولید محتوای بی کیفیت مبارزه می کند.

 

google-penguin

پنگوئن ( April 2012)

این الگوریتم جهت شناسایی وب‌سایت‌هایی که تولید اسپم می‌کنند و از طریق خرید بک لینک سعی در افزایش رتبه در نتایج جستجو را دارند، طراحی‌شده است. در واقع پنگوین جهت مبارزه با خرید و فروش لینک و جریمه کردن سایت های که از این طریق سعی در تغییر نتایج گوگل دارند به وجود آمده است. در گذشته لینک از عوامل اصلی رتبه بندی بوده است و هر سایتی با تعداد لینک بالاتر می توانست جایگاه بهتری را در  SERP کسب کند.

 

google-pigeon

کبوتر (July 24, 2014)

الگوریتم کبوتر جهت منطقه بندی نتایج جستجو راه‌اندازی شده است. گوگل اعلام کرده است که این الگوریتم باعث بهبود پارامترهای مرتبط با مسافت و موقعیت جغرافیایی نتایج جستجو شده است و درواقع ارتباط میان الگوریتم اصلی و محلی (local SEO) را فراهم ساخته است. الگوریتم کبوتر به طور مستقیم در نتایج گوگل و همینطور نتایج گوگل مپ تاثیر گذار خواهد بود.

 

دزدان دریایی ( August 2012)

فیلتر دزدان دریایی وظیفه بررسی و حذف وب سایت‌هایی که به‌دفعات قانون کپی‌رایت را رعایت نکرده‌اند را دارد.

در نظر داشته باشید که الگوریتم‌های بیشتری در سیستم گوگل وجود دارد که به زودی یک اینفوگرافیک در مورد آن منتشر خواهیم کرد.

 

این مطلب توسط سایت‌چکاپ منتشر شده است.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

12 دیدگاه در رابطه با “آشنایی با مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل
  1. فید بک : آشنایی با مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل | پرتال روزنه نور

  2. گاما
    اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۵ — ۳:۵۳ ق.ظ

    مختصر و مفید بود ، منتظر اینفوگرافیتون هستم .

  3. mahdi
    اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۵ — ۹:۲۹ ق.ظ

    مطلب مفیدی بود کاش کاملترش کنید

  4. Rayasana
    اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ — ۸:۰۷ ق.ظ

    مطلب مفید و مختصری بود ممنون از تلاش شما در تولید محتوای کاربردی برای مدیران سایت

  5. عطر لیلیوم
    اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵ — ۱۲:۴۹ ب.ظ

    بسیار مطلب خوبی بود ممنون از شما و سایت زیبای شما

  6. فید بک : نحوه ی عملکرد الگوریتم دزدان دریایی | اخبار جدید سرگرمی جدید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !