Multichannel

چگونه بازاریابی چند کاناله به رشد ROI کمک می‌کند؟

استراتژی دیجیتال - نویسنده : سعید نجاران - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

همزمان با سرعت رشد تکنولوژی، مردم نیز با دستگاه‌ها و رسانه‌‌های مختلف آشنا و مشغول فعالیت می‌شوند. بنابراین بازاریابان نیز با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند زیرا مشتریان آنها در رسانه‌های جدید حضور دارند.

بازاریابان باید سعی کنند تا یک تجربه منحصربفرد و هماهنگ را برای مشتریان در تمامی این کانال‌ها ایجاد و دنبال کنند. این روش را بازاریابی چند کاناله می‌نامند.

اما قبل از حرکت به سوی مصرف‌کنندگان و استراتژی تعامل با آنها در کانال‌های مختلف، باید به فکر دستیابی به اهداف و بازگشت سرمایه (ROI) باشیم. در همین زمینه ۵ نکته که در رابطه با موفقیت در بازاریابی چندکاناله است را بررسی خواهیم کرد.

۱. ارتباط با مشتریان را در کانال مورد علاقه‌شان دنبال کنید!

کاربران امروز فقط محدود به رایانه‌های شخصی موجود در خانه نیستند. آنها در انواع مختلفی از دستگاها، سیستم‌ عامل‌ها و برنامه‌ها حضور دارند و هر کدام از این کانال‌ها یک رفتار منحصربفرد را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

توجه داشته باشید به طور متوسط هر کاربر دیجیتال به ۳ دستگاه (رایانه، موبایل هوشمند، کنسول بازی، کتابخوان دیجیتال، موزیک پلیر و …) متصل است، بنابراین توجه و تمرکز روی یک کانال فقط بخش کوچکی از تعاملات روزانه یک مشتری را شامل خواهد شد.

مهم است بدانید:

بیش از ۵۰ درصد کل استفاده از اینترنت بر روی تلفن‌همراه صورت می‌گیرد.

۲. افزایش نرخ تبدیل از راه تعامل با مشتریان

با استراتژی حضور در چندین سیستم عامل و دستگاه مختلف، شاهد افزایش تعامل از سوی مشتریان خود باشید. یک تحقیق نشان داد ۷۲ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند با کسب‌‌وکارهایی تعامل داشته باشند که از طریق چند کانال با آنها در ارتباط هستند.

کمپین‌های B2C چندکاناله، در مقایسه با کمپین‌های تک کانال، بازدهی ۲۴ درصدی سرمایه را به همراه دارند.

Keep users

۳. هرجای در کنار مشتریان حضور داشته باشید

هیچکس تنها نیست! امروز محدودیتی برای حضور در کنار مشتریان وجود ندارد. شما می‌توانید در طول سفر، محل کار، شام و نهار، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، موبایل و … در کنار مشتریان خود باشید.

علاوه بر این شما می‌توانید از خدمات و تبلیغات بر پایه‌ موقعیت جغرافیایی مشتریان نیز بهرمند شوید. بیشتر در این مورد بخوانید:

۴. دلیل موفقیت خود را کشف کنید

اگر بتوانید نحوه آشنا شدن و درگیر شدن کاربران با محتوا را تشخیص دهید، به راحتی قادر خواهید بود محتوای هدفمندتر را برای مشتریان در کانال‌های مختلف تولید و ارایه کنید.

همچنین با مشخص شدن اینکه کدام کانال تعامل بیشتری مانند کلیک کردن یا فروش نهایی محصول را به همراه داشته است می‌توانید کمپین‌های آینده را بهینه سازی کنید.

برای مثال اگر بعد از آنالیز و بررسی کمپین متوجه شدید کاربران تعامل بیشتری از طریق موبایل نسبت به رایانه داشته‌اند باید برای آینده، محتوا و طراحی اختصاصی را جهت نمایش در موبایل در نظر بگیرید.

۵. با ارایه تجربه مثبت از برند، یک ارتباط پایدار شکل دهید

اگر قرار است برند تجاری شما به مخاطبین معرفی شود، چه بهتر با درک علایق و رفتار آنها در بهترین کانال ممکن به سمت‌شان بروید تا آگهی و محتوای ارایه شده آزار دهنده قلمداد نشود.

با چیدمان استراتژی مبتنی بر داده‌ها، کمپین‌های بازاریابی خود را نه صرفا برای ارسال حجم وسیعی از تبلیغات در میان مخاطبان پراکنده، بلکه برای معرفی برند با محتوای مناسب در مکان مناسب و مخاطبان هدف بکار بگیرید.

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سعید نجاران

سعید در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت می‌کند. او به کسب و کارها کمک می کند تا مخاطب بیشتری از طریق موتورهای جستجو کسب کنند.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - ۴ اسفند ۱۳۹۵