googleanal

چگونه از طریق گوگل آنالیتیکس مخاطب هدف محتوای خود را پیدا کنید

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : رامین جابری - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

یکی از مواردی که در حوزه تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شناخت مخاطب هدف به حساب می‌آید و برای برآورد کردن استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی و در کل تولید محتوا روی کانال‌های مختلف، لازم است که مخاطب هدف خود را آنالیز کنیم. کسانی که یک وب‌سایت یا وبلاگ دارند، به راحتی می‌توانند از طریق گوگل آنالیتیکس مخاطبان خود را آنالیز کرده و برای استراتژی محتوایی خود مخاطب هدف تعریف کنند.

 

برای دسترسی به بخشی که مربوط به مخاطبان هدف وب‌سایت یا وبلاگ شما است، کافیست که وارد گوگل آنالیتیکس شده و از نوار سمت چپ روی Audience کلیک کنید. در قدم بعدی شما می‌توانید از چند وجه مختلف وضعیت مخاطب هدف خود را بررسی کنید و راهکارهای صحیح را انتخاب کنید.

 

– علاقمندی مخاطبان (Interests): هر فردی به یک موضوع خاص علاقمندی نشان می‌دهد و همین مورد است که هر کسب‌وکاری لازم می‌داند که یک استراتژی برای تولید محتوای خود تعریف کند. گوگل آنالیتیکس به صاحبان وب‌سایت‌ها این امکان را داده تا بتوانند به راحتی علاقمندی مخاطبان خود را آنالیز کنند و متوجه شوند که چه موضوعاتی بیشتر مورد توجه آنها قرار می‌گیرد.

 

-تکنولوژی (Technology): اگر کسب‌وکار شما به تولید محتوا برای گوشی‌های همراه علاقمند است، این گزینه کمک می‌کند که تصمیم مطمئن‌تری در این راستا بگیرید. زیرا ممکن است که درصد کمی از مشتریان شما روی گوشی‌های همراه باشند و کار روی محتوای سازگار با گوشی همراه و همچنین ایجاد شرایط فنی، هزینه بسیاری از تیم شما ببرد.

 

-دیگر امکاناتی در بخش Audience وجود دارد که بسته به کسب‌وکار شما، می‌توانند اطلاعات جالبی را درباره مخاطب هدفتان در اختیارتان قرار دهند.

 

در نظر داشته باشید که گوگل آنالیتیکس روش‌های بسیاری برای آنالیز مخاطب پیش پای ما گذاشته. مثلا از طریق بخش Acquisition  می‌توانید تمام کانال‌هایی که برای شما ترافیک می‌آورند را مشاهده کرده و برای آنهایی که اهمیت بیشتری دارند، محتوا تولید کنید.

 

از طرف دیگر بخش Behavior به شما این امکان می‌دهد که بازخورد صفحات فرود (Landing Pages) خود را بررسی کرده و با توجه به موضوع صفحه فرودی که بیشترین نرخ تبدیل را داشته، به تولید محتوا بپردازید. (برای دسترسی به بخش صفحات فرود، از نوار سمت چپ روی  Behavior کلیک کرده و سپس Site Content را انتخاب کنید.)

همچنان در نظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای آنالیز مخاطب و برآورد محتوای مورد نظر او وجود دارد و نباید فقط به گوگل آنالیتیکس بسنده کنید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “چگونه از طریق گوگل آنالیتیکس مخاطب هدف محتوای خود را پیدا کنید
  1. فلورا سام
    مهر ۱۳, ۱۳۹۴ — ۴:۴۵ ب.ظ

    مطلب مفید و ساده ای بود که اغلب وبمستران به آن عمل نمی‌کنند و مخاطبان خود را تحلیل و بررسی نمی‌کنند درحالیکه نمی‌دانند مهمترین قسمت کسب و کارشان مخاطبان هستند.

  2. سحر قاسمی
    آبان ۱۳, ۱۳۹۴ — ۸:۵۱ ق.ظ

    سلام ممنون مطلب خوبی است . فقط من بخاطر فیلتربودن نتونستم ازش استفاده کنم چه کار باید بکنم؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !