Untitled-1

چگونه URL ها را به عنوان هدف خود تعیین کنید؟

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : رامین جابری - ۲ شهریور ۱۳۹۴

در یکی از مطالب قبلی بلاگ‌اَد در مورد اهدافی که می‌توانیم در گوگل آنالیتیکس تعیین کنیم صحبت کردیم. یکی از این اهداف (Goals)، کلیک روی URL به حساب می‌آمد. چنین هدفی (Goal) برای صفحات تشکر از مخاطب، صفحات تاییدیه و صفحات مربوط به دریافت PDFها مناسب هستند.

 

در ادامه به رویه معین کردن این نوع هدف می‌پردازیم.

 

image

 

Goal URL: در اینجا باید آنچه بعد از دامنه آمده را وارد کرده تا آن صفحه ردیابی گردد.

 

برای مثال نباید http://anetwork.ir/services را بیاورید.

فقط کافیت “services/” را وارد این بخش کنید.

 

Match Type: به واسطه این تنظیم شما می‌توانید مشخص کنید که در حین شمارش یک URL توسط گوگل آنالیتیکس، چه قدر سختگیری اعمال شود.

 

Case Sensitive: از این تنظیم هنگامی استفاده کنید که حروف کوچک و بزرگ سبب می‌شوند که URL شما به صفحه دیگری وارد شود. به صورت معمول چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و این تنظیم هم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

Goal Values: معمولا در ایران از این تنظیم استفاده نمی‌کنیم و ارزش مادی‌ای برای هر بار به هدف رسیدن در نظر نمی‌گیریم.

 

Goal Funnel: یک Funnel به مجموعه صفحاتی گفته می‌شود که با ورود به آخرین صفحه آن، یک هدف (Goal) ثبت می‌شود. برای مثال شما یک صفحه برای عضویت دارید و پس از عضو شدن، مخاطبان وارد صفحه “تشکر” می‌شوند. در اینجاستکه باید گزینه Funnel فعال شود.

در نظر داشته باشید که باید صفحات خود را همچون سیستم URL goal وارد کنید و نباید کل دامنه را بیاورید.

 

در مطلب بعدی آنالیز بیشتر روی هدف مدت زمان بازدید (Visit Duration) تمرکز خواهیم کرد.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !