hubspot22

همیشه هم عکس در صفحه فرود جواب نمی‌دهد (A/B Test)

طراحی صفحه فرود - نویسنده : رامین جابری - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

در خیلی از تست‌هایی که روی صفحات فرود خارجی و ایرانی انجام شده‌بود، نتایج نشان می‌داد که استفاده از عکس انسان در صفحه فرود، سبب می‌شود که نرخ تبدیل افزایش پیدا کند. در ادامه این مطلب به یک نمونه موردی می‌پردازیم که شاید این نتیجه را زیر سوال ببرد و شما را تشویق کند که خودتان هم روی صفحه فرود کمپین تبلیغاتی خود، A/B تست انجام دهید.

این صفحه فرود که روی آن تست انجام شده، به کمپانی هاب‌اسپات تعلق دارد که در زمینه مارکتینگ درون‌گرا (Inbound Marketing) به فعالیت می‌پردازند. در نگاه اول، بهتر است که شما هم نگاهی به دو صفحه فرود انداخته و حدس بزنید که کدام یک نرخ تبدیل بیشتری را ارائه می‌دهد. البته KPI (شاخص کلیدی عملکرد) که برای این صفحه فرود تعیین شده، میزان افزایش تعداد مشترکینی است که درخواست نسخه آزمایشی داده‌اند.

 

Hubspot_VersionBLg-1024x677

نمونه ۱

HubSpot_VersionALg2-1024x722

نمونه ۲

شاید برای افرادی که تا به امروز روی صفحات فرود تست انجام داده‌اند، نتیجه حاصل شده از این تست قابل باور نباشد. ولی دلایل کاملا منطقی‌ای وجود دارد که چرا نمونه ۲، توانسته ۲۴% مشترکین بیشتری نسبت به نمونه ۱ برای هاب‌اسپات به ارمغان بیاورد.

-دلیل اول این است که وقتی شما وارد صفحه فرود شماره ۱ می‌شوید، بلافاصله توجهات به عکس فردی که در بالای فرم قرار گرفته جلب می‌شود و دیگر ممکن است به سمت فرم نروید. با اینکه آن عکس روی صفحه فرود قرار گرفته تا فرم مشخص‌تر به دید مخاطب آید و فردی که وارد صفحه فرود می‌شود بیشتر بتواند با تن و صدا هاب‌اسپات ارتباط برقرار کند.

– از سوی دیگری باید همیشه در نظر داشته باشید که کمپانی شما چه تن و صدایی را برای خود انتخاب کرده است. هاب‌اسپات عموما تن و صدای جدی دارد و کمی هم حس شوخ طبعی را در محتوای انتشاری آنها می‌بینید. ولی عکسی که در صفحه فرود قرار گرفته، یک فرد بسیار شاد را نشان می‌دهد که برای هاب‌اسپات کمی بیش از حد معمول است. شاید اگر عکس کمی با تن و صدای هاب‌اسپات همخوانی داشت، نتایج بهتری حاصل می‌شد.

با توجه به تست بالا، گمان کنم که شما هم تصمیم دارید بیشتر به هماهنگ‌سازی تن و صدا و صفحه فرود خود توجه کنید و تست‌های بیشتری روی صفحات فرود کمپانی خود انجام دهید.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “همیشه هم عکس در صفحه فرود جواب نمی‌دهد (A/B Test)
  1. فید بک : همیشه هم عکس در صفحات فرود جواب نمی‌دهد (تست) | پرتال روزنه نور

  2. فید بک : تاثیر 3 عنصر مهم روی موفقیت صفحه فرود (تست) | بلاگ‌اد

  3. فید بک : تاثیر ۳ عنصر مهم روی موفقیت صفحه فرود (تست) | پرتال روزنه نور

  4. فید بک : تاثیر ۳ عنصر مهم روی موفقیت صفحه فرود (تست) | پرتال تبلیغاتی کشور

  5. کسب و کار اینترنتی
    خرداد ۸, ۱۳۹۵ — ۸:۵۸ ق.ظ

    سلام
    متشکرم، بررسی جالبی بود،
    به نظر من بهترین روش آزمون و خطا هست، خود هاب‌اسپات هم همین کار رو انجام داد تا بلاخره متوجه شد که کدام برای کسب و کارش مفیدتر هست. البته به نوع عکسی هم که استفاده می کنیم ربط داره و این مورد بسیار تاثیر گذار هست، شاید اگر از عکس دیگری استفاده می کرد از حالت بدون عکس هم نتیجه بهتر می شد!! موفق باشید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !