Clients-Smartwool-Image

افزایش فروش با مناسب‌ترین طراحی، نه زیباترین

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : نگین منصوری - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

SmartWool یک برند جوراب است و چندی پیش در طراحی وب‌سایت فروش خود به سوالاتی از این دست برخورد که؛ چه نوع طراحی‌ای، اثربخشی بهتری دارد؟ یک طراحی مناسب برای افزایش فروش به چه شکل است؟ ترغیب‌کننده‌ترین حالت برای معرفی محصولات کدام است؟

شاید خیلی از کارشناسان کسب‌وکارها بتوانند در رابطه با طراحی اثر بخش و بهینه‌سازی تبلیغات، نظرات موثر بدهند و بتوانند نرخ تبدیل(CTR) را بالا ببرند، اما مسائلی که به واکنش‌های کاربران و توجه های اولیه آن‌ها در ثانیه‌های اول ورود به صفحات تبلیغاتی مربوط می‌شود، بهتر است با A/B Testing مورد بررسی قرار بگیرد زیرا که رفتار خرید در هر جامعه‌ای متفاوت است و با آنالیز عملی خود جامعه بدست می‌آید.

 SmartWool با انجام A/B Testing روی طراحی صفحات وب‌سایت، با کشف بهترین حالت، افزایش قابل توجهی از فروش را ایجاد کرد: 

 

  • فرآیندی برای طراحی فرضیه A/B Testing:
  1. با اینکه طراحی این وب‌سایت به خودی خود از عناصر زیبایی برخوردار بود و در نگاه اول هر کاربری را به خود جذب می‌کرد، اما برای انجام یک خرید، بسیار گیج کننده به نظر می‌رسید. زیرا جوراب‌ها در کادر‌ها و سایز‌های مختلف یک بافت بسیار فانتزی زیبا وچشم‌نواز را به وجود آورده بودند. اما غافل از اینکه تحریک رفتار خرید یک پله بالاتر از تحریک حس زیبا شناسی کاربران است و هر تحریک و جذبی منجر به خرید نمی‌شود.
  2. این شلوغی، عدم تطابق سایزها و کادر‌ها، با ایجاد به هم ریختگی‌‌ در ذهن مخاطب، خود به خود کاربر را از ماهیت خرید دور می‌کرد.
  3. برای هدایت ناخودآگاه مشتریان، این فروشگاه نیازمند ایجاد صف‌های منظمی از محصولات بود تا چشمان در حال اسکن به راحتی به مقایسه حجم انبوه محصولات بپردازد.
  4. طراحی کادرهای مشابه محصولات، به خاطر سپردن مدل‌ها را به دلیل نظم حاکم آسان می‌کرد.
  • فرضیه A/B Testing:

برای مشاهده واکنش کاربران به نوع چیدمان و ارائه محصولات این برند، طراحی صفحات وب‌سایت در دو قالب سابق و جدید مورد بررسی قرار گرفت:

حالت A: طراحی قالب سابق به صورت فانتزی و زیبا با سایز‌ها و کادرهای مختلف که یک بافت چشم‌نواز را بوجود آورده بودند.

حالت‌َB: طراحی جدید  به صورت کلاسیک و معمولی با کادر‌ها و سایزهای یکسان 

first-design
طراحی سابق

second-design
طراحی جدید

  • نتیجه A/B Testing:

پس از آزمایش روی  ۲۵،۰۰۰ بازدید کننده و اهمیت آماری ۹۵٪، میزان فروش در طراحی جدید بالا رفت و متوسط درآمدی که این فروشگاه از هر مشتری بدست آورد تا ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد.

  • آنالیز A/B Testing:
  1. در فروشگاه‌های آنلاین برای مشتری علاوه بر تضمین‌ها باید فضای مقایسه را ایجاد کنید تا قدرت انتخاب افراد بالا برود.
  2. از اینکه گاهی زیبایی شناختی فدای سادگی می‌شود نترسید زیرا ارائه محصولات شما بیشتر از آن‌ که سرگرم کننده باشد باید حس خرید را در کاربر بالا ببرد.
  3. گاهی آرشیو‌ها، کالیته رنگی‌ها یا دسته‌بندی‌های ساده به خریدار این حس را القا می‌کند که سری شما کامل‌ترین است و او را از جستجو کردن در وب‌سایت‌های رقبا باز می‌دارد.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

نگین منصوری

من فارغ التحصیل رشته معماریم اما فعالیت در خبرگزاری‌های هنری و علاقه ام به عکاسی من رو به سمت تولید محتوا سوق داده. این خیلی هیجان انگیزه که هر روز درگیره یک سری اطلاعات جدید باشی و اونارو بخوای بدست علاقه منداش برسونی...

تبلیغات

7 دیدگاه در رابطه با “افزایش فروش با مناسب‌ترین طراحی، نه زیباترین
  1. فید بک : افزایش فروش با مناسب‌ترین طراحی، نه زیباترین | پرتال روزنه نور

  2. آی هدیه
    خرداد ۱۱, ۱۳۹۵ — ۱۲:۵۲ ب.ظ

    سلام
    باتشکر از مطلب مفید و کاربردی شما
    اهمیت رعایت برخی نکات در افزایش میزان فروش خیلی ریز و مهم است

  3. عطر
    خرداد ۱۱, ۱۳۹۵ — ۴:۲۳ ب.ظ

    مطلب بسیار خوبی بود من هم مثل شما به طراحی ساده و روان و کاربر پسند اعتقاد دارم و همیشه از این نوع طراحی بهره می برم

  4. کفش آدیداس
    خرداد ۱۳, ۱۳۹۵ — ۱۰:۳۸ ب.ظ

    ممنون مطالب این وبلاگ شما خیلی عالین ما همیشه استفاده میکنیم

  5. استوانیا
    خرداد ۱۵, ۱۳۹۵ — ۱۰:۱۹ ق.ظ

    مطلب فوق العاده ای بود
    تشکر و موفق باشید

  6. نرم افزار حسابداری
    خرداد ۱۹, ۱۳۹۵ — ۹:۴۷ ق.ظ

    خیلی عالی ، نکته ای بود که تا الان بهش دقت نکرده بودم

  7. محمدرضا وکیلیان
    خرداد ۲۵, ۱۳۹۵ — ۱۲:۳۴ ب.ظ

    مطلب خیلی خوبی بود .. ممنون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !