fashion-insta

اینستافشن به سبک ایرانی

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

اخیرا موج جدیدی در زمینه طراحی لباس، درون کشور ما آغاز شده که قبلا شاهد آن نبوده‌ایم. کم و بیش نام طراحان و مزون‌هایی  به گوش ما می‌رسند که سعی دارند به برندهایی مطرح در سطح بین‌الملل تبدیل شوند. اما در این مقاله قصد ندارم به نقد کارهای فعالان مد ایران بپردازم! در ادامه با هم نگاهی به سه حساب کاربری اینستاگرم می‌اندازیم که توانسته‌اند با رعایت اصول فعالیت در اینستاگرم، کارنامه خوبی برای خود به جا بگذارند.

 

– کمرون زیگزال (CAMERONZIGZAL@)

IMG_2065.PNG

در طرح‌های این برند که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده، رنگ و بوی ایرانی به شدت محسوس است و وقتی که هر کالکشن فصلیش را مشاهده می‌کنید، سریعا متوجه می‌شوید که یک راهبردی (Guideline) برای خلق طرح‌هایش وجود داشته. تبعیت از این راهبردها فقط به طراحی‌های کمرون زیگزال ختم نمی‌گردد؛ بلکه این برند توانسته در اینستاگرم خود هم از یک سری راهبرد به جا استفاده کند.

 

با کمی دقت در صفحه اینستاگرم کمرون زیگزال به راحتی متوجه می‌شوید که هر ردیف افقی از عکس‌ها از یک راهبرد خاص پیروی می‌کنند و روی اکثر پست‌ها فکر شده‌است. برای درک بهتر کافیست تصویر زیر که از روی نمای کلی صفحه کمرون زیگزال گرفته شده را مشاهده کنید:

IMG_2070.PNG

 

– لا فَم (LAFEMME__@)

IMG_2071.PNG

دنیای مد بدون اَکسِسوری‌ها تقریبا بی‌معنی می‌شود؛ به همین دلیل است که برندهایی مانند لا فَم بوجود آمده‌اند تا فقط در همین زمینه به تولید کفش، کمربند، کیف، شال و غیره بپردازند. لا فَم در حساب کاربری اینستاگرم خود به خوبی نشان داده که حتی برای عکاسی محصولاتش از یک سری راهبرد پیروی می‌کند.

برای نمونه می‌توانیم به عکس‌برداری کفش‌های لا فَم اشاره کنیم که اکثر آنها به صورت دید پرنده گرفته شده و به صورت یکسانی کنار هم قرار  گرفته شده‌اند:

IMG_2074.PNG IMG_2073.PNG IMG_2072.PNG

– رضا ندیمی (REZANADIMI@)

رضا ندیمی یکی از طراحانی است که با مدرن سازی لباس‌های سنتی، اسم و رسمی در زمینه طراحی لباس برای خود دست و پا کرده. اگر کمی حساب کاربری اینستاگرم رضا ندیمی را زیر و رو کنید، مطمئنا با خیلی از تکنیک‌های بروز اینستاگرمی مواجه خواهید شد.

یکی از تکنیک‌هایی که در صفحه رضا ندیمی به شدت چشم نوازی می‌کند، این است که اکثر عکس‌ها در کنار هم یک راهبرد جالب را پیش رو گرفته‌اند و خیلی از آنها باعث تکمیل عکس کناریشان می‌شوند.

IMG_2076.PNG

در حال حاضر، راهبردها (Guidelines) به شدت برای صفحات اینستاگرم مهم هستند؛ به خصوص برای صفحاتی که نیاز به عکس‌برداری دارند و در زمینه هنر به فعالیت می‌پردازند.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !